Κυριακή 12 Ιουνίου 2011


Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΞΑΓΓΕΛΛΕΙ ΞΑΝΑ ΜΕΙΩΣΗ 25-30% ΟΤΑΝ ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ 33% ΣΤΙΣ ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΜΕΣ ΔΙΟΔΙΩΝ ΤΗΣ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ»
«Άνθρακες ο θησαυρός» με τα διόδια!
*Νέες εξαγγελίες Δημ. Ρέππα για μειώσεις στις τιμές των διοδίων – πιθανόν και από τον Αύγουστο *Συμφώνησαν καταρχήν κατασκευαστές και τράπεζες στην πρόταση της κυβέρνησης


Του Γιώργου Μακρή απο την Ελευθερία Θεσσαλίας


«Μικρό - ή και καθόλου - καλάθι» (θα) πρέπει να κρατούν οι Λαρισαίοι για τις διαρκώς εξαγγελλόμενες από την κυβέρνηση μειώσεις στις τιμές των διοδίων καθώς όσον αφορά την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (έχει τους σταθμούς διοδίων από Λεπτοκαρυά έως Πελασγία) δεν έχει ακόμη αποφασιστεί αν οι μειώσεις θα υπολογιστούν στις ισχύουσες σήμερα τιμές ή στις αυξημένες κατά 33% τιμές όπως προβλέπεται από 1/1/2011 με βάση τη σύμβαση παραχώρησης του 2007.
Εξαγγέλλοντας για πολλοστή φορά χθες τη μείωση στις τιμές των διοδίων, ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας, έχοντας στο πλευρό του τον υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη, αναφέρθηκε στο θέμα επισημαίνοντας:
«Με πρωτοβουλία που ανέλαβε η κυβέρνηση απέτρεψε την αύξηση της τιμής των διοδίων όπως αυτή προβλεπόταν στις αρχικές συμβάσεις σε πολλές περιπτώσεις. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός - Κλειδί, της Κοινοπραξίας Αιγαίου. Σύμφωνα με τη σύμβαση του 2007 θα έπρεπε να αυξηθεί η τιμή των διοδίων την 1/1/2011 κατά 33%. Αυτή η αύξηση δεν έγινε προς όφελος του χρήστη, με συνέπεια το διόδιο να παραμένει στο επίπεδο του προηγούμενου χρόνου. Χαμηλότερα δηλαδή από αυτό που είχε συμφωνηθεί από την τότε κυβέρνηση με τους παραχωρησιούχους».
Η «Ε» επικοινώνησε με υψηλόβαθμο στέλεχος της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση ναι μεν έχει παγώσει την αύξηση του 33%, ωστόσο δεν έχει ακόμη αποσαφηνίσει στην κοινοπραξία τι πρόκειται να κάνει (το Δημόσιο) για τα έσοδα που αυτή χάνει λόγω ακριβώς της διατήρησης της τιμής των διοδίων στα επίπεδα του 2010. Από την πλευρά της η κοινοπραξία δεν έχει προσφύγει στη Διαιτησία, όπως έχει δικαίωμα βάσει της σύμβασης του 2007, για να διεκδικήσει τα χρήματα αυτά καθώς είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις κυβέρνησης – κατασκευαστών – τραπεζών για τις συμβάσεις παραχώρησης.
Κατά το ίδιο στέλεχος, αυτό που έχει σημασία για τους οδηγούς είναι ότι ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί μεταξύ κυβέρνησης και κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» αν οι μειώσεις θα υπολογιστούν στις ισχύουσες σήμερα τιμές ή στις αυξημένες κατά 33% τιμές όπως προβλέπεται από 1/1/2011 αλλά δεν εφαρμόστηκαν με απόφαση της κυβέρνησης.
