Τρίτη 23 Αυγούστου 2011


Το είχαμε πεις εδώ και μήνες: πρόθεση του τότε υπουργού Εθνικής Αμυνας Ευ.Βενιζέλου και του τότε αναπληρωτή του Π.Μπεγλίτη είναι η απόλυση χιλιάδων Επαγγελματιών Οπλιτών.
Σήμερα οι απολύσεις των ΕΠ.ΟΠ., που αρχίζουν το πογκρόμ εναντίον των δημοσίων υπαλλήλων, υλοποιούνται από τον Π.Μπεγλίτη που κάνει χρήση όλων των απαράδεκτων ρυθμίσεων που εμπεριέχονται στο νόμο για τους ΕΠ.ΟΠ.που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ.
Πιο συγκεκριμένα, οι ΕΠ.ΟΠ. υποκείνται σε συνεχείς αξιολογήσεις του έργου και της προσωπικότητας τους που εν πολλοίς δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε διοικητή να κρίνει την παραμονή τους στις Ένοπλες Δυνάμεις.Επιπλέον, η διαδικασία μονιμοποίησης των ΕΠ.ΟΠ. μετά την συμπλήρωση των απαραίτητων χρόνων προυπηρεσίας προβλέπει την κρίση τους από τα Συμβούλια Κρίσης.

