Δευτέρα 18 Απριλίου 2011


http://tsak-giorgis.blogspot.com/2011/04/blog-post_5921.html
Φοβερό το σκιτσάκι, δείχνει νομίζω τη σκέψη πολλών σήμερα. Βέβαια, και αυτό είναι που τελικά είναι το ενδιαφέρον της υπόθεσης, στην πραγματικότητα δε γίνεται να μείνεις κρυμμένος και απομονωμένος από τον κόσμο. You can run, but you can't hide όπως λένε και οι Αμερικάνοι. Εδώ και χρόνια έχουν κρυφτεί κάτω από το χαλί πολλά, και είναι καιρός νοι λαοί να τα αντιμετωπίσουν. Αλλιώς, ας μείνουν "στον τάφο τους", περιμένοντας την ώρα που όντως θα ψοφήσουν και θα εγκαταλείψουν "το μάταιο τούτο κόσμο".

Βάζω και ένα από τα αμέτρητα τέτοια περιστατικά που πλέον κυριαρχούν στην κοινωνία - το συγκεκριμένο περιστατικό έχει κάνει μεγάλη "θόρυβο" στην Πάτρα που μένω, καθώς αφορά πολλούς εργάτες, και το θεώρησα ως αντιπροσωπευτικό παράδειγμα μιας γενικότερης κατάστασης: Σε χώρες όπως η Ελλάδα έχουν φοβερή απο-ανάπτυξη, που θα ρημάξει πολύ άγρια το λαό, θα χυθεί αίμα, μέχρις ότου οι εργάτες "γίνουν αρκετά ανταγωνιστικοί". Και θα είναι κρίμα, αν όχι ντροπή, ο λαός να "σκύψει το κεφάλι" και να δεχτεί παθητικά να χυθεί μόνο το δικό του αίμα, χωρίς να προσπαθήσει έστω να πολεμήσει αυτούς που τον ρημάζουν:

Μαζικές απολύσεις στην Ολυμπία Οδό μετά τις 27 Απριλίου
Εάν κάποιος, όταν ξεκινούσε η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, έλεγε ότι μετά από κάποια χρόνια, το έργο θα έμενε ανολοκλήρωτο και οι χιλιάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται σε αυτό θα έχαναν τη δουλειά τους, θα τον περνούσαν για φαντασιόπληκτο ή προβοκάτορα. Όμως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, η παραπάνω εικόνα φαντάζει ως η πιο πιθανή κατάληξη του συγκεκριμένου έργου.

Οι εταιρείες της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» προχώρησαν στις 15 Απριλίου σε μαζικές απολύσεις, υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών και αναστολή των εργασιών.
Η εικόνα έχει ως εξής: Στην εταιρεία VINCI η 27η Απριλίου είναι η ημερομηνία ορόσημο. Αν συνεχισθεί η χρηματοδότηση θα συνεχισθούν κανονικά οι εργασίες ειδάλλως θα προχωρήσουν σε πάγωμα των εργασιών και οι εργαζόμενοι θα βγουν σε υποχρεωτική άδεια. Η εταιρεία J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. προχωρά την Μεγάλη Τετάρτη σε υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων μέχρι τις 31 Μαίου. Στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις που πλησιάζουν τις 100.

Τα παραπάνω, γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Εργαζομένων στην Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσάκωνα, η «Γαλαρία». Τα επανέλαβε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, Θεόδωρος Τσελεπής, σε διαδικασία του δημοτικού συνδυασμού "Ανυπότακτη Πολιτεία", ζητώντας την βοήθεια της δημοτικής παράταξης.
Ακόμα όμως και αν συνεχισθεί η χρηματοδότηση και το προχώρημα των έργων, το μέλλον των εργαζομένων, σύμφωνα με το κ. Τσελεπή, μόνο ευοίωνο δεν είναι, καθώς εκτιμάται ότι αν και όταν επιστρέψουν οι εργαζόμενοι από την υποχρεωτική άδεια, θα κληθούν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, απεμπολώντας έτσι, βασικά εργασιακά δικαιώματα.

Την ίδια ώρα, τα έργα έχουν παγώσει και περιορίζονται μόνο στις σήραγγες. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει κυριολεκτικά στα όριά τους, όχι μόνο γιατί βλέπουν τον κίνδυνο της ανεργίας να ορθώνεται μπροστά τους, αλλά και γιατί τους τελευταίους μήνες, βρίσκονται σε μια διαρκή ψυχοφθόρα διαδικασία, με την δαμόκλειο σπάθη των απολύσεων, των αυθαιρεσιών και του σταματήματος του έργου, να αποτελεί για αυτούς καθημερινότητα.