Συνεπώς, αν οι μειώσεις υπολογιστούν με βάση τις νέες αυξημένες τιμές, τότε όχι μόνο δεν θα υπάρξει αισθητή μείωση των διοδίων αλλά αντίθετα θα υπάρξει και μικρή αύξηση της τάξης του 3% (33% η αύξηση – 25-30% η μείωση στα κατασκευασμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου). «Θα μας χρωστούν ακόμη ένα 3%», λέει χαρακτηριστικά στέλεχος της κοινοπραξίας.
Μείωση θα υπάρξει μόνο στις τιμές των διοδίων Πυργετού που είναι ο μοναδικός σταθμός διοδίων που θεωρείται ότι βρίσκεται σε υπό κατασκευή τμήμα. Η κυβέρνηση λέει ότι οι μειώσεις στα τμήματα αυτά θα φθάσουν έως και 50%. Σε μια τέτοια περίπτωση, στον Πυργετό η μείωση θα είναι της τάξης του 17% (33% η αύξηση – 50% η μείωση), δηλαδή 35-40 λεπτά για τα ΙΧ (η τιμή σήμερα είναι 2,30 ευρώ).
Αν, όμως, οι μειώσεις υπολογισθούν στις ισχύουσες σήμερα τιμές, τότε:
-Στα διόδια του Πυργετού, ο οδηγός ενός ΙΧ θα πληρώνει 1,15 ευρώ από 2,30 σήμερα.
-Στους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων οι νέες τιμές θα διαμορφωθούν για τους οδηγούς ΙΧ ανάλογα με το ποσοστό μείωσης που θα αποφασισθεί τελικά (25-30%) ως εξής:
*Πελασγία από 2,6 ευρώ σήμερα σε 1,80 - 1,95 ευρώ.
*Μοσχοχώρι από 2,9 ευρώ σήμερα σε 2 – 2,2 ευρώ.
*Μακρυχώρι από 1 ευρώ σήμερα σε 0,7 – 0,75 ευρώ.
*Λεπτοκαρυά από 3,1 ευρώ σήμερα σε 2,2 – 2,3 ευρώ.
Ο ΔΗΜ. ΡΕΠΠΑΣ
Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσε χθες «τη θετική κατάληξη του διαλόγου της κυβέρνησης με τους παραχωρησιούχους και τους εκπροσώπους των Τραπεζών, προκειμένου – όπως είπε - να διαμορφώσουμε ένα σύμφωνο συναντίληψης εντός του οποίου θα αναζητήσουμε -και από αυτό θα προκύψουν- οριστικές λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων σχετικά με τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους».
«Η συμφωνία –ανέφερε ο κ. Δημ. Ρέππας - μονογράφηκε από τον Γενικό Γραμματέα και τους εκπροσώπους των παραχωρησιούχων. Είναι συμφωνία η οποία στηρίζεται στο πνεύμα και το γράμμα των αρχικών συμβάσεων που προβλέπει το πλαίσιο, συγκεκριμένη κατανομή κινδύνων μεταξύ των μερών, συγκεκριμένες υποχρεώσεις και αρμοδιότητες για κάθε συμβαλλόμενο», πρόσθεσε αφήνοντας για άλλη μια φορά αιχμές για «μεγάλες αστοχίες στις παραδοχές, βάσει των οποίων υπογράφηκαν οι σχετικές (αρχικές) συμβάσεις».
Ο κ. Δημ. Ρέππας ανέφερε ότι ξεκινά αμέσως συζήτηση για την εξειδίκευση του πλαισίου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι η συζήτηση αυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουλίου ώστε η συμφωνία να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Ο υπουργός Υποδομών επανέλαβε την εξαγγελία για μείωση των διοδίων σε ποσοστό 25% - 30% για ολοκληρωμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμου και σε ποσοστό έως και 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα, ενώ απέφυγε να κάνει εκτιμήσεις για το πότε θα ισχύσουν οι μειώσεις στα διόδια. Άφησε, πάντως, ανοιχτό το ενδεχόμενο οι μειώσεις να γίνουν αφού υπάρξει συμφωνία και πριν επικυρωθεί αυτή από την Βουλή «καλή τη πίστει» από τις εταιρίες.
  • Blogroll

  • Blog Archive