Έτσι λοιπόν, η κυβέρνηση και ο ΥΠΕΘΑ, έχουν τη δυνατότητα, μέσα από απρόσωπες διαδικασίες να αυξομειώνουν τον αριθμό των ΕΠ.ΟΠ. και να τους πετούν στην ανεργία. Αυτές οι ρυθμίσεις κρίθηκαν απαραίτητες από τους εμπνευστές του νόμου ώστε όσο το δυνατόν λιγότεροι ΕΠ.ΟΠ. να μονιμοποιούνται και ταυτόχρονα να ανανεώνονται με συνεχώς φρέσκο κρέας για τα κανόνια τους, αφού οι ΕΠ.ΟΠ. θα έπρεπε να είναι νέοι και θα συμμετείχαν σε αποστολές εκτός συνόρων ή σε μονάδες εκστρατείας.
Πριν από δύο χρόνια, χωρίς να έχει εκδηλωθεί ακόμη η καπιταλιστική κρίση, δημοσιογράφοι,ανώνυμες πηγές του Πενταγώνου, απόστρατοι στρατιωτικοί και πολιτικοί των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ άνοιξαν την συζήτηση για την αναγκαία όπως τόνισαν αντικατάσταση των ακριβών ΕΠ.ΟΠ. (συνολικό κόστος 1500 ευρώ) με τους φθηνότερους Εθελοντές Εφέδρους Οπλίτες (συνολικό κόστος ούτε 600 ευρώ) και τελικά η κυβέρνηση τους ακολούθησε λαμβάνοντας την σχετική απόφαση αντικατάσταση τους.
Ο στόχος ήταν η μείωση του λειτουργικού κόστους διαμέσου των μισθολογικών περικοπών, των απολύσεων ΕΠ.ΟΠ. κλπ ώστε να βρεθούν χρήματα για τις αγορές οπλικών συστημάτων και για τις ιμπεριαλιστικές αποστολές των ΝΑΤΟ-ΕΥΡΩΣΤΡΑΤΟΥ.
Τώρα η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την ασφηκτική κατάσταση που δημιουργούν τα μνημόνια και η αντεργατική κυβερνητική πολιτική για να επιτεθεί ξανά στη νεολαία.
Με μια απόφαση έκτρωμα, ο Π.Μπεγλίτης χρήζεται ο πρώτος υπουργός της Μεταπολίτευσης που αυξάνει το χρόνο υποχρεωτικής στράτευσης.Αυξάνοντας επομένως τη μάζα των δωρεάν εργαζόμενων και παράλληλα αναλώσιμων της πρώτης γραμμής φαντάρων, εξασφαλίζει τους όρους απόλυσης χιλιάδων ΕΠ.ΟΠ.καθώς ματαιώνεται επίσης η πρόσληψη των ΕΕΦΟΠ.
Ο Π.Μπεγλίτης είναι αποφασισμένος να προχωρήσει στην αύξηση της θητείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι προβάλλοντας ως πρόσχημα τα κενά στην επένδρωση των μονάδων, ενός στρατού που κανείς δε δικαιολογεί το τεράστιο ύψος των προβλεπόμενων δυνάμεων (103.000 μόνο ο Στρατός Ξηράς σε περίοδο ειρήνης!) και ενώ μιλά για σειρά μέτρων (π.χ. περιορισμό των άχρηστων στρατοπέδων που διατηρεί το πελατειακό σύστημα των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ), δεν συνδέει την επιτυχία αυτών με την αύξηση ή όχι της θητείας. Γιατί είναι σαφές ότι η αύξηση της θητείας ικανοποιεί άλλες ανάγκες. Οι χιλιάδες φαντάροι που θα προκύψουν από την αύξηση της θητείας θα αντικαταστήσουν τους απολυμένους ΕΠ.ΟΠ.
Ουσιαστικά ο Μπεγλίτης επαναλαμβάνει, με χειρότερους όρους, αυτό που γίνεται σε όλο το Δημόσιο: απολύσεις, πάγωμα των προσλήψεων και πραγματοποίση συμβάσεων περιορισμένου χρόνου διαμέσου του ΕΣΠΑ από διάφορους φορείς (π.χ. δήμους) που καταργούν δικαιώματα και κρατούν ομήρους τους εργαζόμενους.
Η εκμετάλλευση της φιλολογίας περί «υποχρέωσης στην πατρίδα», περί «εθελοντικής προσφοράς» και τα υπόλοιπα μεγάλα λόγια περί έθνους ουσιαστικά καλύπτουν την προειλλημένη απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να κινηθεί στην κατεύθυνση ενός φθηνού, μαζικού στρατού, με βασικό όχημα τους χιλιάδες φαντάρους που ξέρει καλύτερα από τον καθένα να εκμεταλλεύεται.
Καλούμε τους χιλιάδες Επαγγελματίες Οπλίτες να αντιδράσουν. Να μην περιμένουν να θυσιαστούν ατομικά αναμένοντας μοιρολατρικά την απόλυση τους (που φυσικά τα Συμβούλια Κρίσης θα τους χρεώσουν), αλλά να δηλώσουν μαζικά Παραίτηση. Να συμμετέχουν στις διαδικασίες του εργατικού κινήματος και των Αγανακτισμένων παλεύοντας όλοι μαζί για την ικανοποίηση των σύγχρονων εργατικών αναγκών και δικαιωμάτων, για την ανατροπή της αντεργατικής, αυταρχικής και φιλοπόλεμης κυβερνητικής πολιτικής και των Μνημονίων, για την ανατροπή της κυβέρνησης.
Καλούμε όλες τις συλλογικότητες του νεολαιίστικου κινήματος να καταδικάσουν την αύξηση της στρατιωτικής θητείας και να σταθούν στο πλευρό του ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ κλιμακώντας τις προσπάθειες μας για ένα Κίνημα Μαζικό Μέσα και Έξω από τον Στρατό.
Υπερασπίζοντας τα δικαιώματα του Φαντάρου-Πολίτη με Στολή,απαιτώντας τη μείωση της θητείας, την αύξηση του μισθού των στρατιωτών, την απαλλαγή τους από κάθε υπηρεσία που είναι άσχετη με τα καθήκοντα τους (καμιά υπηρεσία στα ΚΑΑΥ, στην συντήρηση-καλλωπισμό των μονάδων, στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας κλπ), την Ασφάλιση τους και τον υπολογισμό των ενσήμων που αναλογούν στο χρόνο στράτευσης, στην αναγνώριση προυπηρεσίας και την εγγραφή τους στο Ταμείο Ανεργίας μετά το τέλος της θητείας.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437 diktiospartakos.blogspot.com
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΑΕΔ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΠ.ΟΠ.

Απολύσεις ΕΠΟΠ χωρίς οι ενδιαφερόμενοι να έχουν ενημερωθεί για το δικαίωμα ενδίκου προσφυγής κατά της απόφασης της υπηρεσίας καταγγέλλει η ΑΝΕΑΕΔ! Σε πλήρη αντίθεση με όσα κατά καιρούς ο πρώην ΥΕΘΑ Ευ.Βενιζέλος είχε δημοσίως πει,φαίνεται ότι απολύσεις ΕΠΟΠ, γίνονται χωρίς να τηρηθούν καν οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.
Η είδηση αυτών των απολύσεων έρχεται να προστεθεί στις δηλώσεις του νυν ΥΕΘΑ Π.Μπεγλίτη, ο οποίος σε μία ακόμη συνέντευξή του στο Έθνος της Κυριακής κάνει σαφές ότι "δεν θέλουμε επαγγελματικό στρατό".