Παράλληλα, οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν εντελώς υποκριτική την επίρρηψη ευθυνών στο κίνημα "Δεν Πληρώνω" για την πτώση των εσόδων. Τα ερωτήματα που διατυπώνει το σωματείο "Γαλαρία", είναι τα εξής: Πρώτον, γιατί η κοινοπραξία επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχει αναλάβει τον κίνδυνο; Δεύτερον, γιατί οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests τους έχουν προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);

Παράλληλα, ο κ. Τσελεπής εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη στάση των αυτοδιοικητικών παραγόντων, ενώ όπως υπογράμμισε, το Σωματείο Εργαζομένων προσπαθεί εδώ και καιρό να κανονίσει μια συνάντηση με τον Δήμαρχο Πατρέων, Γιάννη Δημαρά, χωρίς ανταπόκριση.

Οι μέχρι τώρα εξελίξεις, διαμορφώνουν ένα απαισιόδοξο τοπίο. Ένα τοπίο που αφορά τους πάντες. Τους 2.800 εργαζόμενους της Κοινοπραξίας, που βλέπουν πολύ κοντά το ενδεχόμενο να χάσουν τη δουλειά τους, το πλήγμα που θα δεχθούν οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες και βέβαια τους οδηγούς, που καλούνται να διασχίσουν και να καταβάλλουν διόδια, σε ένα δρόμο που, ούτως ή άλλως έχει χαρακτηριστεί "καρμανιόλα" και πλέον, είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση, εξαιτίας των ανολοκλήρωτων έργων.
Εδώ και μια καταγγελία των εργαζόμενων, όπως την κατέγραψε το tvxs.gr:

Απολύσεις και συνθήκες εργασίας καταγγέλλουν εργαζόμενοι σε Ολυμπία Οδό και Ε65
Καταγγελίες για τους «εθνικούς εργολάβους», τις απολύσεις αλλά και τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας κάνουν οι εργαζόμενοι στην Ολυμπία Οδό και στον αυτοκινητόδρομο Ε65, με χθεσινή ανακοίνωσή τους. «Δουλέψαμε και δουλεύουμε στα μεγάλα έργα που πληρώνει ο Ελληνικός λαός για να θησαυρίζουν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες. Έργα που χρηματοδοτούνται από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια και από διόδια σε δρόμους ανύπαρκτους», επισημαίνουν, ενώ την ίδια στιγμή ο υφυπουργός Υποδομών τονίζει ότι «η Ελλάδα χρειάζεται τους δρόμους και αυτοί θα γίνουν».

«Τους τελευταίους μήνες εργοτάξια κλείνουν, εργαζόμενοι μένουν στον δρόμο και έργα παγώνουν. Όταν δουλεύαμε μας κρατούσαν 10 και 12 ώρες τη μέρα, 6 και 7 μέρες τη βδομάδα, για να παράγουμε κέρδη και υπεραξία ξοδεύοντας ασύδοτα την εργατική μας δύναμη. Τώρα μας πετάνε στο δρόμο σαν άχρηστα παλιοσίδερα. Ήδη ο Ε65 η Ιονία οδός και η Ολυμπία Οδός απέλυσαν εργαζόμενους και σταμάτησαν ή υπολειτουργούν. Χιλιάδες εργαζόμενοι προστίθενται καθημερινά στη μεγάλη ουρά των ανέργων οι οποίοι ήδη έφτασαν το 1.000.000 χωρίς προοπτική εξεύρεσης εργασίας», αναφέρουν μεταξύ άλλων το σωματείο εργαζομένων στην VINCI (Ολυμπία Οδό) «Η Γαλαρία» και το σωματείο εργαζομένων στον Ε65.

Ακόμα προσθέτουν: «Δουλεύουμε, όσοι δουλεύουμε, κάτω από άθλιες συνθήκες, εκβιαζόμενοι να κρατάμε το στόμα μας κλειστό για να διατηρήσουμε τις θέσεις μας στην δουλειά. Πολλοί από μας δουλεύουμε απλήρωτοι για πολλούς μήνες σε συνθήκες ανθυγιεινές και επικίνδυνες που ούτε λόγος να γίνεται για σεβασμό στους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Εργατικά εγκλήματα βαφτίζονται εργατικά ατυχήματα. Το περιβάλλον βιάζεται καθημερινά, κοίτες ποταμών καταστρέφονται, αγροτικοί και άλλοι παράπλευροι δρόμοι συντρίβονται από εργασίες που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές.

Αρμόδιοι ελεγκτικοί φορείς είτε δεν υπάρχουν, είτε υπολειτουργούν, είτε κάνουν τα στραβά μάτια. «Εθνικοί εργολάβοι» προστατεύονται από τα ΜΑΤ για να συνεχίζουν τις παράνομες εργασίες τους. Ξένες εταιρείες συμπεριφέρονται σαν αποικιοκράτες, ενώ άλλοι, χωρίς να έχουν καν στήσει εργοτάξια, εισπράττουν διόδια για κατασκευές που ΔΕΝ πραγματοποιούν».
  • Blogroll

  • Blog Archive