Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Σήμερα ή το αργότερο αύριο, ο Δημήτρης Ρέππας θα αποστείλει το σχέδιο μνημονίου. Ωστόσο, η τοποθέτηση των πέντε κοινοπραξιών, που συγκροτούνται από έξι ελληνικές και έξι αλλοδαπές εταιρείες, με τη δανειοδότηση από 43 τράπεζες, από τις οποίες μόνο 11 είναι ελληνικές, δεν αναμένεται να δοθεί πριν από το Πάσχα.
Στην Αθηνών-Πατρών
Προς το παρόν, οι εργολάβοι «απαντούν» με απολύσεις και απειλές για κλείσιμο εργοταξίων. Στην Αθηνών-Πατρών, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» έχει προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις, που πλησιάζουν τις 100, η «J&Ρ-Αβαξ» έχει θέσει όλους τους εργαζόμενους σε υποχρεωτική άδεια από τη Μεγάλη Τετάρτη ώς τις 31 Μαΐου, ενώ η γαλλική Vinci έχει ανακοινώσει στους 230 εργαζόμενους στα εργοτάξιά της ότι, αν δεν υπάρξει συμφωνία, θα προχωρήσει σε υποχρεωτικές άδειες σε όλο το προσωπικό, χωρίς να αποκλείει και απολύσεις.
«Υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν τα έργα, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης», δήλωσε στην «Ε» ο Θ. Τσελεπής, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων «Γαλαρία», που επισημαίνει ότι η κοινοπραξία δεν μπορεί να επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, αφού, με βάση τη σύμβαση, έχει αναλάβει το ρίσκο.
Στη δυτική Θεσσαλία
Σε απολύσεις και πάγωμα εργασιών προχώρησαν και οι εργολάβοι του αυτοκινητόδορμου Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία. Το νεοσύστατο σωματείο συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Κ. Αγοραστό και του ζήτησε την παρέμβασή του, για να συνεχιστούν τα έργα.
Πέρα από τις συνήθεις... απαιτήσεις των εργολάβων και τη σκληρή στάση των τραπεζών, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων, που προέκυψαν από τους πρόχειρους σχεδιασμούς και χρειάζονται επανασχεδιασμό:
* Στην Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας οι κατασκευές προχωρούν μόνο στο κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα, που και αυτό χρειάζεται νέα μελέτη, καθώς δεν έχει ληφθεί υπ' όψη το γεγονός ότι ο αυτοκινητόδρομος συναντά τη σιδηροδρομική γραμμή σε 68 σημεία! Μετά την Πάτρα υπάρχουν προβλήματα σε δύο κομμάτια. Στην περιοχή του Καϊάφα έχουν παγώσει με απόφαση του ΣτΕ τα έργα σε 22 χλμ. και εξετάζεται νέα λύση, για να προστατευθεί το οικοσύστημα. Σε άλλα 18 χλμ., στα Βραχναίικα Αχαΐας, εκκρεμεί προσφυγή.
* Στην Ιόνια οδό υπάρχει εμπλοκή στην προστατευόμενη περιοχή της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο. Η μελέτη δημοπράτησης προβλέπει ότι στην Παλιοβούνα να γίνει εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος δρόμου, αλλά αυτό, εκτός από κινδύνους, δεν προβλέπει τοπικό δίκτυο χωρίς διόδια. Η νέα λύση προβλέπει σήραγγα και αύξηση του κατασκευαστικού κόστους κατά 100 εκατ. ευρώ.
* Στον Ε-65, με απόφαση στου ΣτΕ, έχουν παγώσει τα έργα σε μήκος 31 χλμ., από το Μουργάνι ώς την Εγνατία, όπου βρίσκεται ο βιότοπος της αρκούδας και θα χρειαστεί νέα χάραξη, που θα είναι φτηνότερη.
