Δεν πέρασαν πολλές ημέρες από τότε που σύμφωνα με δηλώσεις του Υφ. Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, πριν το Πάσχα θα ανακοινώνονταν οι μειώσεις στα διόδια – μάλιστα κάποιοι μιλούσαν για ποσοστό 25% – προκειμένου οι εκδρομείς των γιορτών να ταξιδέψουν με μειωμένο κόστος.
Οι σελίδες των εφημερίδων και τα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών καναλιών, κατέγραψαν την είδηση και μάλιστα κάποιες από αυτές με πίνακες όπου φαίνονταν οι μειωμένες τιμές.
Χθες οι υποσχέσεις αποδείχθηκαν … σαπουνόφουσκες. Γιατί τι τελικά ανακοινώθηκε παρουσία του Υπουργού Οικονομικών: Η απόφαση για μείωση έγινε πρόταση προς τους εργολάβους, ώστε να υπογραφεί ένα μνημόνιο «συναντίληψης» με βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό! Μου θυμίζει το «πιάσε τ’ αυγό και κούρεφτο»!
Η ίδια η μείωση έγινε πρόταση η οποία θα ισχύσει αν και εφόσον υπογραφεί το … «μνημόνιο»! (Φαίνεται πως κάποιοι στον ύπνο και τον ξύπνιο τους βλέπουν μνημόνια).
Είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο αποδέχεται εκείνο που δήλωναν μήνες τώρα οι εταιρείες ότι δηλαδή η συμφωνία χρειάζεται πάρα πολύ χρόνο ακόμη, σε αντίθεση με τις δηλώσεις του Μαγκριώτη, σύμφωνα με τις οποίες ακόμη και τις μέρες του Πάσχα ενδεχόμενο να υπήρχε μείωση στα διόδια.
Βέβαια χθες σε κοινή συνέντευξη του κ. Ρέππα και του κ. Παπακωνσταντίνου προσδιορίστηκε αυτό το πλαίσιο το οποίο πλέον θα έχει την εγγύηση του Ελληνικού δημοσίου για να μπορέσουν οι εταιρείες να προχωρήσουν τα έργα αφού οι διεθνείς τράπεζες που χρηματοδοτούσαν έχουν σταματήσει να διαθέτουν πόρους.
Έτσι πάμε στο σενάριο σύμφωνα με το οποίο θα γίνει τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων του δημόσιου από τα διόδια έτσι ώστε να τεθούν ως εγγύηση για να αρχίσει και πάλι χρηματοδότηση. Σε ότι αφορά την μείωση των διοδίων εκείνο που προέκυψε είναι ότι το πολύ θα διαρκέσει για τρία χρόνια και στα υπό κατασκευή τμήματα το υπουργείο κάνει λόγο για μείωση κατά 50% και στα υπόλοιπα τμήματα κατά 25 έως 30%.
Το υπουργείο βέβαια εμφανίζεται αισιόδοξο ότι θα υπάρξει σύντομα συμφωνία με τις εμπλεκόμενες πλευρές. Το θέμα είναι τι θα κάνουν οι εργολάβοι, οι οποίοι παρεμπιπτόντως έχουν ήδη ζητήσει νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων κατά 33% (!), επικαλούμενοι τη γνωστή αμαρτωλή σύμβαση Σουφλιά!
Μεσοπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα, εγγυήσεις, χρηματοδοτήσεις, συμφωνίες, μνημόνια…
Λέξεις που όμως δεν οδηγούν σε λύσεις και κυρίως υπομονεύουν ακόμη περισσότερο την αξιοπιστία της Κυβέρνησης, ειδικά όταν κάποιοι βιάστηκαν να προαναγγείλουν ευνοϊκές αποφάσεις. Πως το λέγανε οι Αρχαίοι;
“ΚΡΕΙΤΤΟΝ ΣΙΓΑΝ Ή ΛΑΛΕΙΝ ΜΑΤΗΝ”.
πηγή: ΡΑΟΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Οι σελίδες των εφημερίδων και τα δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών καναλιών, κατέγραψαν την είδηση και μάλιστα κάποιες από αυτές με πίνακες όπου φαίνονταν οι μειωμένες τιμές.
Χθες οι υποσχέσεις αποδείχθηκαν … σαπουνόφουσκες. Γιατί τι τελικά ανακοινώθηκε παρουσία του Υπουργού Οικονομικών: Η απόφαση για μείωση έγινε πρόταση προς τους εργολάβους, ώστε να υπογραφεί ένα μνημόνιο «συναντίληψης» με βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό! Μου θυμίζει το «πιάσε τ’ αυγό και κούρεφτο»!
Η ίδια η μείωση έγινε πρόταση η οποία θα ισχύσει αν και εφόσον υπογραφεί το … «μνημόνιο»! (Φαίνεται πως κάποιοι στον ύπνο και τον ξύπνιο τους βλέπουν μνημόνια).
Είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο αποδέχεται εκείνο που δήλωναν μήνες τώρα οι εταιρείες ότι δηλαδή η συμφωνία χρειάζεται πάρα πολύ χρόνο ακόμη, σε αντίθεση με τις δηλώσεις του Μαγκριώτη, σύμφωνα με τις οποίες ακόμη και τις μέρες του Πάσχα ενδεχόμενο να υπήρχε μείωση στα διόδια.
Βέβαια χθες σε κοινή συνέντευξη του κ. Ρέππα και του κ. Παπακωνσταντίνου προσδιορίστηκε αυτό το πλαίσιο το οποίο πλέον θα έχει την εγγύηση του Ελληνικού δημοσίου για να μπορέσουν οι εταιρείες να προχωρήσουν τα έργα αφού οι διεθνείς τράπεζες που χρηματοδοτούσαν έχουν σταματήσει να διαθέτουν πόρους.
Έτσι πάμε στο σενάριο σύμφωνα με το οποίο θα γίνει τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων του δημόσιου από τα διόδια έτσι ώστε να τεθούν ως εγγύηση για να αρχίσει και πάλι χρηματοδότηση. Σε ότι αφορά την μείωση των διοδίων εκείνο που προέκυψε είναι ότι το πολύ θα διαρκέσει για τρία χρόνια και στα υπό κατασκευή τμήματα το υπουργείο κάνει λόγο για μείωση κατά 50% και στα υπόλοιπα τμήματα κατά 25 έως 30%.
Το υπουργείο βέβαια εμφανίζεται αισιόδοξο ότι θα υπάρξει σύντομα συμφωνία με τις εμπλεκόμενες πλευρές. Το θέμα είναι τι θα κάνουν οι εργολάβοι, οι οποίοι παρεμπιπτόντως έχουν ήδη ζητήσει νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων κατά 33% (!), επικαλούμενοι τη γνωστή αμαρτωλή σύμβαση Σουφλιά!
Μεσοπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα, εγγυήσεις, χρηματοδοτήσεις, συμφωνίες, μνημόνια…
Λέξεις που όμως δεν οδηγούν σε λύσεις και κυρίως υπομονεύουν ακόμη περισσότερο την αξιοπιστία της Κυβέρνησης, ειδικά όταν κάποιοι βιάστηκαν να προαναγγείλουν ευνοϊκές αποφάσεις. Πως το λέγανε οι Αρχαίοι;
“ΚΡΕΙΤΤΟΝ ΣΙΓΑΝ Ή ΛΑΛΕΙΝ ΜΑΤΗΝ”.
πηγή: ΡΑΟΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