Όπως ανακοίνωσαν, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν τα μέλη του Συντονιστικού του κινήματος, αυτό γίνεται με αφορμή τις πρώτες διώξεις που άσκησε ο εισαγγελέας εναντίον μελών του κινήματος. Οι ίδιοι έκαναν ταυτόχρονα λόγο για «φρονηματικές διώξεις, που μας επιστρέφουν σε μετεμφυλιακές πρακτικές της δεκαετίας του '50».
Το μέλος του κινήματος Γιώργος Κοσμόπουλος αναφερόμενος στο κίνημα «δεν πληρώνω», που σε σχέση με τα διόδια έχει συμπληρώσει 15 μήνες κινητοποιήσεων, επεσήμανε ότι «η ελευθερία των μετακινήσεων αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα, απεριόριστο, σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου».
Από την πλευρά του ο Βασίλης Παπαδόπουλος, μέλος του κινήματος, τόνισε ότι το κίνημα κατά των διοδίων συνδέεται με το κίνημα για τη μη πληρωμή των 5 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία και την κατάληψη του υπουργείου Υγείας, προκειμένου η κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο, που όπως υποστήριξε «δίνει το δημόσιο σύστημα υγείας βορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο». Ο ίδιος, αναφερόμενος στις διώξεις που άσκησε ο εισαγγελέας σε βάρος μελών του Συντονιστικού, μεταξύ των οποίων σε βάρος και του ίδιου, έκανε λόγο για «προσπάθεια της κυβέρνησης και των εταιρειών να τρομοκρατήσουν τους πολίτες, γιατί φοβούνται ότι απ’ αυτό το κίνημα ξεκινάει κάτι μεγαλύτερο, που σύντομα θα καταστήσει πιο ανθούσα επιχείρηση αυτήν της ενοικίασης ελικοπτέρων».
Από την πλευρά τους οι δικηγόροι Αντωνία Λεγάκη και Κώστας Παπαδάκης κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι «συνεργεί προκειμένου να περιφρουρηθούν τα κέρδη των εταιρειών, χρησιμοποιώντας την αστυνομία ως security των εταιρειών». Χαρακτήρισαν τις ποινικές διώξεις «ολοκληρωτικού χαρακτήρα, που νομικά είναι έωλες, τόσο όσον αφορά την ηθική αυτουργία όσο και τη συκοφαντική δυσφήμηση εταιρείας», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι «ο αγώνας θα κερδηθεί στα δικαστήρια».
Ο δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Αμαρουσίου Δημήτρης Πολυχρονιάδης αναφορικά με την Αττική Οδό είπε ότι «πυρήνας των διεκδικήσεων είναι οι εταιρείες να φύγουν από την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού».
Τέλος, όλοι υποστήριξαν την ανάγκη ανάπτυξης κινημάτων σε κάθε γειτονιά για την άρνηση πληρωμής εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, υπογραμμίζοντας ότι «η επιβίβαση χωρίς εισιτήριο δεν συνιστά ποινικό αδίκημα».
Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα για όσους δεν πληρώνουν και προανήγγειλε πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του προβλήματος με συγκεκριμένα μέτρα νομοθετικού χαρακτήρα.
«Επίκειται πρωτοβουλία μας για την αντιμετώπιση του προβλήματος, που έχει εκδηλωθεί από ομάδες οι οποίες εμφορούνται από αυτή την αντικοινωνική αντίληψη του τζαμπατζή, τόσο στις αστικές συγκοινωνίες, όσο και στα διόδια» είπε ο Δημήτρης Ρέππας και συνέχισε «αυτό το οποίο πρέπει τώρα να πούμε, είναι ότι: Το «δεν πληρώνω», που κατ’ ευφημισμόν κάποιοι το βαφτίζουν και Κίνημα και λυπούμε για τη δυσφήμιση του νοήματος αυτής της λέξης, λένε ευθέως δεν πληρώνω εγώ, πλήρωσε εσύ, ο κάθε άλλος Έλληνας για εμένα. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό, δεν μπορεί να συνεχιστεί».
