Τα μπάνια του λαού με τρία διόδια στην “Εγνατία” Οδό
Σε δύο χρόνια θα λειτουργούν τα “Ηλεκτρονικά διόδια” χωρίς να μειώνουν ταχύτητα οι οδηγοί.
Με τρία νέα διόδια στην Εγνατία Οδό, στην Ανάληψη Λαγκαδά, τον Ιάσμο της Κομοτηνής και στο Μαλακάσι των Ιωαννίνων θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους για τα μπάνια του Αυγούστου οι βορειοελλαδίτες.
Η κατασκευή των τριών νέων σταθμών διοδίων, που θα προστεθεί στον σταθμό, που λειτουργεί ήδη στον Πολύμυλο Κοζάνης προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου και βάσει του προγραμματισμού αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία στα μέσα Ιουλίου.
Πάντως, οι Θεσσαλονικείς εκδρομείς του προηγούμενου Σαββατοκύριακου κατά την επιστροφή τους στην πόλη πήραν μια ..πικρή γεύση από τα έργα κατασκευής του σταθμού διοδίων στην Ανάληψη του Λαγκαδά.
Εξαιτίας των έργων η κυκλοφορία διεξάγεται από τις 14 Ιουνίου σε μια λωρίδα κυκλοφορίας με συνέπεια από το απόγευμα της Κυριακής όταν άρχισαν να επιστρέφουν από τις παραλίες οι εκδρομείς να δημιουργηθούν ουρές αυτοκινήτων.
Ο κ.Τσακλίδης υπογραμμίζει ότι ετοιμάζεται η απόφαση για την έναρξη λειτουργίας των σταθμών, η οποία θα πρέπει να υπογραφεί από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση και Οικονομικών, Ευάγγελο Βενιζέλο.
Στην ίδια απόφαση θα καθορίζεται και το αντίτιμο για τη διέλευση των οχημάτων, που σύμφωνα με τον κ.Τσακλίδη θα είναι αρκετά χαμηλότερο από τις τιμές στην ΠΑΘΕ.
Η Εγνατία Οδός, εξάλλου, στοχεύει τα διόδια να είναι από τα φθηνότερα στην Ευρώπη με βάση το κόστος ανά χλμ όταν εγκατασταθούν όλοι οι σταθμοί στον αυτοκινητόδρομο.
Στο μεταξύ, προβληματισμός επικρατεί και στην Εγνατία Οδό για τη χωροθέτηση του σταθμού του Παγγαίου στο ύψος του Στρυμόνα, δεδομένου ότι στον δρόμο Θεσσαλονίκης-Καβάλας σε μια απόσταση 165 χλμ θα λειτουργούν δυο σταθμοί διοδίων.
Ωστόσο, άλλη λύση δεν φαίνεται να υπάρχει προς το παρόν, καθώς στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν θα δεχθούν άλλο σταθμό πέραν αυτού του Ιάσμου.
Ωστόσο, ο κ.Τσακλίδης υπογραμμίζει ότι ουσιαστικά ο σταθμός του Παγγαίου θα λειτουργήσει λιγότερο από ένα χρόνο, αφού σε 1,5-2 χρόνια θα είναι έτοιμα προς λειτουργία τα ηλεκτρονικά διόδια της Εγνατίας Οδού, οπότε οι σταθμοί θα καταργηθούν αφού οι χρήστες θα χρεώνονται κατ' αναλογία με την απόσταση που διανύουν.
Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να ελαττώνουν ταχύτητα, ούτε θα δημιουργούνται ουρές, ενώ δεν θα απαιτούνται καν θαλαμίσκοι διοδίων. Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός τρέχει εδώ και έξι μήνες.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