Απόρριψη αίτησης ασφαλιστικών μέτρων για μη πληρωμή διοδίων
Με αργό ρυθμό συνεχίζονται οι εργασίες κατά μήκος της Κορίνθου - Πατρών κατά τη διάρκεια της εξόδου του Πάσχα, με τους οδηγούς να συνεχίζουν να καταβάλλουν τα αυξημένα διόδια.
Η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού αποδίδει τη βραδύτητα των εργασιών στο Δημόσιο (καθυστέρηση λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ευρημάτων, παράκαμψης δικτύων κ.ά.) και στις συνέπειες της κρίσης που καθιστούν δυσχερέστερη την τραπεζική χρηματοδότηση και μειώνουν αισθητά τα έσοδα από τα διόδια.
Συνέπειες που μέχρι τώρα «πληρώνουν» οι οδηγοί, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν υψηλά διόδια για τη χρήση ενός υπό κατασκευή οδικού άξονα. «Πληρώνουν» όμως και οι εργαζόμενοι στην παραχωρησιούχο, καθώς οι εταιρείες που συμμετέχουν σ' αυτήν (Vinci, Hochtief, J&Ρ Αβαξ, Ακτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ/Τέρνα, Αθηνά) προχωρούν τους τελευταίους μήνες σε συνεχείς απολύσεις. Ο Θεόδωρος Τσελεπής (πρόεδρος εργαζομένων σωματείου Γαλαρία) κάνει λόγο για απολύσεις στο 1/3 των εργαζομένων, καθώς από τους 360 που απασχολούνταν αρχικά στην Vinci σήμερα απασχολούνται 230. Σημειώνει, δε, πως το σωματείο εργαζομένων προσέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας Πατρών, καταγγέλλοντας υπέρβαση του ορίου απολύσεων και δικαιώθηκε. Μόνο που οι υποθέσεις των απολυμένων οι οποίοι προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη επιδικάζονται έπειτα από ένα έως τρία χρόνια. Ο Θεόδωρος Τσελεπής υποστηρίζει πως η κατάσταση σε πολλά εργοτάξια είναι δραματική και πως ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος να «παγώσει» το κατασκευαστικό έργο στο τμήμα Πατρών - Αιγίου εάν η κατασκευάστρια εταιρεία (Vinci) κρίνει ασύμφορη τη συνέχισή του και προχωρήσει σε υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων.
Παράλληλα, την προηγούμενη εβδομάδα η πρωτοδίκης Πατρών δεν έκανε δεκτή την αίτηση προσωρινής απόφασης για ασφαλιστικά μέτρα, που είχε υποβάλει ο Δημήτρης Αϊβαλής, ζητώντας τη μη είσπραξη διοδίων λόγω της μη έγκαιρης παράδοσης οδικών τμημάτων της πολύπαθης διαδρομής.
Βάσει της σύμβασης (άρθρο 1824), η μη εμπρόθεσμη παράδοση ακυρώνει την υποχρέωση καταβολής αντιτίμου διέλευσης-χρήσης. Οι δικηγόροι της κοινοπραξίας (κ. Βεληβοριάς, Μαυροστάθης) επικαλέστηκαν έγγραφο, που δίνει το δικαίωμα στην κοινοπραξία να εισπράττει διόδια ακόμη και πέραν της περιόδου κατά την οποία είναι υποχρεωμένη να έχει παραδώσει ένα οδικό τμήμα. Αυτό επικαλέστηκε και ο δικηγόρος του Δημοσίου (κ. Ζαχαρόπουλος), χωρίς ωστόσο να παρουσιαστεί ούτε στην ακρόαση της προηγούμενης Τετάρτης.
Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙΣ
πηγή: Ελευθεροτυπία
Με αργό ρυθμό συνεχίζονται οι εργασίες κατά μήκος της Κορίνθου - Πατρών κατά τη διάρκεια της εξόδου του Πάσχα, με τους οδηγούς να συνεχίζουν να καταβάλλουν τα αυξημένα διόδια.
Η κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού αποδίδει τη βραδύτητα των εργασιών στο Δημόσιο (καθυστέρηση λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ευρημάτων, παράκαμψης δικτύων κ.ά.) και στις συνέπειες της κρίσης που καθιστούν δυσχερέστερη την τραπεζική χρηματοδότηση και μειώνουν αισθητά τα έσοδα από τα διόδια.
Συνέπειες που μέχρι τώρα «πληρώνουν» οι οδηγοί, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν υψηλά διόδια για τη χρήση ενός υπό κατασκευή οδικού άξονα. «Πληρώνουν» όμως και οι εργαζόμενοι στην παραχωρησιούχο, καθώς οι εταιρείες που συμμετέχουν σ' αυτήν (Vinci, Hochtief, J&Ρ Αβαξ, Ακτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ/Τέρνα, Αθηνά) προχωρούν τους τελευταίους μήνες σε συνεχείς απολύσεις. Ο Θεόδωρος Τσελεπής (πρόεδρος εργαζομένων σωματείου Γαλαρία) κάνει λόγο για απολύσεις στο 1/3 των εργαζομένων, καθώς από τους 360 που απασχολούνταν αρχικά στην Vinci σήμερα απασχολούνται 230. Σημειώνει, δε, πως το σωματείο εργαζομένων προσέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας Πατρών, καταγγέλλοντας υπέρβαση του ορίου απολύσεων και δικαιώθηκε. Μόνο που οι υποθέσεις των απολυμένων οι οποίοι προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη επιδικάζονται έπειτα από ένα έως τρία χρόνια. Ο Θεόδωρος Τσελεπής υποστηρίζει πως η κατάσταση σε πολλά εργοτάξια είναι δραματική και πως ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος να «παγώσει» το κατασκευαστικό έργο στο τμήμα Πατρών - Αιγίου εάν η κατασκευάστρια εταιρεία (Vinci) κρίνει ασύμφορη τη συνέχισή του και προχωρήσει σε υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων.
Παράλληλα, την προηγούμενη εβδομάδα η πρωτοδίκης Πατρών δεν έκανε δεκτή την αίτηση προσωρινής απόφασης για ασφαλιστικά μέτρα, που είχε υποβάλει ο Δημήτρης Αϊβαλής, ζητώντας τη μη είσπραξη διοδίων λόγω της μη έγκαιρης παράδοσης οδικών τμημάτων της πολύπαθης διαδρομής.
Βάσει της σύμβασης (άρθρο 1824), η μη εμπρόθεσμη παράδοση ακυρώνει την υποχρέωση καταβολής αντιτίμου διέλευσης-χρήσης. Οι δικηγόροι της κοινοπραξίας (κ. Βεληβοριάς, Μαυροστάθης) επικαλέστηκαν έγγραφο, που δίνει το δικαίωμα στην κοινοπραξία να εισπράττει διόδια ακόμη και πέραν της περιόδου κατά την οποία είναι υποχρεωμένη να έχει παραδώσει ένα οδικό τμήμα. Αυτό επικαλέστηκε και ο δικηγόρος του Δημοσίου (κ. Ζαχαρόπουλος), χωρίς ωστόσο να παρουσιαστεί ούτε στην ακρόαση της προηγούμενης Τετάρτης.
Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙΣ
πηγή: Ελευθεροτυπία