πηγή: Ελευθεροτυπία
Σκληρή στάση κρατούν ώς τώρα οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων απέναντι στο πακέτο μέτρων για το ξεμπλοκάρισμα των έργων, που παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Σήμερα ή το αργότερο αύριο, ο Δημήτρης Ρέππας θα αποστείλει το σχέδιο μνημονίου. Ωστόσο, η τοποθέτηση των πέντε κοινοπραξιών, που συγκροτούνται από έξι ελληνικές και έξι αλλοδαπές εταιρείες, με τη δανειοδότηση από 43 τράπεζες, από τις οποίες μόνο 11 είναι ελληνικές, δεν αναμένεται να δοθεί πριν από το Πάσχα.
Στην Αθηνών-Πατρών
Προς το παρόν, οι εργολάβοι «απαντούν» με απολύσεις και απειλές για κλείσιμο εργοταξίων. Στην Αθηνών-Πατρών, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» έχει προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις, που πλησιάζουν τις 100, η «J&Ρ-Αβαξ» έχει θέσει όλους τους εργαζόμενους σε υποχρεωτική άδεια από τη Μεγάλη Τετάρτη ώς τις 31 Μαΐου, ενώ η γαλλική Vinci έχει ανακοινώσει στους 230 εργαζόμενους στα εργοτάξιά της ότι, αν δεν υπάρξει συμφωνία, θα προχωρήσει σε υποχρεωτικές άδειες σε όλο το προσωπικό, χωρίς να αποκλείει και απολύσεις.
«Υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν τα έργα, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης», δήλωσε στην «Ε» ο Θ. Τσελεπής, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων «Γαλαρία», που επισημαίνει ότι η κοινοπραξία δεν μπορεί να επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, αφού, με βάση τη σύμβαση, έχει αναλάβει το ρίσκο.
Στη δυτική Θεσσαλία
Σε απολύσεις και πάγωμα εργασιών προχώρησαν και οι εργολάβοι του αυτοκινητόδορμου Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία. Το νεοσύστατο σωματείο συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Κ. Αγοραστό και του ζήτησε την παρέμβασή του, για να συνεχιστούν τα έργα.
Πέρα από τις συνήθεις... απαιτήσεις των εργολάβων και τη σκληρή στάση των τραπεζών, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων, που προέκυψαν από τους πρόχειρους σχεδιασμούς και χρειάζονται επανασχεδιασμό:
* Στην Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας οι κατασκευές προχωρούν μόνο στο κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα, που και αυτό χρειάζεται νέα μελέτη, καθώς δεν έχει ληφθεί υπ' όψη το γεγονός ότι ο αυτοκινητόδρομος συναντά τη σιδηροδρομική γραμμή σε 68 σημεία! Μετά την Πάτρα υπάρχουν προβλήματα σε δύο κομμάτια. Στην περιοχή του Καϊάφα έχουν παγώσει με απόφαση του ΣτΕ τα έργα σε 22 χλμ. και εξετάζεται νέα λύση, για να προστατευθεί το οικοσύστημα. Σε άλλα 18 χλμ., στα Βραχναίικα Αχαΐας, εκκρεμεί προσφυγή.
* Στην Ιόνια οδό υπάρχει εμπλοκή στην προστατευόμενη περιοχή της Κλόκοβας, κοντά στο Αντίρριο. Η μελέτη δημοπράτησης προβλέπει ότι στην Παλιοβούνα να γίνει εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος δρόμου, αλλά αυτό, εκτός από κινδύνους, δεν προβλέπει τοπικό δίκτυο χωρίς διόδια. Η νέα λύση προβλέπει σήραγγα και αύξηση του κατασκευαστικού κόστους κατά 100 εκατ. ευρώ.
* Στον Ε-65, με απόφαση στου ΣτΕ, έχουν παγώσει τα έργα σε μήκος 31 χλμ., από το Μουργάνι ώς την Εγνατία, όπου βρίσκεται ο βιότοπος της αρκούδας και θα χρειαστεί νέα χάραξη, που θα είναι φτηνότερη.
πηγή: Ελευθεροτυπία