Του Γιωργου Λιαλιου
Μείωση της κίνησης των οχημάτων στις εθνικές οδούς, ως άμεση συνέπεια της αύξησης της τιμής της βενζίνης, καταγράφει έρευνα, που διενεργήθηκε για λογαριασμό των πέντε κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους. Με τον τρόπο αυτό οι εταιρείες επιχειρούν να ενισχύσουν δημόσια την επιχειρηματολογία τους υπέρ της ανάληψης από το Δημόσιο της οικονομικής ευθύνης για τη μείωση των εσόδων τους, ρίσκο που όμως είχαν αναλάβει οι ίδιες με τις συμβάσεις παραχώρησης που υπέγραψαν. Στην έρευνα, το ποσοστό όσων αρνούνται να καταβάλουν διόδια υπολογίζεται στο 12,9%.
Η έρευνα, που καταγράφει τις απόψεις πολιτών σχετικά με τις οδικές υποδομές έγινε σε δείγμα 1.500 οδηγών και πρόκειται να παρουσιαστεί σήμερα, σε ημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια (ASECAP). Με ερωτήσεις όπως «θεωρείτε σημαντική τη συντήρηση του οδοστρώματος για την ασφαλή οδήγηση» ή «είστε υπέρ ή κατά της ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων;», η έρευνα έχει δομηθεί με τρόπο ώστε να εμφανιστούν ως αποδεκτές από το κοινό οι συμβάσεις παραχώρησης. Δύο ερωτήσεις παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Στην ερώτηση αν ποτέ έχουν αρνηθεί να καταβάλουν διόδια, το 87,1% απάντησε «ποτέ», το 4% «ναι, αλλά σπάνια», το 6,7% «ναι, κατά περίπτωση» και το 2% «ναι, κάθε φορά».
Σχετικά με τη μείωση της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς, το 53,2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητό του σε σχέση με πέρυσι, αποδίδοντας την επιλογή αυτή κατά 59,2% στην αύξηση της τιμής της βενζίνης και μόλις κατά 2,1% στην αύξηση της τιμής των διοδίων. Η ερώτηση αυτή δεν είναι τυχαία. Στη συζήτηση που διεξάγεται σήμερα ανάμεσα στα υπουργεία Υποδομών, Οικονομικών και στις εταιρείες που έχουν αναλάβει την ανακατασκευή και λειτουργία αντίστοιχων τμημάτων των εθνικών οδών, το ζήτημα αυτό αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά «αγκάθια».
Η αιτία είναι απλή: στις συμβάσεις παραχώρησης των δρόμων, που υπεγράφησαν το 2006-2007, οι εταιρείες ανέλαβαν το «ρίσκο» μείωσης της κυκλοφορίας, καθώς τίποτα δεν προμήνυε τότε την ένταση της οικονομικής κρίσης. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο δεν έχει οικονομική υποχρέωση έναντι των παραχωρησιούχων για την πτώση της κυκλοφορίας. Σήμερα, όμως, οι παραχωρησιούχοι προσπαθούν να αποδείξουν ότι η μείωση της κυκλοφορίας (περίπου 20%) είναι άμεση συνάρτηση αποφάσεων του κράτους (αυξήσεις βενζίνης), άρα το κράτος πρέπει να αναλάβει το κόστος...
πηγή: Καθημερινή
Σχόλιο: Δεν είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να ζητάς από τρίτο να σου πει πόσοι δεν πληρώνουν, όταν το γνωρίζεις από πρώτο χέρι. Πόσοι απ' αυτούς που απάντησαν ότι ποτέ δεν έχουν αρνηθεί να καταβάλουν διόδια, είναι συχνοί χρήστες οδών με διόδια; Η ημερησία (συμφερόντων Μπόμπολα) με τίτλο "9 στους 10 Έλληνες οδηγούς λένε όχι στο... «δεν πληρώνω»" επιβεβαιώνει κι έναν επιπλέον λόγο για τον οποίο έγινε η έρευνα. Θυμίζουμε ότι πριν από λίγους μήνες η Ολυμπία Οδός μας έλεγε ότι "99,7% των χρηστών πληρώνουν διόδια". Εμείς απλά να αναφέρουμε ότι με βάση τα στατιστικά τους έχουμε περισσότερο από 1000% αύξηση.