Η ΑΝΕΑΕΔ υποστηρίζει ότι έχει στη κατοχή της όλα τα στοιχεία γι΄ αυτές τις απολύσεις και καλεί τον ΥΕΘΑ να τις ανακαλέσει αλλά και την Εισαγγελία του Στρατοδικείου να διερευνήσει για ποινικές ευθύνες!Όλη η καταγγελία της ΑΝΕΑΕΔ για τις απολύσεις των ΕΠΟΠ:

1.Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την απόφαση του Διευθυντού του Β'Κλάδου του ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ Φ. 414.1α/33/167552/Σ.6303/20-6-2011, η οποία δημοσιεύθηκε στο συνημμένο σχετικό ΦΕΚ, απολύονται αρκετοί ΕΠΟΠ, οι οποίοι με το υπ'αριθ.13/2011 πρακτικό του Συμβουλίου κρίσεων, κρίθηκαν αποστρατευτέοι.

2. Επειδή το ως άνω γεγονός, συνδυάστηκε με παλαιότερα δημοσιεύματα στον Τύπο και σχετικές αναρτήσεις σε δικτυακούς τόπους, περί απολύσεων ΕΠΟΠ που θα εντάσσονταν στις μνημονιακές απαιτήσεις για απολύσεις στο Δημόσιο, η Ένωσή μας προέβη σε νομική και διοικητική διερεύνηση της υπόθεσης, συνδυαζόμενη με την ευνόητη μεγάλη εμπειρία μας στον διοικητικό χειρισμό τέτοιων θεμάτων.

3. Από την ως άνω διερεύνηση, δυνάμεθα να καταγράψουμε, εν αρχή, τις παρακάτω επιγραμματικές σκέψεις επί των βασικών Διατάξεων που αφορούν στις απολύσεις ΕΠΟΠ από τις τάξεις του στρατεύματος:

α. Σύμφωνα με το άρθρο 63 παρ. 3 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν.2717/1999, Α΄ 97): «Στις περιπτώσεις που από το νόμο προβλέπεται, διοικητική προσφυγή κατά της πράξης ή παράλειψης, η οποία ασκείται μέσα σε ορισμένη προθεσμία ενώπιον του ιδίου ή ιεραρχικώς προϊσταμένου ή άλλου ειδικώς κατεστημένου οργάνου και συνεπάγεται τον έλεγχο της πράξης ή της παράλειψης κατά το νόμο και την ουσία (ενδικοφανής προσφυγή), το ένδικο βοήθημα της προσφυγής ασκείται παραδεκτώς μόνο κατά της πράξης που εκδίδεται για την ενδικοφανή προσφυγή... Το κατά τις προηγούμενες περιόδους απαράδεκτο του ένδικου βοηθήματος της προσφυγής, δεν ισχύει αν η αρμόδια διοικητική αρχή παρέλειψε να ενημερώσει πλήρως, κατά οποιονδήποτε τρόπο, τον ενδιαφερόμενο τόσο για την υποχρέωση, όσο και για τους όρους άσκησης της ενδικοφανούς προσφυγής».

β. Στο άρθρο 13 παρ.2 του ιδίου Ν.2936/2001 προβλέπεται ότι : «. Με τη συμπλήρωση πενταετούς πραγματικής υπηρεσίας όλοι οι Επαγγελματίες Οπλίτες κρίνονται από τα αρμόδια Συμβούλια Κρίσης, με βάση τη γενική απόδοσή τους στα ουσιαστικά τους προσόντα και την πειθαρχική τους συμπεριφορά. Εφόσον παρουσιάζουν ουσιώδεις ελλείψεις στα παραπάνω προσόντα, ή έχουν υποπέσει σε σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα, κρίνονται αποστρατευτέοι, λόγω της ακαταλληλότητας για την ενάσκηση των καθηκόντων τους και απολύονται.»

