Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

Νικολέτα Βλαβιανού:Δεν πληρώνω, γιατί δεν έχω. Ας έρθουν να με συλλάβουν

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Σάββατο, Νοεμβρίου 12, 2011

Νικολέτα Βλαβιανού: «Δεν πληρώνω, γιατί δεν έχω»

Η Νικολέτα Βλαβιανού μίλησε στην «Πρωινή Μελέτη» για την οικονομική κρίση, το κόψιμο της «Πολυκατοικίας» και τον ανταγωνισμό των τουρκικών σίριαλ.
«Δεν φταίνε οι ηθοποιοί που δεν συνεχίστηκε η ''Πολυκατοικία''… Θα συνεχιζόταν, αλλά λόγω της κατάστασης, λόγω της κρίσης πάγωσε» είπε η γνωστή ηθοποιός και συνέχισε: «Εκνευρίζομαι με τις επαναλήψεις και τα τουρκικά σίριαλ».
Όσον αφορά στις έκτακτες εισφορές η Νικολέτα ήταν κάθετη:
«Δεν πληρώνω, γιατί δεν έχω. Ας έρθουν να με συλλάβουν (…) Ποιος είπε ότι έχω να πληρώσω; Ποιος είπε ότι έχω καβάτζα; Αν με συλλάβουν, ελάτε εσείς να με σώσετε»!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΓΝΩΣΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ
Πασίγνωστοι ηθοποιοί λένε "δεν πληρώνω"

Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης και χωρίς ελπίδα για το αύριο βρίσκονται οι Ελληνες ηθοποιοί στην πλειονότητά τους. Κάποιοι δεν έχουν καν αποδοχές, ενώ το εισόδημα των εργαζομένων, ακόμη και των καταξιωμένων πρωταγωνιστών, συρρικνώνεται επικίνδυνα μέρα με τη μέρα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις επιπλέον υποχρεώσεις τους, στα νέα μέτρα και τους δυσβάσταχτους φόρους.

Μεγάλα ονόματα του θεάτρου δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να πληρώσουν τα χαράτσια που φτάνουν μέρα με τη μέρα. Η τελευταία απόφαση της διοίκησης του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών να μην καταβάλουν τα μέλη του κανέναν από τους έκτακτους φόρους ήρθε ως από μηχανής θεός για άνεργους και εργαζομένους και τη στηρίζουν χωρίς καμία επιφύλαξη. Ισως είναι και μια μορφή αντίστασης αυτή για τους ανθρώπους της τέχνης, οι οποίοι έχουν πληγεί περισσότερο από τον καθέναν αφού οι παραγωγές σε όλους τους χώρους μειώθηκαν στο ελάχιστο.

Ορισμένοι μάλιστα έχουν και το θάρρος της γνώμης εκφράζοντας τις απόψεις τους. Απόψεις που υποδηλώνουν την κατάστασή τους που δεν φαίνεται να είναι και η καλύτερη σε αυτή τη φάση και δεν απέχει πολύ από αυτή του Ελληνα πολίτη που βρίσκεται σε απόγνωση...

Σε φωτιά που άναψαν έξω από το υπουργείο Οικονομικών οι Ελληνες ηθοποιοί έκαψαν τα εντάλματα του φόρου αλληλεγγύης που κλήθηκαν να πληρώσουν. Λόγω της αυξημένης ανεργίας του κλάδου, που έχει φτάσει σε ποσοστό 92%, ακόμα και καταξιωμένοι καλλιτέχνες δεν είναι σε θέση να καταβάλουν την έκτακτη εισφορά.

Την εκδήλωση διαμαρτυρίας διοργάνωσε το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών. Σύμφωνα με απόφασή του, οι ηθοποιοί δεν πρόκειται να καταβάλουν κανέναν από τους έκτακτους φόρους που θα ακολουθήσουν, γιατί απλούστατα δεν αντέχει η τσέπη τους.

Πρωταγωνιστές με ισστορία στο ελληνικό θέατρο αλλά και νεότεροι ομότεχνοί τους εκφράζουν την άποψή τους για το θέμα και δηλώνουν την άρνησή τους να πληρώσουν προβάλλοντας τα δικά τους γιατί, που φαίνεται να συγκλίνουν.

«Ας έρθουν να με ελέγξουν»

Η μεγάλη Μάρθα Βούρτση φαίνεται πολύ εξοργισμένη με την κατάσταση: «Μου ήρθε περαίωση 6.000 ευρώ και δεν πλήρωσα. Εγώ θέλω να έρθουν να με ελέγξουν. Χρωστάω στη Μιχαλού, αλλά σε κανέναν άλλον. Πενήντα τέσσερα χρόνια τα έχω ακουμπήσει κανονικά. Πού πάει αυτή η πατρίδα; Δεν ξέρω πού πάει»

«Μυγοσκοτώστρα το μεγάλο κεφάλαιο»

Ο Γρηγόρης Βαλτινός δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά ότι αδυνατεί να πληρώσει: «Δεν έχω καταβάλει τους φόρους, γιατί δεν έχω τα χρήματα και πήγα στην εφορεία και τους είπα: “Δεν έχω να σας τα δώσω κι αν κάποια στιγμή βρείτε να περισσεύουν κάποια χρήματα από το εισόδημά μου, μπορείτε να τα πάρετε”. Παρά την αντίρρηση κάποιων, έτσι κι αλλιώς πιστεύω ότι όλα αυτά τα μέτρα είναι άδικα. Πιστεύω ότι προσπαθούν να βγάλουνε το ξύγκι από τη μύγα και βέβαια πάντα η μύγα είμαστε εμείς και η μυγοσκοτώστρα είναι το μεγάλο κεφάλαιο».

«Δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα κρατάω...»

Μία άλλη κυρία του θεάτρου μας, η Ελένη Γερασιμίδου, είναι κάθετη: «Τους φόρους έχουμε αποφασίσει να μην τους δίνουμε έτσι κι αλλιώς. Την απόφαση πήρε το σωματείο μας. Μάλιστα κάψαμε και αυτές τις ειδοποιήσεις που πήραμε για την αλληλεγγύη μπροστά στο υπουργείο Οικονομικών. Μπροστά σε άλλους ανθρώπους που ξέρω ότι πεινάνε, μπροστά σε οικογένειες που τα παιδάκια τους πάνε στο σχολείο και λιποθυμάνε από ασιτία, εγώ ακόμα κρατώ, αλλά δεν ξέρω για πόσο. Οπως κι αν είμαστε προσωπικά, αυτό πρέπει να μας αφορά και γιατί πρέπει να είμαστε αλληλέγγυοι, όπως ήταν πάντα οι Ελληνες ο ένας με τον άλλον, αλλά και γιατί η ανεργία θα χτυπήσει και τη δική μας πόρτα. Ετσι κι αλλιώς πλούσια δεν ήμουν ποτέ».

«Βγάζω 50 € τη μέρα και μου έρχονται χίλια φέσια»

Σε απόγνωση βρίσκεται και ο Γιάννης Μποσταντζόγλου: «Από το κακό στο χειρότερο πάμε. Οι μισθοί έχουν πέσει και θα πέσουν κι άλλο. Κι αυτοί συνεχίζουν να κάνουν ασκήσεις επί χάρτου. Και πώς θα ζήσει ο κόσμος; Κι εγώ δεν είμαι άνθρωπος του κινήματος “Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω”, αλλά τελικά εκεί θα καταλήξω. Βγάζω 50 ευρώ την ημέρα και μου έρχονται χίλια φέσια. Ε, δεν πληρώνω κι εγώ. Ετρωγα και φασόλια για να είμαι εντάξει, αλλά όταν συνεχίστηκε, δεν άντεξα. Κόντευα να τρελαθώ και ξαφνικά έκανα ένα κλικ. Κατέβασα ρολά, που λένε. Πώς θα γίνει δηλαδή; Θα κλέψω; Θα σκοτώσω; Τι να κάνω; Σαν κι εμένα είναι ένα εκατομμύριο άνθρωποι. Ανεβάζουν το καλάθι της νοικοκυράς, ανεβάζουν τους φόρους και σου κατεβάζουν τους μισθούς. Και θα φτάσεις να παίρνεις 500 ευρώ και σου λένε “πλήρωσε 5.000”. Κι ο κοσμάκης πώς θα πληρώσει; Η οικογένειά μου πώς θα ζήσει; Ούτε φασόλια δεν θα έχουμε να φάμε στο τέλος».

«Θεωρώ άδικους τους φόρους»

Και μια πρωταγωνίστρια μιας άλλης γενιάς, η Κατερίνα Διδασκάλου, κάνει τη δική της τοποθέτηση: «Και βέβαια δεν θα πληρώσω τον φόρο αλληλεγγύης και τους άλλους φόρους, γιατί τους θεωρώ άδικους. Οταν εγώ δεν έλαβα ποτέ επίδομα τριτεκνίας αλλά ούτε επίδομα ανεργίας, κάτι που δικαιούμουν, γιατί να πληρώσω; Θεωρώ ότι είμαι πολύ εντάξει απέναντι στην πατρίδα μου. Μέχρι σήμερα πλήρωνα πάντα όλους τους φόρους κι έκοβα πάντα δελτίο παροχής υπηρεσιών για οποιαδήποτε εργασία αναλάμβανα».

«Θα υπακούσω στο σωματείο»

Και από τους νεότερους, ο Γιάννης Αϊβάζης σχολιάζει : «Θα υπακούσω στο σωματείο μου και δεν θα πληρώσω τους φόρους. Σε αυτή τη χώρα θεωρώ ότι τα σπασμένα άλλων τα πληρώνουν αυτοί οι οποίοι παλεύουν σκληρά για τα προς το ζην...»

«Ετσι κι αλλιώς δεν έχω...»

Ο πολυβραβευμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης Τάκης Σπυριδάκης έχει τη δική του άποψη για το επίμαχο θέμα: «Εγώ έτσι κι αλλιώς δεν θα πληρώσω, γιατί απλούστατα δεν έχω να πληρώσω. Αυτό είναι αυτονόητο. Σίγουρα είναι μια δύσκολη εποχή και η ψυχολογία που επικρατεί στον κόσμο είναι ό,τι και να κάνουμε εμείς δεν θα γίνει τίποτα, αφού οι πολιτικοί δεν έχουν επαφή. Και να πληρώσουμε, αν τα βρούμε, είμαι βέβαιος ότι θα πάνε σε έναν άδειο πάτο».
  • Blogroll

  • Blog Archive