Έπειτα από έκτακτο και κλειστό διαγωνισμό έγινε η ανάθεση στην Αττικές Διαδρομές (εταιρεία λειτουργίας της Αττικής Οδού) της λειτουργίας 5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας για 2,5 μήνες μόνο με 676.400 ευρώ!
Ακολουθεί σχετικό δημοσίευμα στο ΒΗΜΑ:
Ανοίγουν νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία
Η «Αττικές Διαδρομές» ΑΕ μειοδότης του διαγωνισμού - Αρχή με 5 σταθμούς διοδίων
Η «Αττικές Διαδρομές» ΑΕ, δηλαδή η εταιρεία που λειτουργεί την Αττική Οδό, ανεδείχθη μειοδότης σε διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού για την λειτουργία πέντε προσωρινών, συμβατικών σταθμών διοδίων στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας.
Πρόκειται, ωστόσο, για διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και όχι για τον «μεγάλο» διαγωνισμό της λειτουργίας συμβατικών σταθμών διοδίων για την επόμενη διετία, ο οποίος έχει πραγματοποιηθεί εδώ και καιρό, όμως οι φάκελοι των προσφορών δεν έχουν ακόμη ανοίξει από την εταιρεία. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, συμμετείχαν με προσφορές τέσσερις εταιρίες: Οι Αττικές Διαδρομές, η ΕΝΕΤ, η G4S και η ΑΕΓΕΚ. Όμως, η Εγνατία Οδός επέλεξε να κάνει άλλον διαγωνισμό με ταχείες διαδικασίες, αποτεινόμενη στις τέσσερις εταιρίες, προκειμένου να λειτουργήσει πέντε σταθμούς διοδίων για μόλις 2,5 μήνες.
Όπως αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας την Τετάρτη, οι Αττικές Διαδρομές πήραν τους πέντε μικρούς διαγωνισμούς με έκπτωση από 21,20% έως 35,10% και αναλαμβάνουν την λειτουργία των σταθμών διοδίων Ιάσμου, Πολυμύλου, Μαλακασίου, Τύριας και Ανάληψης. Αθροιστικά, ο προϋπολογισμός των πέντε μίνι - διαγωνισμών έφτανε τις 950.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), όμως οι Αττικές Διαδρομές πήραν το έργο με αθροιστική προσφορά 676.400 ευρώ.
Ωστόσο, η επιλογή του αναδόχου είναι προσωρινού χαρακτήρα, καθώς η σύμβαση θα λήξει με το πέρας του καλοκαιριού. Τότε, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα έχει προχωρήσει ο «μεγάλος» διαγωνισμός για τους συμβατικούς σταθμούς διοδίων, ενώ στο βάθος θα «τρέχει» και άλλος διαγωνισμός για την εγκατάσταση των πλέον σύγχρονων ηλεκτρονικών διοδίων στην Ευρώπη.
Ηλεκτρονικά διόδια
Ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια της Εγνατίας Οδού αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, προσωρινή λειτουργία και συντήρηση του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων απρόσκοπτης διέλευσης από πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας.
Επίσης, προβλέπει παράδοση του συστήματος με το «κλειδί στο χέρι» και περιλαμβάνει την χρήση τεχνολογίας μικροκυμάτων, αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και πομποδεκτών, καθώς και εγκατάσταση δικτύου οπτικών ινών στο δίκτυο κορμού της Εγνατίας. Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο εξετάζεται να ενταχθεί και στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Στο έργο προβλέπεται η εγκατάσταση 35 πλήρως αυτόματων σταθμών ανά κατεύθυνση. Έτσι, οι χρήστες θα χρεώνονται κατ' αναλογία με την απόσταση που διανύουν, δεν θα χρειάζεται να ελαττώνουν ταχύτητα, ούτε θα δημιουργούνται ουρές, δεν θα απαιτούνται καν θαλαμίσκοι διοδίων, ενώ θα πρόκειται για ένα σύστημα επεκτάσιμο, που θα μπορεί να «κουμπώσει» και με άλλους αυτοκινητοδρόμους. Άλλωστε, αποτελεί νομική υποχρέωση της χώρας να έχει εφαρμόσει το «τηλεδιόδιο» μέσα στην επόμενη διετία. Πάντως, η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος αναμένεται εννέα μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης από την κοινοπραξία που θα αναδειχθεί.