γ. Περαιτέρω, στο άρθρο 5 της Φ. 416/205235/12-11-2001 αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Αμύνης "Ρυθμίσεις θεμάτων Επαγγελματιών Οπλιτών" (ΦΕΚ Β΄1610/5-12-2001) που εκδόθηκε κατ` εξουσιοδότηση του άρθρου 5 παρ. 2 του Ν.2936/2001, ορίζεται ότι "1,2,3,4, 5. Προσφυγή κατά δυσμενούς κρίσεως μπορούν να υποβάλουν όσοι κρίθηκαν μη προακτέοι, παραμένοντες στον αυτό βαθμό,αποστρατευτέοι και μη διατηρητέοι.. 6. Οι αποφάσεις των Συμβουλίων κοινοποιούνται στους ενδιαφερομένους, οι οποίοι δικαιούνται, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία εξήντα (60) ημερών από της κοινοποιήσεως σ` αυτούς της απόφασης, να ασκήσουν προσφυγή κατά δυσμενούς κρίσεως, με τυχόν συμπληρωματικά στοιχεία, προκειμένου να τεθούν υπόψη των αρμοδίων Συμβουλίων Επανακρίσεων.»


4. Από τις παρατεθείσες στις προηγούμενες σκέψεις Διατάξεις,με οποίες θεσπίζεται αφενός μεν η τήρηση ορισμένης διοικητικής διαδικασίας (προσφυγή κατά δυσμενούς κρίσεως), πριν από την άσκηση προσφυγής ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου, αφετέρου δε το απαράδεκτο της προσφυγής, εάν δεν έχει τηρηθεί η εν λόγω διοικητική διαδικασία, συνάγεται ότι για το παραδεκτό της προσφυγής του διοικουμένου ενώπιον του αρμοδίου Διοικητικού Εφετείου, πρέπει προηγουμένως να έχει εξαντληθεί υποχρεωτικώς η διαδικασία διοικητικής επίλυσης της διαφοράς με την άσκηση των παρεχόμενων από το νόμο ενδικοφανών προσφυγών, δηλαδή της προεκτεθείσης προσφυγής κατά δυσμενούς κρίσεως, εντός των προβλεπομένων αποκλειστικών προθεσμιών

5. Παράλληλα, είναι γνωστό από τη Διοικητική διαδικασία, ότι η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής, όταν προβλέπεται η άσκησή της, αποτελεί προαπαιτούμενο για την έκδοση ατομικής διοικητικής πράξεως, ιδίως βλαπτικής για τον διοικούμενο, με την έννοια ότι για να θεωρηθεί ότι η Διοίκηση ενεργεί με βάση τις αρχές του Κράτους δικαίου, της νομιμότητας της δράσεως της Διοικήσεως και της χρηστής διοικήσεως, οι οποίες δεν ανέχονται την έκδοση πράξεων κατά κατάφωρη παραβίαση του δικαίου, θα πρέπει η ΙΔΙΑ να τηρεί τους κανόνες που έχουν θεσπισθεί χάριν του ΔΗΜΟΣΙΟΥ συμφέροντος και της ευρύθμου λειτουργίας της(Διοικήσεως).

6. Όταν λοιπόν έχει θεσμοθετηθεί ΔΙΚΑΙΩΜΑ ασκήσεως (ενδικοφανούς) προσφυγής για επανάκριση δυσμενούς κρίσεως, εντός τασσομένης ρητά προθεσμίας, όταν η Διοίκηση υποχρεούται να γνωστοποιεί αυτό το δικαίωμα στον διοικούμενο, όπως και τις ιδιαίτερες λεπτομέρειες ασκήσεώς του, αυτόματα συνάγεται το συμπέρασμα ότι η ίδια η Διοίκηση ΟΦΕΙΛΕΙ και ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ, να τηρήσει τις νόμιμα προβλεπόμενες προϋποθέσεις ολοκληρώσεως της Διοικητικής διαδικασίας.

7. Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι η Υπηρεσία, είτε δεν ενημέρωσε είτε ενημέρωσε μεν, όμως σε χρόνο που οι ενδιαφερόμενοι ΔΕΝ ΕΛΑΒΑΝ ΓΝΩΣΗ και ΔΕΝ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΕΠΑΝΑΚΡΙΣΕΩΣ, και προχώρησε στην απόλυσή τους!

