Αλλοι επτά σταθμοί είσπραξης διοδίων θα αρχίσουν να λειτουργούν μέσα στους επόμενους δύο μήνες κατά μήκος της Εγνατίας, ενώ ο σχετικός διαγωνισμός έχει ήδη προκηρυχθεί. Αυτό δήλωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, μιλώντας κατά τη διάρκεια ημερίδας για την οδική ασφάλεια, ενώ προανήγγειλε και άλλα οδικά έργα που θα γίνουν με «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ, με αποτέλεσμα να τα πληρώνει πανάκριβα ο λαός και για την κατασκευή και για τη χρήση με χαράτσια διοδίων.
Ο υφυπουργός, ως πρόσχημα για την επιβολή διοδίων στην Εγνατία, που κατασκευάστηκε εξολοκλήρου με χρήματα του ελληνικού λαού, επικαλέστηκε το κόστος συντήρησης του αυτοκινητόδρομου που υπολογίζεται σε 60 - 70 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της κυβέρνησης, μέχρι το τέλος του χρόνου η Εγνατία Οδός θα πολιορκείται από 11 τουλάχιστον σταθμούς διοδίων που θα βρίσκονται στον Πολύμυλο Κοζάνης, στο Ελευθεροχώρι Ημαθίας, στο Σώστη Ροδόπης, στο Αρδάνιο Εβρου, στην Καρβάλη Καβάλας, στο Περιστέρι Ιωαννίνων, Τύρια, Μαλακάσι, Κλειδί Ημαθίας, Νυμφόπετρα και Ιασμος Ροδόπης.
Ο υφυπουργός ανέφερε στη συνέχεια ότι επόμενη προτεραιότητα της κυβέρνησης «αποτελούν οι νέας γενιάς αυτοκινητόδρομοι ή ζεύξεις που θα υλοποιηθούν με τις νέες συμβάσεις παραχώρησης που θα προκηρυχθούν. Στη νέα αυτή γενιά έργων περιλαμβάνονται: Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής (επέκταση Αττικής Οδού) σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της περιφέρειας. Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη. Η ζεύξη της Σαλαμίνας. Η Ζεύξη της Λευκάδας».
Επίσης, ο υφυπουργός δήλωσε πως μέσα στο Μάρτη θα ολοκληρωθεί η συμφωνία με τους πέντε ιδιωτικούς ομίλους για την επαναδιαπραγμάτευση των «συμβάσεων παραχώρησης» που, όπως είναι γνωστό, έχουν ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ., με αποτέλεσμα από το 2008 να αυξηθούν οι τιμές των διοδίων ακόμη και πάνω από 400%. Επανέλαβε, για μια ακόμη φορά, ότι μέσα από τη διαπραγμάτευση θα συμφωνηθεί δραστική μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευήν τμήματα, διευκολύνσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους οδηγούς που κάνουν πολύ συχνές διαδρομές, με εκπτωτικές κάρτες, ενώ τη διαφορά κόστους από τη μείωση των διοδίων θα την επιβαρυνθεί το Δημόσιο, μέσα από τα προβλεπόμενα μελλοντικά έσοδά του από την εκμετάλλευση των αυτοκινητόδρομων. Οι ανακοινώσεις αυτές βέβαια φαντάζουν ως άλλη μια πρόκληση για το λαό, καθώς μόλις πριν από λίγες μέρες τουλάχιστον ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» υπέβαλε αίτημα στο υπουργείο για νέες αυξήσεις κατά 33%! Πολύ περισσότερο ασφαλώς προκαλεί το λαό η αποστροφή του υπουργού «όσοι αρνούνται να πληρώσουν διόδια ας βγουν να πουν ποιος άλλος τρόπος υπάρχει για τη χρηματοδότηση των έργων», τη στιγμή που και ο ίδιος ξέρει ότι η συμβολή των ιδιωτικών εταιρειών στο κόστος των έργων είναι μικρότερη και από το 10%...
πηγή: Ριζοσπάστης
Ο υφυπουργός, ως πρόσχημα για την επιβολή διοδίων στην Εγνατία, που κατασκευάστηκε εξολοκλήρου με χρήματα του ελληνικού λαού, επικαλέστηκε το κόστος συντήρησης του αυτοκινητόδρομου που υπολογίζεται σε 60 - 70 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της κυβέρνησης, μέχρι το τέλος του χρόνου η Εγνατία Οδός θα πολιορκείται από 11 τουλάχιστον σταθμούς διοδίων που θα βρίσκονται στον Πολύμυλο Κοζάνης, στο Ελευθεροχώρι Ημαθίας, στο Σώστη Ροδόπης, στο Αρδάνιο Εβρου, στην Καρβάλη Καβάλας, στο Περιστέρι Ιωαννίνων, Τύρια, Μαλακάσι, Κλειδί Ημαθίας, Νυμφόπετρα και Ιασμος Ροδόπης.
Ο υφυπουργός ανέφερε στη συνέχεια ότι επόμενη προτεραιότητα της κυβέρνησης «αποτελούν οι νέας γενιάς αυτοκινητόδρομοι ή ζεύξεις που θα υλοποιηθούν με τις νέες συμβάσεις παραχώρησης που θα προκηρυχθούν. Στη νέα αυτή γενιά έργων περιλαμβάνονται: Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής (επέκταση Αττικής Οδού) σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της περιφέρειας. Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη. Η ζεύξη της Σαλαμίνας. Η Ζεύξη της Λευκάδας».
Επίσης, ο υφυπουργός δήλωσε πως μέσα στο Μάρτη θα ολοκληρωθεί η συμφωνία με τους πέντε ιδιωτικούς ομίλους για την επαναδιαπραγμάτευση των «συμβάσεων παραχώρησης» που, όπως είναι γνωστό, έχουν ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ., με αποτέλεσμα από το 2008 να αυξηθούν οι τιμές των διοδίων ακόμη και πάνω από 400%. Επανέλαβε, για μια ακόμη φορά, ότι μέσα από τη διαπραγμάτευση θα συμφωνηθεί δραστική μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευήν τμήματα, διευκολύνσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους οδηγούς που κάνουν πολύ συχνές διαδρομές, με εκπτωτικές κάρτες, ενώ τη διαφορά κόστους από τη μείωση των διοδίων θα την επιβαρυνθεί το Δημόσιο, μέσα από τα προβλεπόμενα μελλοντικά έσοδά του από την εκμετάλλευση των αυτοκινητόδρομων. Οι ανακοινώσεις αυτές βέβαια φαντάζουν ως άλλη μια πρόκληση για το λαό, καθώς μόλις πριν από λίγες μέρες τουλάχιστον ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» υπέβαλε αίτημα στο υπουργείο για νέες αυξήσεις κατά 33%! Πολύ περισσότερο ασφαλώς προκαλεί το λαό η αποστροφή του υπουργού «όσοι αρνούνται να πληρώσουν διόδια ας βγουν να πουν ποιος άλλος τρόπος υπάρχει για τη χρηματοδότηση των έργων», τη στιγμή που και ο ίδιος ξέρει ότι η συμβολή των ιδιωτικών εταιρειών στο κόστος των έργων είναι μικρότερη και από το 10%...
πηγή: Ριζοσπάστης