Του Γιωργου Λιαλιου
«Λουκέτο» βάζουν το ένα μετά από το άλλο και τα εργοτάξια του Ε65. Το 70% των εργαζομένων στην κατασκευή του άξονα έχει ήδη απολυθεί, καθώς οι δύο από τους τρεις κατασκευαστές του άξονα έχουν πλέον εγκαταλείψει σχεδόν το σύνολο των έργων τους. Σήμερα στα 175 χιλιόμετρα του άξονα εργασίες πραγματοποιούνται μόλις σε τρία σημεία...
Πριν από λίγες ημέρες, οι εργαζόμενοι στον Ε65 συγκρότησαν σωματείο, με σκοπό να αντιμετωπίσουν το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει. «Από τους περίπου 1.000 εργαζομένους στην κατασκευή έχουν ήδη απολυθεί οι 700. Και όπως όλα δείχνουν και οι υπόλοιποι θα μείνουν σύντομα χωρίς δουλειά, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο», λέει στην «Κ» ο επικεφαλής του σωματείου, κ. Δημ. Κάβουρας. «Το κατασκευαστικό κομμάτι του έργου μοιράζονται τρεις εταιρίες, δύο ισπανικές (Ferrovial, Dragados) και μια ελληνική (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ). Η Ferrovial σταμάτησε τις εργασίες ήδη από τον Αύγουστο, ενώ η Dragados έκλεισε και αυτή όλα τα εργοτάξιά της πριν από δύο εβδομάδες. Σήμερα εργασίες πραγματοποιούνται μόνο από τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, για την κατασκευή ενός κόμβου στην Καρδίτσα. Η κατάσταση είναι δραματική».
Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ επιβεβαιώνει σε γενικές γραμμές όσα αναφέρουν οι εργαζόμενοι, υποστηρίζει ωστόσο ότι τρία εργοτάξια είναι σε λειτουργία: στην Ανάβρα και την Καρδίτσα από τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ένα μικρό εργοτάξιο της Dragados στα πρώτα 6 χλμ. του δρόμου, κοντά στη Λαμία. Η εταιρεία Κεντρική Οδός, που βάσει της σύμβασης παραχώρησης έχει αναλάβει το έργο, επιβεβαιώνει και αυτή το σταδιακό κλείσιμο όλων των εργοταξίων, υποστηρίζει όμως ότι πρόκειται για νομοτελειακή εξέλιξη, αφού οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου από τον περασμένο Μάρτιο.
Επειτα από αυτές τις εξελίξεις, ο Ε65 γίνεται ο δεύτερος από τους πέντε οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί, στον οποίο οι εργασίες αναστέλλονται. Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών αποκάλυψε την αναστολή εργασιών στην Ιονία Οδό, ενώ σε σταδιακή μείωση των εργοταξίων έχει από καιρό προχωρήσει και η Ολυμπία Οδός, στην εθνική οδό Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου. Ολα αυτά ενώ οι κοινοπραξίες, οι τράπεζες και τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών βρίσκονται σε πυρετώδεις διαπραγματεύσεις, για να αναθεωρήσουν τις συμβάσεις παραχώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ε65 έχει τη μικρότερη, συγκριτικά με τους υπόλοιπους τέσσερις άξονες, πρόοδο στο κατασκευαστικό έργο (μόλις 16%), παρότι το 80% της γης έχει παραδοθεί. Στο τελευταίο τμήμα του έργου (137ο - 174ο χλμ.) οι εργασίες έχουν «παγώσει» εξαιτίας προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η κοινοπραξία έχει προτείνει την αλλαγή χάραξης, ώστε ο άξονας να συναντήσει την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά και όχι στην Παναγιά, ωστόσο αν αποφασιστεί αλλαγή χάραξης θα καθυστερήσει την κατασκευή του τελευταίου τμήματος του έργου κατά μια διετία. Η Κεντρική Οδός λειτουργεί έναν σταθμό διοδίων στην Αγία Τριάδα στον Μαλιακό, που αποδίδει έσοδα περίπου 500.000 ευρώ μηνιαίως.