8. Περάν του ότι, παρότι δεν γνωρίζουμε, μπορούμε να φαντασθούμε τι «επαρκή αιτιολογία» έχει εφεύρει η Υπηρεσία για να στηρίξει τις «ουσιώδεις ελλείψεις» των ουσιαστικών προσόντων που δικαιολογούν την απόλυση, η εμπειρία μας κάνει να πιστεύουμε, ότι η Υπηρεσία απέστειλε έγγραφο για να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους, για την άσκηση του δικαιώματος προσφυγής επανακρίσεως.Όμως, με τον τρόπο που έδρασε, δηλαδή, ΑΜΕΣΩΣ μετά την αποστολή αυτού του εγγράφου, και ΠΡΙΝ τεθεί υπόψη των ενδιαφερομένων το περιεχόμενό του, και ΠΡΙΝ παρέλθει η προθεσμία ασκήσεως της προβλεπομένης ενδικοφανούς προσφυγής,προέβει, κατά την άποψή μας, ΟΛΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ και ΠΑΡΑΤΥΠΑ στην έκδοση της αποφάσεως απολύσεως κατά σαφή παράβαση των προειρηθεισών διατάξεων του Κώδικος Διοικητικής Δικονομίας, πριν ακόμη ολοκληρωθεί η Διοικητική διαδικασία,ΑΦΑΙΡΩΝΤΑΣ, ΑΝΑΚΑΛΩΝΤΑΣ και ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΣ στην πράξη, την ενάσκηση του δικαιώματος υποβολής θεσμικά προβλεπόμενης ενδικοφανούς προσφυγής,καθιστώντας το δικαίωμα αυτό ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ανενεργό.
9. Η αφαίρεση αυτού του δικαιώματος με την ως άνω απόφαση,συνιστά ανάκληση ευμενούς διοικητικής πράξης, κατά τρόπο που παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της προστασίας της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος. [Βλ. επ' αυτού το Πρακτικό του Συμβουλίου της Επικρατείας 703/1990, ΤοΣ, 1990, 645/646-647: "η αρχή της προστασίας της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος,που υποχρεώνει τον κοινό Νομοθέτη στην τήρηση των δεσμεύσεων τις οποίες έχει αναλάβει αποτελεί αναγκαία λογική συνέπεια της θεμελιώδους αρχής του Κράτους Δικαίου .. Επομένως, η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης . έχει στη Χώρα μας συνταγματική ισχύ".
10. Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κος Υπουργός:
α. Από πού αντλεί αυτή την εξουσία η Υπηρεσία να ακυρώνει και να καθιστά ανενεργά δικαιώματα διοικουμένων;
β. Ποιο το νόημα τυχούσης υποβολής προσφυγής, σε δευτεροβάθμιο στάδιο επανακρίσεως, εάν έχει υλοποιηθεί η απόλυση;
γ. Με ποιο δικαίωμα η Υπηρεσία κυριολεκτικά «πετάει στον δρόμο» νέα παιδιά, ενδεχομένως οικογενειάρχες, μέσα σε αυτήν την αξεπέραστη οικονομική δυσπραγία και αφού τους έχει στύψει με χιλιάδες απλήρωτες υπερωρίες, με περιορισμένα συνταγματικά και ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα και με αποδοχές εργατοώρας Κίνας;
δ. Με ποιο δικαίωμα η Υπηρεσία αμαυρώνει την εικόνα της προς τους διοικούμενους;
ε. Γιατί, για ακόμη μία φορά στους τελευταίους 22 μήνες, είναι οι στρατιωτικοί αυτοί που δέχονται με τον βαναυσότερο τρόπο, έναντι οποιασδήποτε άλλης εργασιακής ομάδας, τη λαίλαπα των μνημονιακών πολιτικών, ξεκινώντας, αυτή τη φορά, τις απολύσεις στο Δημόσιο από το στράτευμα και βάζοντας βόμβα στη βάση του στρατεύματος, την οποία αποτελούν πλέον οι ΕΠΟΠ;
11. Ελπίζουμε ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ, ο κ. Υπουργός να ανακαλέσει στην τάξη τους εμπνευστές αυτού του Νομικού ανοσιουργήματος και να ανακαλέσει αυτή την ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΗ «διοικητική πράξη».
12. Η Εισαγγελία Στρατοδικείου Αθηνών, προς την οποία αποστέλλεται αντίγραφο της παρούσης επιστολής, μετά του συνημμένου, παρακαλείται για την αξιολόγηση του θέματος, την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών και άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος τυχόν υπαιτίων.
13. Τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προς τα οποία αποστέλλεται αντίγραφο της παρούσης επιστολής, παρακαλούνται για την κατά την κρίση τους υποβολή σχετικής ερώτησης στο Ελληνικό κοινοβούλιο, προς το αρμόδιο υπουργείο.
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
  • Blogroll

  • Blog Archive