Του ΠΡΟΚΟΠΗ ΓΙΟΓΙΑΚΑ στα ΝΕΑ
∆ΕΝ ΕΠΑΛΗΘΕΥΟΝΤΑΙ τελικά οι προσδοκίες των οδηγών για µείωση των διοδίων πριν από το Πάσχα, οι οποίες στηρίζονταν στις προαναγγελίες του υπουργείου Υποδοµών. Εξι ηµέρες µετά την ανακοίνωση της πρότασης της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες –µε την οποία προβλέπεται µεταξύ άλλων µείωση των διοδίων από25% έως30% στα κατασκευασµένα τµήµατα για 3 χρόνια – η πρόταση δεν έχει κατατεθεί ακόµη γραπτώς προς τους κατασκευαστές προκειµένου να απαντήσουν αν δέχονται ή όχι τις µειώσεις των διοδίων.
Αποτέλεσµα της κατάστασης που επικρατεί είναι οι οδηγοί να πληρώσουν ακριβότερα διόδια σε σχέση µε πέρυσι – κάτι που προβλέπεται στις συµβάσεις του 2007. Ετσι, για παράδειγµα, το ταξίδι από την Αθήνα προς την Καλαµάτα θα είναι ακριβότερο κατά 73,2% (φέτος η διαδροµή κοστίζει 9,70 ευρώ ενώ πέρυσι κόστιζε 5,70). Η διαδροµή Αθήνα - Ιωάννινα (µαζί µε τα διόδια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου) είναι πιο ακριβή κατά 6,1%, ενώ το ταξίδι Αθήνα -Θεσσαλονίκη είναι ακριβότερο κατά 4,9%.
Κύκλοι των κατασκευαστών θεωρούν θετική την πρόταση λέγοντας ότι δεν έχουν πρόβληµα στη µείωση των διοδίων αν αναλάβει το βάρος το ∆ηµόσιο.
Θεωρούν ωστόσο ότι η όποια καθυ στέρηση λειτουργεί εις βάρος των έργων, αφού οι τράπεζες έχουν σταµατήσει τη χρηµατοδότηση και οι κατασκευαστές θα πρέπει να πειστούν ότι αυτή είναι εξασφαλισµένη προκειµένου να συνεχίσουν τα έργα.
Από το υπουργείο έχουν βάλει στόχο µέχρι τα τέλη του µήνα να έχουν καταλήξει σε συµφωνία µε τους παραχωρησιούχους, η οποία θαεπισφραγιστεί µε την υπογραφή µνηµονίου συνεργασίας µεταξύ των δύο πλευρών. Θα πρέπει ωστόσο να διευκρινιστεί ότι εάν υπάρξει συµφωνία, το σχετικό µνηµόνιο θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή αφού θα περιλαµβάνει αλλαγές στις συµβάσεις που ισχύουν.
∆ΕΝ ΕΠΑΛΗΘΕΥΟΝΤΑΙ τελικά οι προσδοκίες των οδηγών για µείωση των διοδίων πριν από το Πάσχα, οι οποίες στηρίζονταν στις προαναγγελίες του υπουργείου Υποδοµών. Εξι ηµέρες µετά την ανακοίνωση της πρότασης της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες –µε την οποία προβλέπεται µεταξύ άλλων µείωση των διοδίων από25% έως30% στα κατασκευασµένα τµήµατα για 3 χρόνια – η πρόταση δεν έχει κατατεθεί ακόµη γραπτώς προς τους κατασκευαστές προκειµένου να απαντήσουν αν δέχονται ή όχι τις µειώσεις των διοδίων.
Αποτέλεσµα της κατάστασης που επικρατεί είναι οι οδηγοί να πληρώσουν ακριβότερα διόδια σε σχέση µε πέρυσι – κάτι που προβλέπεται στις συµβάσεις του 2007. Ετσι, για παράδειγµα, το ταξίδι από την Αθήνα προς την Καλαµάτα θα είναι ακριβότερο κατά 73,2% (φέτος η διαδροµή κοστίζει 9,70 ευρώ ενώ πέρυσι κόστιζε 5,70). Η διαδροµή Αθήνα - Ιωάννινα (µαζί µε τα διόδια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου) είναι πιο ακριβή κατά 6,1%, ενώ το ταξίδι Αθήνα -Θεσσαλονίκη είναι ακριβότερο κατά 4,9%.
Κύκλοι των κατασκευαστών θεωρούν θετική την πρόταση λέγοντας ότι δεν έχουν πρόβληµα στη µείωση των διοδίων αν αναλάβει το βάρος το ∆ηµόσιο.
Θεωρούν ωστόσο ότι η όποια καθυ στέρηση λειτουργεί εις βάρος των έργων, αφού οι τράπεζες έχουν σταµατήσει τη χρηµατοδότηση και οι κατασκευαστές θα πρέπει να πειστούν ότι αυτή είναι εξασφαλισµένη προκειµένου να συνεχίσουν τα έργα.
Από το υπουργείο έχουν βάλει στόχο µέχρι τα τέλη του µήνα να έχουν καταλήξει σε συµφωνία µε τους παραχωρησιούχους, η οποία θαεπισφραγιστεί µε την υπογραφή µνηµονίου συνεργασίας µεταξύ των δύο πλευρών. Θα πρέπει ωστόσο να διευκρινιστεί ότι εάν υπάρξει συµφωνία, το σχετικό µνηµόνιο θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή αφού θα περιλαµβάνει αλλαγές στις συµβάσεις που ισχύουν.