REAL GR
Το μέλος του κινήματος Γιώργος Κοσμόπουλος αναφερόμενος στο κίνημα «δεν πληρώνω», που σε σχέση με τα διόδια έχει συμπληρώσει 15 μήνες κινητοποιήσεων, επεσήμανε ότι «η ελευθερία των μετακινήσεων αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα, απεριόριστο, σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου».
Από την πλευρά του ο Βασίλης Παπαδόπουλος, μέλος του κινήματος, τόνισε ότι το κίνημα κατά των διοδίων συνδέεται με το κίνημα για τη μη πληρωμή των 5 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία και την κατάληψη του υπουργείου Υγείας, προκειμένου η κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο, που όπως υποστήριξε «δίνει το δημόσιο σύστημα υγείας βορά στο ιδιωτικό κεφάλαιο». Ο ίδιος, αναφερόμενος στις διώξεις που άσκησε ο εισαγγελέας σε βάρος μελών του Συντονιστικού, μεταξύ των οποίων σε βάρος και του ίδιου, έκανε λόγο για «προσπάθεια της κυβέρνησης και των εταιρειών να τρομοκρατήσουν τους πολίτες, γιατί φοβούνται ότι απ’ αυτό το κίνημα ξεκινάει κάτι μεγαλύτερο, που σύντομα θα καταστήσει πιο ανθούσα επιχείρηση αυτήν της ενοικίασης ελικοπτέρων».
Από την πλευρά τους οι δικηγόροι Αντωνία Λεγάκη και Κώστας Παπαδάκης κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι «συνεργεί προκειμένου να περιφρουρηθούν τα κέρδη των εταιρειών, χρησιμοποιώντας την αστυνομία ως security των εταιρειών». Χαρακτήρισαν τις ποινικές διώξεις «ολοκληρωτικού χαρακτήρα, που νομικά είναι έωλες, τόσο όσον αφορά την ηθική αυτουργία όσο και τη συκοφαντική δυσφήμηση εταιρείας», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι «ο αγώνας θα κερδηθεί στα δικαστήρια».
Ο δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Αμαρουσίου Δημήτρης Πολυχρονιάδης αναφορικά με την Αττική Οδό είπε ότι «πυρήνας των διεκδικήσεων είναι οι εταιρείες να φύγουν από την εκμετάλλευση των διοδίων της Αττικής Οδού».
Τέλος, όλοι υποστήριξαν την ανάγκη ανάπτυξης κινημάτων σε κάθε γειτονιά για την άρνηση πληρωμής εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, υπογραμμίζοντας ότι «η επιβίβαση χωρίς εισιτήριο δεν συνιστά ποινικό αδίκημα».
Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα για όσους δεν πληρώνουν και προανήγγειλε πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του προβλήματος με συγκεκριμένα μέτρα νομοθετικού χαρακτήρα.
«Επίκειται πρωτοβουλία μας για την αντιμετώπιση του προβλήματος, που έχει εκδηλωθεί από ομάδες οι οποίες εμφορούνται από αυτή την αντικοινωνική αντίληψη του τζαμπατζή, τόσο στις αστικές συγκοινωνίες, όσο και στα διόδια» είπε ο Δημήτρης Ρέππας και συνέχισε «αυτό το οποίο πρέπει τώρα να πούμε, είναι ότι: Το «δεν πληρώνω», που κατ’ ευφημισμόν κάποιοι το βαφτίζουν και Κίνημα και λυπούμε για τη δυσφήμιση του νοήματος αυτής της λέξης, λένε ευθέως δεν πληρώνω εγώ, πλήρωσε εσύ, ο κάθε άλλος Έλληνας για εμένα. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό, δεν μπορεί να συνεχιστεί».
REAL GR