Ακολουθεί σχετικό δημοσίευμα στο ΒΗΜΑ:
Ανοίγουν νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία
Η «Αττικές Διαδρομές» ΑΕ μειοδότης του διαγωνισμού - Αρχή με 5 σταθμούς διοδίων
Η «Αττικές Διαδρομές» ΑΕ, δηλαδή η εταιρεία που λειτουργεί την Αττική Οδό, ανεδείχθη μειοδότης σε διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού για την λειτουργία πέντε προσωρινών, συμβατικών σταθμών διοδίων στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας.
Πρόκειται, ωστόσο, για διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και όχι για τον «μεγάλο» διαγωνισμό της λειτουργίας συμβατικών σταθμών διοδίων για την επόμενη διετία, ο οποίος έχει πραγματοποιηθεί εδώ και καιρό, όμως οι φάκελοι των προσφορών δεν έχουν ακόμη ανοίξει από την εταιρεία. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, συμμετείχαν με προσφορές τέσσερις εταιρίες: Οι Αττικές Διαδρομές, η ΕΝΕΤ, η G4S και η ΑΕΓΕΚ. Όμως, η Εγνατία Οδός επέλεξε να κάνει άλλον διαγωνισμό με ταχείες διαδικασίες, αποτεινόμενη στις τέσσερις εταιρίες, προκειμένου να λειτουργήσει πέντε σταθμούς διοδίων για μόλις 2,5 μήνες.
Όπως αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας την Τετάρτη, οι Αττικές Διαδρομές πήραν τους πέντε μικρούς διαγωνισμούς με έκπτωση από 21,20% έως 35,10% και αναλαμβάνουν την λειτουργία των σταθμών διοδίων Ιάσμου, Πολυμύλου, Μαλακασίου, Τύριας και Ανάληψης. Αθροιστικά, ο προϋπολογισμός των πέντε μίνι - διαγωνισμών έφτανε τις 950.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), όμως οι Αττικές Διαδρομές πήραν το έργο με αθροιστική προσφορά 676.400 ευρώ.
Ωστόσο, η επιλογή του αναδόχου είναι προσωρινού χαρακτήρα, καθώς η σύμβαση θα λήξει με το πέρας του καλοκαιριού. Τότε, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα έχει προχωρήσει ο «μεγάλος» διαγωνισμός για τους συμβατικούς σταθμούς διοδίων, ενώ στο βάθος θα «τρέχει» και άλλος διαγωνισμός για την εγκατάσταση των πλέον σύγχρονων ηλεκτρονικών διοδίων στην Ευρώπη.
Ηλεκτρονικά διόδια
Ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια της Εγνατίας Οδού αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, προσωρινή λειτουργία και συντήρηση του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων απρόσκοπτης διέλευσης από πολλαπλές λωρίδες κυκλοφορίας.
Επίσης, προβλέπει παράδοση του συστήματος με το «κλειδί στο χέρι» και περιλαμβάνει την χρήση τεχνολογίας μικροκυμάτων, αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και πομποδεκτών, καθώς και εγκατάσταση δικτύου οπτικών ινών στο δίκτυο κορμού της Εγνατίας. Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο εξετάζεται να ενταχθεί και στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Στο έργο προβλέπεται η εγκατάσταση 35 πλήρως αυτόματων σταθμών ανά κατεύθυνση. Έτσι, οι χρήστες θα χρεώνονται κατ' αναλογία με την απόσταση που διανύουν, δεν θα χρειάζεται να ελαττώνουν ταχύτητα, ούτε θα δημιουργούνται ουρές, δεν θα απαιτούνται καν θαλαμίσκοι διοδίων, ενώ θα πρόκειται για ένα σύστημα επεκτάσιμο, που θα μπορεί να «κουμπώσει» και με άλλους αυτοκινητοδρόμους. Άλλωστε, αποτελεί νομική υποχρέωση της χώρας να έχει εφαρμόσει το «τηλεδιόδιο» μέσα στην επόμενη διετία. Πάντως, η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος αναμένεται εννέα μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης από την κοινοπραξία που θα αναδειχθεί.