Τελευταία εδώ στο akouseto.gr λαμβάνουμε αρκετά emails που αφορούν το ακραίο κοινωνικό πρόβλημα των διοδίων στις Εθνικές και επαρχιακές οδούς που έχουν επιβληθεί σε αυτούς που κινούνται σε αυτές. Όλα κάνουν λόγο για τα υπέρογκα ποσά που καλούνται να πληρώσουν για κάτι που δεν υπάρχει, όλα κάνουν λόγο για την ταχύτητα με την οποία εμφανίζονται νέοι σταθμοί διοδίων και μερικά το προχωρούν ακόμα παραπέρα: Διαμαρτύρονται ακόμα και με το γεγονός ότι πρέπει να πληρώσουν χαράτσι όχι για τον δρόμο στον οποίο κινούνται αλλά για κάποιον άλλο δρόμο που δεν έχουν κινηθεί σχεδόν καθόλου. Την Ιόνια Οδό δηλαδή. Αν δεν το ξέρετε, τα διόδια που βρίσκονται κάπου στις Θερμοπύλες έχουν σαν σκοπό να χρηματοδοτήσουν την Ιόνια Οδό και για τον λόγο αυτό τα διαχειρίζεται η εταιρία που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό.
Το ερώτημα όλων είναι το εξής:
Ναι είναι απλό. Να μπουν διόδια και στην Κρήτη στην οδό υπερταχείας κυκλοφορίας (1 λωρίδα ανα κατεύθυνση χωρίς διάζωμα) που ενώνει τα Χανιά με το Ηράκλειο. Δεν χρειάζονται παραπάνω από δύο ώστε να επιταχυνθεί η κατασκευή της Ιόνιας οδού. Οι θέσεις που θα μπορούσαν να μπουν τα νέα διόδια θα πρέπει να είναι σε σημεία όπου δεν υπάρχει έξοδος αποφυγής τους. Θα μπορούσαν να βρίσκονται σε σημεία που από την μια πλευρά υπάρχει ψηλό βουνό και από την άλλη θάλασσα. Τέτοια μέρη υπάρχουν αρκετά και εμεις προτείνουμε αυτά που φαίνονται στους χάρτες.
Με νέα διόδια στην Κρήτη το κίνημα κατά των διοδίων θα καταλαγιάσει αφού το αίσθημα αδικίας θα υποχωρήσει με μέρους των βαρών να πηγαίνουν στους ώμους των κατοίκων της Μεγαλονήσου.
Ας ελπίσουμε ότι τα νέα διόδια δεν θα έχουν την ίδια τύχη με τις κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας που βρίσκονται νεκρές από σφαίρες σε αρκετά σημεία της υπερταχείας Εθνικής Οδού τση Κρήτης ή Βόρειου Οδικού Άξονα (λες και έχει και Νότιο…).
πηγή: akouseto.gr
Σχόλιο: Για την ακρίβεια ο σταθμός στις Θερμοπύλες χρηματοδοτεί τον Ε65 (Λαμία-Εγνατία) και οι σταθμοί Αφιδνών, Θήβας, Τραγάνας την Ιόνια (Αντίρριο-Ιωάννινα).Όπως λέει και ο Ρέππας το δίκαιο είναι ο χρήστης της υποδομής να πληρώνει! Με αυτή την λογική οι 2 νέοι σταθμοί διοδίων στην Κρήτη είναι δίκαιοι και πρέπει να κατασκευαστούν άμεσα.
Το ερώτημα όλων είναι το εξής:
Γιατί ως χρήστης ενός συγκεκριμένου δρόμου πρέπει να πληρώνω για την κατασκευή κάποιου άλλου;Απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει και αν υπήρχε θα ήταν βγαλμένη από τον τηλεφωνικό θάλαμο του Δοκτωρος Χου. Υπάρχει όμως κάτι άλλο που μπορεί να γίνει για να ελαφρύνει από τα έξοδα τους χρήστες της ΕΟ Αθηνών Λαμίας: Διόδια στην Κρήτη!
Ναι είναι απλό. Να μπουν διόδια και στην Κρήτη στην οδό υπερταχείας κυκλοφορίας (1 λωρίδα ανα κατεύθυνση χωρίς διάζωμα) που ενώνει τα Χανιά με το Ηράκλειο. Δεν χρειάζονται παραπάνω από δύο ώστε να επιταχυνθεί η κατασκευή της Ιόνιας οδού. Οι θέσεις που θα μπορούσαν να μπουν τα νέα διόδια θα πρέπει να είναι σε σημεία όπου δεν υπάρχει έξοδος αποφυγής τους. Θα μπορούσαν να βρίσκονται σε σημεία που από την μια πλευρά υπάρχει ψηλό βουνό και από την άλλη θάλασσα. Τέτοια μέρη υπάρχουν αρκετά και εμεις προτείνουμε αυτά που φαίνονται στους χάρτες.
Με νέα διόδια στην Κρήτη το κίνημα κατά των διοδίων θα καταλαγιάσει αφού το αίσθημα αδικίας θα υποχωρήσει με μέρους των βαρών να πηγαίνουν στους ώμους των κατοίκων της Μεγαλονήσου.
Ας ελπίσουμε ότι τα νέα διόδια δεν θα έχουν την ίδια τύχη με τις κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας που βρίσκονται νεκρές από σφαίρες σε αρκετά σημεία της υπερταχείας Εθνικής Οδού τση Κρήτης ή Βόρειου Οδικού Άξονα (λες και έχει και Νότιο…).
πηγή: akouseto.gr
Σχόλιο: Για την ακρίβεια ο σταθμός στις Θερμοπύλες χρηματοδοτεί τον Ε65 (Λαμία-Εγνατία) και οι σταθμοί Αφιδνών, Θήβας, Τραγάνας την Ιόνια (Αντίρριο-Ιωάννινα).Όπως λέει και ο Ρέππας το δίκαιο είναι ο χρήστης της υποδομής να πληρώνει! Με αυτή την λογική οι 2 νέοι σταθμοί διοδίων στην Κρήτη είναι δίκαιοι και πρέπει να κατασκευαστούν άμεσα.