Ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα των τελευταίων ημερών της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών είναι η συμφωνία για τη μείωση των διοδίων μετά από μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων προκειμένου να αρχίσουν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους και να τεθεί σε εφαρμογή η μειωμένη τιμή στα διόδια.
Ο νέος Υπουργός κος Ραγκούσης θα πρέπει να ολοκληρώσει τη συμφωνία με τις τράπεζες που κρατούν το κλειδί της χρηματοδότησης και τα έργα να συνεχίσουν τις εργασίες μετά από μήνες παγώματος.Η συμφωνία που έγινε με τους κατασκευαστές, προβλέπει μείωση από 25% έως 30% για τα κατασκευασμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων επί 3 χρόνια και μείωση 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα.
Οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες αναμένεται στο τέλος του καλοκαιριού, ωστόσο το κλίμα είναι σαφώς καλύτερο από αυτό που επικρατούσε τους τελευταίους μήνες. Η μονογραφή από τους παραχωρησιούχους είναι το πρώτο θετικό βήμα προς την τελική λύση και την πολυπόθητη μείωση στην τιμή των διοδίων.
Άλλωστε είναι πασιφανές και στους παραχωρησιούχους πως το μοντέλο με τα πολύ ακριβά διόδια στην παρούσα χρονική στιγμή με την οικονομική κρίση να βαθαίνει είναι τελικά εις βάρος της ίδιας της βιωσιμότητας των έργων που δοκιμάζονται ήδη από το κίνημα του «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ».
Οι χαμηλότερες τιμές θα βοηθήσουν στην τελική αποδοχή από τους πολίτες ενός μοντέλου χρηματοδότησης που έρχεται στην χειρότερη περίοδο της χώρας εδώ και 60 χρόνια και με τα εργοτάξια να βρίσκονται μισοφτιαγμένα.
Η πρόταση προβλέπει και την ίδρυση εταιρείας ειδικού σκοπού ονόματι Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι, η οποία θα ιδρυθεί με προίκα τα μελλοντικά έσοδα (20 δισ. ευρώ) από τα διόδια, που θα παρέχει τις εγγυήσεις για τις χρηματοδοτήσεις. Έχει ανακοινωθεί η πρόσληψη συμβούλων για το πρόγραμμα των αυτοκινητοδρόμων.
Πηγή: ypodomes.com