Μείωση της κίνησης των οχημάτων στις εθνικές οδούς, ως άμεση συνέπεια της αύξησης της τιμής της βενζίνης, καταγράφει έρευνα, που διενεργήθηκε για λογαριασμό των πέντε κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους. Με τον τρόπο αυτό οι εταιρείες επιχειρούν να ενισχύσουν δημόσια την επιχειρηματολογία τους υπέρ της ανάληψης από το Δημόσιο της οικονομικής ευθύνης για τη μείωση των εσόδων τους, ρίσκο που όμως είχαν αναλάβει οι ίδιες με τις συμβάσεις παραχώρησης που υπέγραψαν. Στην έρευνα, το ποσοστό όσων αρνούνται να καταβάλουν διόδια υπολογίζεται στο 12,9%.
Η έρευνα, που καταγράφει τις απόψεις πολιτών σχετικά με τις οδικές υποδομές έγινε σε δείγμα 1.500 οδηγών και πρόκειται να παρουσιαστεί σήμερα, σε ημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια (ASECAP). Με ερωτήσεις όπως «θεωρείτε σημαντική τη συντήρηση του οδοστρώματος για την ασφαλή οδήγηση» ή «είστε υπέρ ή κατά της ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων;», η έρευνα έχει δομηθεί με τρόπο ώστε να εμφανιστούν ως αποδεκτές από το κοινό οι συμβάσεις παραχώρησης. Δύο ερωτήσεις παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Στην ερώτηση αν ποτέ έχουν αρνηθεί να καταβάλουν διόδια, το 87,1% απάντησε «ποτέ», το 4% «ναι, αλλά σπάνια», το 6,7% «ναι, κατά περίπτωση» και το 2% «ναι, κάθε φορά».
Σχετικά με τη μείωση της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς, το 53,2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητό του σε σχέση με πέρυσι, αποδίδοντας την επιλογή αυτή κατά 59,2% στην αύξηση της τιμής της βενζίνης και μόλις κατά 2,1% στην αύξηση της τιμής των διοδίων. Η ερώτηση αυτή δεν είναι τυχαία. Στη συζήτηση που διεξάγεται σήμερα ανάμεσα στα υπουργεία Υποδομών, Οικονομικών και στις εταιρείες που έχουν αναλάβει την ανακατασκευή και λειτουργία αντίστοιχων τμημάτων των εθνικών οδών, το ζήτημα αυτό αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά «αγκάθια».
Η αιτία είναι απλή: στις συμβάσεις παραχώρησης των δρόμων, που υπεγράφησαν το 2006-2007, οι εταιρείες ανέλαβαν το «ρίσκο» μείωσης της κυκλοφορίας, καθώς τίποτα δεν προμήνυε τότε την ένταση της οικονομικής κρίσης. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο δεν έχει οικονομική υποχρέωση έναντι των παραχωρησιούχων για την πτώση της κυκλοφορίας. Σήμερα, όμως, οι παραχωρησιούχοι προσπαθούν να αποδείξουν ότι η μείωση της κυκλοφορίας (περίπου 20%) είναι άμεση συνάρτηση αποφάσεων του κράτους (αυξήσεις βενζίνης), άρα το κράτος πρέπει να αναλάβει το κόστος...
πηγή: Καθημερινή
Σχόλιο: Δεν είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να ζητάς από τρίτο να σου πει πόσοι δεν πληρώνουν, όταν το γνωρίζεις από πρώτο χέρι. Πόσοι απ' αυτούς που απάντησαν ότι ποτέ δεν έχουν αρνηθεί να καταβάλουν διόδια, είναι συχνοί χρήστες οδών με διόδια; Η ημερησία (συμφερόντων Μπόμπολα) με τίτλο "9 στους 10 Έλληνες οδηγούς λένε όχι στο... «δεν πληρώνω»" επιβεβαιώνει κι έναν επιπλέον λόγο για τον οποίο έγινε η έρευνα. Θυμίζουμε ότι πριν από λίγους μήνες η Ολυμπία Οδός μας έλεγε ότι "99,7% των χρηστών πληρώνουν διόδια". Εμείς απλά να αναφέρουμε ότι με βάση τα στατιστικά τους έχουμε περισσότερο από 1000% αύξηση.