Δεν φτάνει που όλη η δυτική Ήπειρος έχει μετατραπεί σε απέραντο εργοτάξιο, εδώ και 20 μέρες ερήμωσε κιόλας! Ο λόγος είναι για τα έργα της Ιόνιας Οδού που σταμάτησαν από τις αρχές Φεβρουαρίου, επειδή οι τράπεζες έπαψαν να χρηματοδοτούν το έργο.
Η κοινοπραξία της «Νέας Οδού» που έχει αναλάβει την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου, προτίμησε να «βάλει λουκέτο» στις εργασίες, με στόχο να πιέσει με τον τρόπο της την Πολιτεία, ώστε να υποκύψει στις απαιτήσεις της, εν μέσω διαπραγμάτευσης για την τιμή των διοδίων.
«Κάθε μέρα που περνάει και οι εργασίες δεν ξαναρχίζουν το έργο πηγαίνει όλο και πιο πίσω. Ήδη οι καθυστερήσεις έχουν πάει το έργο τουλάχιστον ένα χρόνο πίσω και, αν συνεχιστεί για άλλους δύο μήνες αυτή η κατάσταση, η Ιόνια Οδός θα πάει πίσω μια διετία», σχολιάζουν κορυφαία στελέχη του υπουργείου Υποδομών.
«Πράγματι, έως πέρσι υπήρχε θέμα με τις απαλλοτριώσεις. Σήμερα όμως η κοινοπραξία δεν δικαιούται να εκφράζει τέτοια παράπονα, γιατί της έχουμε παραχωρήσει πάνω από το 60% της έκτασης. Άρα μπορούν να δουλέψουν, συνεπώς είναι άλλα τα προβλήματα», τονίζουν με νόημα.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι η εταιρία, παρά το γεγονός ότι έχει μπλοκάρει το έργο, συνεχίζει να εισπράττει καθημερινά διόδια για την κατασκευή του! Από τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης, έως την Σκάρφεια της Λαμίας, τα διόδια έχουν δοθεί προς χρήση στη συγκεκριμένη εταιρία, για να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού.
Καθημερινά, χιλιάδες οχήματα περνούν από αυτά, καταβάλλουν κανονικά το αντίτιμο, τα χρήματα όμως μένουν αναξιοποίητα και πάνε χαμένα, αφού η εταιρία «πάγωσε» την πορεία κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.
Το έργο έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος σχεδόν από την έναρξή του, το 2008. Καλύπτει την περιοχή από το Αντίρριο, έως τα Ιωάννινα, συνολικού μήκους 196 χλμ, από τα οποία ως τώρα υπολογίζεται ότι έχουν παραδοθεί μόλις τα 43 χλμ, γεγονός που σημαίνει ότι μέσα σε μια τριετία έχει αποδοθεί μόλις το 20% του έργου!
Επίσης, έχουν δοθεί άλλα 35 χλμ, που είναι η παράκαμψη του Αγρινίου, από τα οποία παραπάνω από τα μισά είναι έργο που έχει κατασκευάσει το δημόσιο και όχι η κοινοπραξία!
Η Ιόνια Οδός, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης πρόκειται να παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2013. Ήδη, από επίσημα χείλη γίνεται λόγος ότι το έργο, αν γίνει, θα ολοκληρωθεί εντός του 2015, το λιγότερο! Το συνολικό κόστος του έχει υπολογιστεί στα 1,3 δισ. ευρώ και όσο οι εργασίες έχουν «παγώσει», είναι πιθανό το έργο να κοστίσει πολύ ακριβότερα.
πηγή: NewsBomb
Η κοινοπραξία της «Νέας Οδού» που έχει αναλάβει την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου, προτίμησε να «βάλει λουκέτο» στις εργασίες, με στόχο να πιέσει με τον τρόπο της την Πολιτεία, ώστε να υποκύψει στις απαιτήσεις της, εν μέσω διαπραγμάτευσης για την τιμή των διοδίων.
«Κάθε μέρα που περνάει και οι εργασίες δεν ξαναρχίζουν το έργο πηγαίνει όλο και πιο πίσω. Ήδη οι καθυστερήσεις έχουν πάει το έργο τουλάχιστον ένα χρόνο πίσω και, αν συνεχιστεί για άλλους δύο μήνες αυτή η κατάσταση, η Ιόνια Οδός θα πάει πίσω μια διετία», σχολιάζουν κορυφαία στελέχη του υπουργείου Υποδομών.
«Πράγματι, έως πέρσι υπήρχε θέμα με τις απαλλοτριώσεις. Σήμερα όμως η κοινοπραξία δεν δικαιούται να εκφράζει τέτοια παράπονα, γιατί της έχουμε παραχωρήσει πάνω από το 60% της έκτασης. Άρα μπορούν να δουλέψουν, συνεπώς είναι άλλα τα προβλήματα», τονίζουν με νόημα.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι η εταιρία, παρά το γεγονός ότι έχει μπλοκάρει το έργο, συνεχίζει να εισπράττει καθημερινά διόδια για την κατασκευή του! Από τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης, έως την Σκάρφεια της Λαμίας, τα διόδια έχουν δοθεί προς χρήση στη συγκεκριμένη εταιρία, για να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού.
Καθημερινά, χιλιάδες οχήματα περνούν από αυτά, καταβάλλουν κανονικά το αντίτιμο, τα χρήματα όμως μένουν αναξιοποίητα και πάνε χαμένα, αφού η εταιρία «πάγωσε» την πορεία κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.
Το έργο έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος σχεδόν από την έναρξή του, το 2008. Καλύπτει την περιοχή από το Αντίρριο, έως τα Ιωάννινα, συνολικού μήκους 196 χλμ, από τα οποία ως τώρα υπολογίζεται ότι έχουν παραδοθεί μόλις τα 43 χλμ, γεγονός που σημαίνει ότι μέσα σε μια τριετία έχει αποδοθεί μόλις το 20% του έργου!
Επίσης, έχουν δοθεί άλλα 35 χλμ, που είναι η παράκαμψη του Αγρινίου, από τα οποία παραπάνω από τα μισά είναι έργο που έχει κατασκευάσει το δημόσιο και όχι η κοινοπραξία!
Η Ιόνια Οδός, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης πρόκειται να παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2013. Ήδη, από επίσημα χείλη γίνεται λόγος ότι το έργο, αν γίνει, θα ολοκληρωθεί εντός του 2015, το λιγότερο! Το συνολικό κόστος του έχει υπολογιστεί στα 1,3 δισ. ευρώ και όσο οι εργασίες έχουν «παγώσει», είναι πιθανό το έργο να κοστίσει πολύ ακριβότερα.
πηγή: NewsBomb