«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
Παναγοπούλα 18/072011
Η «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» αποτελεί παρελθόν. Μαζί και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες. (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός.). Πάνω από 7000 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι.
Ανάμεσά τους 2800 εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού».
Αποκλειστικά υπεύθυνοι οι κύριοι: Σουφλιάς πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, Κατσιγιάννης πρώην ΓΓ ΥΠΕΧΩΔΕ, Ρέππας πρώην Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Ραγκούσης Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Μαγκριώτης Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.
Συνυπεύθυνες οι εταιρίες VINCI, HOCHTIEF, AΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Salfo & Συνεργάτες ΕΠΕ που έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κωμωδία «Ανεξάρτητος Μηχανικός».
Σκηνοθέτης του δράματος οι τράπεζες,ελληνικές και ξένες :
Calyon -Banco Comercial Portugues -Commetzbank AG -Bayerische Landesbank –
HSBC -BNP Paribas Fortis Bank).-Bank of Cyprus -Dekabank Deutsche Girozentrale
KFW -DZ Bank, London –BIIS -BK of Ireland -Societe Generale -European Investment Bank. -Alpha Bank [ACBr.AT] A.E. -Emporiki Bank of Greece –Piraeus –EFG -Probank
ATE Bank -Marfin Bank -Millennium Bank SA -National Bank of Greece, Athens –Geniki -Hellenic Public Bank LTD.
Θύματα όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι που μένουμε στον δρόμο. Είναι εξοργιστικό πως, ακόμα και τώρα, επικοινωνιακά παιχνίδια παίζονται στην πλάτη μας. Από την μία ο πρώην υπουργός Ρέππας να μιλά για υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους εργολάβους και να διαψεύδεται από τον νυν υπουργό και από την άλλη ο υπουργός «Ανάπτυξης» Χρυσοχοΐδης να μιλά για 14 δις από το ΕΣΠΑ που θα ξεμπλοκάρουν τα έργα και να διαψεύδεται από τον υφυπουργό Μαγκριώτη.
Στην κατοχική Ελλάδα του μνημονίου ένας κύκλος έκλεισε. Τα μεγάλα έργα ,όπως τα ξέραμε, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν. Οι συμβάσεις, που αποτελούν νόμο του κράτους, τσαλαπατήθηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους. Ένα κράτος που λέει πως δεν χρωστά μία στους εργολάβους θα έπρεπε ήδη να τους έχει πετάξει στο δρόμο -εργολάβους και τραπεζίτες. Όμως, δηλώνει πως, αν συμβεί αυτό, θα χρειαστεί να πληρώσει αρκετά δις στους εργολάβους. Γιατί άραγε αφού δεν φταίει σε τίποτα και δεν χρωστά μία? Οι τραπεζίτες, που μας παίρνουν τα σπίτια για μια δόση δανείου, αρνούνται νταηλίδικα να εκπληρώσουν τις δανειακές τους συμβάσεις που οι ίδιοι υπέγραψαν με τους εργολάβους. Οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια και να μη βάζουν μία ,παρότι είναι υποχρεωμένοι από την σύμβαση να φροντίζουν για την συνεχή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου.
¨Εστω και τώρα απαντήστε, κύριοι εργολάβοι:
Τι ποσοστό επί του έργου έχετε κατασκευάσει?
Τι έχετε εισπράξει μέχρι σήμερα?
Πόσα χρήματα έχετε καταβάλει?
Γιατί δεν προστρέχετε στα δικαστήρια για αποζημιώσεις, λόγω καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων ,παρά σταματάτε το έργο?
Γιατί επικαλείστε την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχετε αναλάβει τον κίνδυνο;
¨Έστω και τώρα απαντήστε, κύριοι τραπεζίτες:
Γιατί διακόπτεται τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests σας έχετε προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);
¨Έστω και τώρα απαντήστε, κύριε Υπουργέ:
Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε κάθε σταθμό, σε ετήσια βάση το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ’ αυτά τα ποσά έχει εισπράξει ο παραχωρησιούχος, πόσα έχει εισπράξει το κράτος;
Προτίθεστε να ζητήσετε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία χρηματοδοτεί τα κράτη με πολύ μικρό επιτόκιο για να το χρησιμοποιήσετε για να κατασκευαστούν δημόσια έργα και υποδομές;
Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια Δημόσια Τράπεζα Ειδικού Σκοπού, για να μπορεί να δανείζεται η χώρα για έργα που δεν μπορεί να κατασκευάσει από ίδιους πόρους, από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με 1% επιτόκιο;
Σκοπεύετε να ελέγξετε την κατασκευή των έργων και αν έχουν τηρηθεί οι μελέτες και οι κανόνες κατασκευής ή έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στον «ανεξάρτητο μηχανικό» που «ελέγχει» το έργο και πληρώνεται από τους εργολάβους;
Εμείς, ένα δηλώνουμε: Όποια λύση και να δοθεί, θα αποτελεί σκάνδαλο. Γιατί σκάνδαλο ήταν από την στιγμή της ψήφισης της σύμβασης από την Βουλή. Γιατί σκάνδαλο είναι ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα. Ένας τομέας που ,μαζί με τις αμυντικές δαπάνες, είναι ο πιο κερδοφόρος για κάθε λογής λαμόγιο.
Έτσι, θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. το χιλιόμετρο όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο.
Κύριε Μαγκριώτη, είχατε δεσμευθεί πως είναι απαράβατος όρος η επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων στα έργα. Ισχύει ακόμα?
Κύριε Περιφερειάρχη, είχατε δηλώσει πως δεν θα επιτρέψετε το κλείσιμο των εργοταξίων στην περιφέρεια σας. Σκοπεύετε να αντιδράσετε ή θα αρκεστείτε σε δηλώσεις στα κανάλια?
Έλληνα οδηγέ, θα συνεχίσεις να πληρώνεις διόδια για να θησαυρίζουν οι εργολάβοι και οι δρόμοι να μην γίνονται ποτέ?
Έλληνα εργαζόμενε, πότε θα πάρεις την υπόθεση στα χέρια σου?
Για την Διοίκηση
Ο Πρόεδρος
Τσελεπής Θεόδωρος