πηγή: Καθημερινή
«Λουκέτο» βάζουν το ένα μετά από το άλλο και τα εργοτάξια του Ε65. Το 70% των εργαζομένων στην κατασκευή του άξονα έχει ήδη απολυθεί, καθώς οι δύο από τους τρεις κατασκευαστές του άξονα έχουν πλέον εγκαταλείψει σχεδόν το σύνολο των έργων τους. Σήμερα στα 175 χιλιόμετρα του άξονα εργασίες πραγματοποιούνται μόλις σε τρία σημεία...
Πριν από λίγες ημέρες, οι εργαζόμενοι στον Ε65 συγκρότησαν σωματείο, με σκοπό να αντιμετωπίσουν το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει. «Από τους περίπου 1.000 εργαζομένους στην κατασκευή έχουν ήδη απολυθεί οι 700. Και όπως όλα δείχνουν και οι υπόλοιποι θα μείνουν σύντομα χωρίς δουλειά, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο», λέει στην «Κ» ο επικεφαλής του σωματείου, κ. Δημ. Κάβουρας. «Το κατασκευαστικό κομμάτι του έργου μοιράζονται τρεις εταιρίες, δύο ισπανικές (Ferrovial, Dragados) και μια ελληνική (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ). Η Ferrovial σταμάτησε τις εργασίες ήδη από τον Αύγουστο, ενώ η Dragados έκλεισε και αυτή όλα τα εργοτάξιά της πριν από δύο εβδομάδες. Σήμερα εργασίες πραγματοποιούνται μόνο από τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, για την κατασκευή ενός κόμβου στην Καρδίτσα. Η κατάσταση είναι δραματική».
Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ επιβεβαιώνει σε γενικές γραμμές όσα αναφέρουν οι εργαζόμενοι, υποστηρίζει ωστόσο ότι τρία εργοτάξια είναι σε λειτουργία: στην Ανάβρα και την Καρδίτσα από τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ένα μικρό εργοτάξιο της Dragados στα πρώτα 6 χλμ. του δρόμου, κοντά στη Λαμία. Η εταιρεία Κεντρική Οδός, που βάσει της σύμβασης παραχώρησης έχει αναλάβει το έργο, επιβεβαιώνει και αυτή το σταδιακό κλείσιμο όλων των εργοταξίων, υποστηρίζει όμως ότι πρόκειται για νομοτελειακή εξέλιξη, αφού οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου από τον περασμένο Μάρτιο.
Επειτα από αυτές τις εξελίξεις, ο Ε65 γίνεται ο δεύτερος από τους πέντε οδικούς άξονες που έχουν παραχωρηθεί, στον οποίο οι εργασίες αναστέλλονται. Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών αποκάλυψε την αναστολή εργασιών στην Ιονία Οδό, ενώ σε σταδιακή μείωση των εργοταξίων έχει από καιρό προχωρήσει και η Ολυμπία Οδός, στην εθνική οδό Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου. Ολα αυτά ενώ οι κοινοπραξίες, οι τράπεζες και τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών βρίσκονται σε πυρετώδεις διαπραγματεύσεις, για να αναθεωρήσουν τις συμβάσεις παραχώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ε65 έχει τη μικρότερη, συγκριτικά με τους υπόλοιπους τέσσερις άξονες, πρόοδο στο κατασκευαστικό έργο (μόλις 16%), παρότι το 80% της γης έχει παραδοθεί. Στο τελευταίο τμήμα του έργου (137ο - 174ο χλμ.) οι εργασίες έχουν «παγώσει» εξαιτίας προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η κοινοπραξία έχει προτείνει την αλλαγή χάραξης, ώστε ο άξονας να συναντήσει την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά και όχι στην Παναγιά, ωστόσο αν αποφασιστεί αλλαγή χάραξης θα καθυστερήσει την κατασκευή του τελευταίου τμήματος του έργου κατά μια διετία. Η Κεντρική Οδός λειτουργεί έναν σταθμό διοδίων στην Αγία Τριάδα στον Μαλιακό, που αποδίδει έσοδα περίπου 500.000 ευρώ μηνιαίως.
πηγή: Καθημερινή