Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Μόνο να εισπράττουν ξέρουν

Posted by Ανοιχτή Πρωτοβουλία Πολιτών Βόρειας Αττικής - Ευβοϊκού Τετάρτη, Μαρτίου 09, 2011
Κύριο άρθρο στην Ελευθεροτυπία

Μόνο να εισπράττουν ξέρουν

Ο ΤΕΤΡΑΩΡΟΣ εγκλωβισμός χιλιάδων αυτοκινήτων στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας, δεν θα είχε καμιά σημασία αν η κακοκαιρία ήταν ξαφνική και, κυρίως, έντονη. Αν, δηλαδή, η φράση «ακραία καιρικά φαινόμενα» περιέγραφε στοιχειωδώς την πραγματικότητα.
ΟΜΩΣ, αυτή τη φορά είναι αστείο να ισχυρίζεται κάποιος κάτι τέτοιο. Λίγοι πόντοι χιόνι δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τον αποκλεισμό ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Επιπλέον, είχαμε να κάνουμε με μια από τις πλέον προαναγγελθείσες κακοκαιρίες των τελευταίων ετών. Η Μετεωρολογική Υπηρεσία την είχε προβλέψει με μεγάλη ακρίβεια.

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ έχουμε, λοιπόν, προβλήματα στους εθνικούς δρόμους έπρεπε αυτοί που τους διαχειρίζονται να έχουν πάρει στοιχειώδη μέτρα, ερχόμενοι σε συνεννόηση με τις αρμόδιες κρατικές αρχές. Τη συγκεκριμένη εθνική οδό διαχειρίζεται μια κοινοπραξία εργολαβικών εταιρειών, η οποία φυσικά εισπράττει ανελλιπώς τσουχτερά διόδια από τους χρήστες της. Είναι, λοιπόν, υποχρεωμένη να τους εξασφαλίζει και απρόσκοπτη κίνηση, αντί να τους αφήνει να εγκλωβίζονται με την πρώτη χιονόπτωση.

ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ τουλάχιστον προκλητικός ο δικαιολογητικός λόγος που προέβαλε χθες η κοινοπραξία γι' αυτόν τον εγκλωβισμό: το 70% των οδηγών -ανακοίνωσε- επέλεξε να επιστρέψει στην πρωτεύουσα στο κρίσιμο τετράωρο. Λες και πρώτη φορά συμβαίνει αυτό σε ημέρες μεγάλης εξόδου.

ΠΡΟΦΑΝΩΣ, πρόκειται για προφάσεις εν αμαρτίαις. Γι' αυτό και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών έσπευσε να πάρει αποστάσεις από τους ισχυρισμούς αυτούς, να ζητήσει συγγνώμη από τους ταλαιπωρηθέντες πολίτες, να ζητήσει να διερευνηθούν οι ευθύνες των εταιρειών που διαχειρίζονται το δρόμο και να θέσει σε διαθεσιμότητα δύο διευθυντές του υπουργείου, οι οποίοι -υποτίθεται ότι- έχουν την εποπτεία του συγκεκριμένου έργου.

Η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ των εταιρειών ισχυρίζεται ότι τα προβλήματα προέκυψαν από κακές επιλογές στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για τις οποίες δεν είναι υπεύθυνη. Και αυτό πρέπει να διερευνηθεί. Για να αποδειχτεί αν και κρατικές υπηρεσίες (εν προκειμένω η Τροχαία) έχουν ευθύνες για το γεγονός ότι επέτρεψαν την κίνηση σε φορτηγά που δεν έφεραν αλυσίδες, με αποτέλεσμα να «διπλωθούν» και να αποκλείσουν το δρόμο.

ΩΣΤΟΣΟ, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα προβλήματα είχαν αρχίσει πριν καν ανακύψει το πρόβλημα με τα «διπλωμένα» φορτηγά. Γεγονός που αποτυπώνει την έλλειψη κατάλληλου επιχειρησιακού σχεδίου. Αλλωστε, κάτι τέτοιο είχαν καταγγείλει από τον περασμένο Ιούλιο εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης της βορειοανατολικής Αττικής, οι οποίοι είχαν επισημάνει συγκεκριμένες ελλείψεις.

ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΕΣ περιπτώσεις στο παρελθόν οι κατηγορίες βάρυναν το αδιάφορο, ανοργάνωτο και δυσκίνητο κράτος. Να τώρα που τα φαινόμενα επαναλαμβάνονται με τους ιδιώτες, οι οποίοι -υποτίθεται ότι- έχουν ξεπεράσει τουλάχιστον αυτές τις αμαρτίες.

ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ βέβαιο: και αυτοί, όπως και το κράτος, σε ένα μόνο τα καταφέρνουν καλά. Στην είσπραξη των διοδίων βρέξει-χιονίσει. Και σε κάτι ακόμα: στο να εξαπολύουν μύδρους όταν κάποιοι πολίτες αντιδρούν και αρνούνται να πληρώσουν για δρόμους ανολοκλήρωτους, που μόνο ταλαιπωρία τούς προσφέρουν.
  • Blogroll

  • Blog Archive