Ένας παράγοντας, όμως ακόμα, είναι και οι πολίτες του κινήματος “δεν πληρώνω”. Στις φήμες ότι είναι έτοιμα όλα για να μπουν διόδια στο Μικροχώρι και τον Πυργετό, ενώ όχι μόνο δρόμος δεν υπάρχει, αλλά και το τούνελ είναι σφραγισμένο, οι πολίτες ετοιμάζονται να απαντήσουν: δεν πληρώνω
Στις κατασκευές τούνελ συνηθίζεται, όταν τα δύο συνεργεία συναντηθούν, να γίνεται μια τελετή, ένας εορτασμός. Αυτό έγινε λίγες βδομάδες πριν στο νέο τούνελ των Τεμπών που έχει μήκος 6 χιλιομέτρων, ξεκινά από την Σκοτίνα και καταλήγει στο Ομόλιο. Δεν πέρασαν μερικοί μήνες και, εντελώς ξαφνικά, 250 εργαζόμενοι της μιας από τις τρεις εταιρείες που εργάζονται, του Άκτωρα, συμφερόντων του κ. Μπόμπολα, έλαβαν χαρτιά απόλυσης. Όλοι χωρίς καμία εξαίρεση, ανάμεσά τους και εργαζόμενοι που εργάζονταν στην εταιρεία 14 συναπτά χρόνια!
Οι εργαζόμενοι γνωρίζουν, βέβαια, ότι η δουλειά δεν έχει τελειώσει. Πρέπει να μπουν τα μπετά κατ’ αρχάς, σε όλο το μήκος της σήραγγας, ενώ το έργο προς τη Σκοτίνα έχει ανάγκη ακόμα, διανοίξεων. Άρα δεν περισσεύουν. Τι συμβαίνει λοιπόν;
Ίσως βρέθηκαν μπροστά σε ένα σκληρό παιχνίδι που ο πυρήνας του είναι μια σκληρή διαπραγμάτευση μεταξύ Μπόμπολα, κυβέρνησης και τραπεζών. Αυτό συνάγεται πρώτα πρώτα από τις διευκρινίσεις της ίδιας της επιχείρησης. Τόνισε ότι από τον Νοέμβριο δεν δανειοδοτείται από τις Τράπεζες, ενώ οι εισπράξεις διοδίων έχουν μειωθεί λόγω μειωμένης κυκλοφορίας και απωλειών λόγω της άρνησης πληρωμής από τους οδηγούς. Επομένως, εφόσον δεν υπήρχε ομαλή ροή χρηματοδότησης, υποστηρίζουν, κλείνουμε... Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε από τον Άκτωρα και σε δύο άλλα έργα: στο Λιανοκλάδι (του ΟΣΕ) και στην Καλαμάτα. Άρα, η διαπραγμάτευση είναι συνολική.
Λίγες μέρες πριν, ο αρμόδιος υπουργός κ. Δ. Ρέππας είχε σημειώσει ότι η διαπραγμάτευση για μείωση διοδίων προχωρά καλά και ότι ως τον Ιούλιο θα ανακοινωθεί η συμφωνία, οπότε οι οδικοί άξονες θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται. Όμως, φαίνεται ότι οι επιχειρηματίες δεν έχουν την ίδια άποψη και ασκούν ό,τι πιέσεις μπορούν. Οι εργαζόμενοι είναι το εύκολο θύμα, βεβαίως και για τις δύο πλευρές. Είναι δε γνωστό ότι αυτήν την περίοδο της μεγάλης, και αυξανόμενης ανεργίας όποιος απολύεται σε μια πόλη όπως η Λάρισα, είναι στον αέρα. Συμβολική ήταν, εξάλλου, και η βοήθεια που μπόρεσε να δώσει το Εργατικό Κέντρο της πόλης. Η εταιρεία, ωστόσο, φροντίζει να κρατά τα πράγματα, όσον αφορά τις αντιδράσεις των εργαζομένων, υπό κάποιο έλεγχο. Ως μέσο χρησιμοποίησε τη φημολογία ότι γρήγορα θα ξαναπροσληφθούν...Όντως, δεν είναι καθόλου απίθανο, εφόσον η διαπραγμάτευση συνεχίζεται, έστω και με θύματα τους εργαζόμενους.
Φυσικά οι νέες προσλήψεις, όσες και όποτε γίνουν, θα πραγματοποιηθούν με βάση τις νέες ευχέρειες που δίνει το μνημόνιο. Και για τις αποζημιώσεις το ίδιο ίσχυσε. Ένας παράγοντας, όμως ακόμα, είναι και οι πολίτες του κινήματος “δεν πληρώνω”. Στις φήμες ότι είναι έτοιμα όλα για να μπουν διόδια στο Μικροχώρι και τον Πυργετό, ενώ όχι μόνο δρόμος δεν υπάρχει, αλλά και το τούνελ είναι σφραγισμένο, οι πολίτες ετοιμάζονται να απαντήσουν: δεν πληρώνω
απο την Εποχη