Τέσσερα αεροπλάνα Airbus A340-300, αγορασμένα προς 560 εκατ. ευρώ, πουλήθηκαν προς 40,4 εκατ. δολάρια, ήτοι προς 31 εκατ. ευρώ περίπου (στο 5,5% της τιμής αγοράς τους!), από τη συγκυβέρνηση Παπαδήμου. Την απόφαση πήρε η διυπουργική επιτροπή ιδιωτικοποιήσεων και φέρει τις υπογραφές των Βενιζέλου, Χρυσοχοΐδη, Παπακωνσταντίνου, Βορίδη και Κουτρουμάνη.
Τέσσερα αεροπλάνα, τα μοντέλα των οποίων στην αγορά πουλιούνται μεταξύ 25 και 35 εκατ. ευρώ το ένα, πουλήθηκαν όλα μαζί για 31 εκατ. ευρώ! Πουλήθηκαν, δηλαδή, σαν παλιοσίδερα. Το αν ήταν ή όχι σκραπ φαίνεται από την εταιρία που τ’ αγόρασε, την αμερικάνικη Apollo Aviation Group, η οποία ασχολείται με ενοικιάσεις αεροσκαφών... Η εταιρία αυτή θα πάρει τα τέσσερα Airbus, θα κάνει τη συντήρηση που χρειάζονται και θα τα ενοικιάσει σε άλλες αεροπορικές εταιρίες ή εταιρίες που οργανώνουν πτήση τσάρτερ. Δεν τα παίρνει για να τα κάνει ανταλλακτικά.
Κι όμως, ο Βενιζέλος, με μια ανακοίνωση που βγήκε ετεροχρονισμένα και μετά το θόρυβο που ξέσπασε, προσπάθησε να μας πείσει ότι, πέραν του ότι το ξεπούλημα επιβάλλεται από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, ήταν μια συμφέρουσα κίνηση, γιατί αν καθυστερούσε η πώληση «θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης ή μάλλον ραγδαίας απαξίωσης των από διετίας σταθμευμένων αεροσκαφών για τεχνικούς λόγους».
Αφού, όμως, ήταν τόσο συμφέρουσα η πώληση, γιατί η κυβέρνηση πήγε να την περάσει στα μουλωχτά; Γιατί η απόφαση της διυπουργικιής αναρτήθηκε απλά στο διαδίκτυο και μάλιστα χωρίς ν’ αναφέρει τίμημα; Γιατί ο Βενιζέλος επιβεβαίωσε το ύψος του τιμήματος μόνο μετά το σχετικό δημοσιογραφικό θόρυβο; Δεν αποτελεί αυτό επιβεβαίωση του ότι έχει τη φωλιά του λερωμένη; Οσο για το μέγα επιχείρημα, ότι το συμφέρον της πώλησης εισηγήθηκαν και οι σύμβουλοι που έχει προσλάβει η κυβέρνηση, μας… αποστόμωσε. Ποιοι είναι αυτοί οι σύμβουλοι; Η κακόφημη Lazard και η επίσης αμερικάνικη Grant Thornton.
Ο Βενιζέλος παραδέχεται, ότι σε διαγωνισμό που έγινε στα τέλη του 2009, η εταιρία Cirrus International είχε πλειοδοτήσει προσφέροντας 97 εκατ. δολάρια για τα τέσσερα αεροπλάνα (δηλαδή, τίμημα υπερτριπλάσιο από το σημερινό). Αυτή η εταιρία αποσύρθηκε και ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος, ενώ ο Παπακωνσταντίνου δήλωνε τότε ότι κατώτατη τιμή πώλησης ήταν τα 100 εκατ. ευρώ. Και τώρα πουλάνε τα αεροπλάνα σε τιμή χαμηλότερη από το ένα τρίτο του κατώτατου ορίου που οι ίδιοι είχαν θέσει.
Η κομπίνα στήθηκε μια χαρά, ώστε τα τέσσερα αεροπλάνα να ξεπουληθούν σαν παλιοσίδερα. Το 2009, τα τέσσερα αυτά αεροπλάνα αποτιμήθηκαν προς 180 εκατ. ευρώ και έμειναν αμανάτι στα χέρια του κράτους, όταν ιδιωτικοποιήθηκε η παλιά «Ολυμπιακή». Μέχρι την ιδιωτικοποίηση, το κράτος τα νοίκιαζε στην «Ολυμπιακή» προς 300.000 ευρώ το μήνα το καθένα. Μετά την ιδιωτικοποίηση, όμως, τα πάρκαραν στο αεροδρόμιο και πληρώνουν περίπου 100.000 ευρώ το μήνα για πάρκινγκ και την ελάχιστη συντήρηση. Και τώρα ο Βενιζέλος λέει ότι αν αποφασιζόταν να γίνει νέος διαγωνισμός, «θα κατέληγε ουσιαστικά σε ακόμη μικρότερες προσφορές ή και σε παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας, ενώ το κόστος του ελληνικού Δημοσίου για την διαχείριση των αεροσκαφών από την υπό εκκαθάριση Ολυμπιακή θα συνεχιζόταν να αυξάνεται».
Πρόκειται για αγυρτεία. Λες και μιλούν σε ηλίθιους. Αυτοί που στραγγίζουν καθημερινά τον ελληνικό λαό, αυτοί που λένε κυνικά ότι «υπάρχει ακόμα λίπος να καεί», αυτοί που τάχα νοικοκυρεύουν το κράτος, δεν κάνουν αυτό που κάθε νοικοκύρης έμπορος θα έκανε. Τεχνικός της πρώην «Ολυμπιακής» δήλωσε στα «Νέα» ότι «αν τα αεροσκάφη είχαν πωληθεί όταν ακόμη πετούσαν και έχοντας σε πλήρη ισχύ όλα τα πιστοποιητικά συντήρησής τους, η τιμή και για τα τέσσερα θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και στα 170 εκατ. ευρώ»! Αν, ας πούμε, έστηναν μια κρατική εταιρία ενοικίασης, θα έπαιρναν στη διετία περίπου 30 εκατ. ευρώ από ενοίκιο των τεσσάρων αεροπλάνων, ενώ θα γλίτωναν και τα 2,5 εκατομμύρια της συντήρησης. Θα έπαιρναν μέσα σε δυο χρόνια, χωρίς να πουλήσουν τίποτα, περισσότερα απ’ όσα παίρνουν τώρα πουλώντας και τα τέσσερα αεροπλάνα. Ταυτόχρονα, τα αεροπλάνα θα ήταν συντηρημένα, αφού θα πετούσαν, επομένως δεν θα υπήρχε περίπτωση να πουληθούν σήμερα σαν σκραπ.
Γιατί δεν το έκαναν; Γιατί παρέα με τους ξένους πάτρονές τους ήθελαν να απαξιωθούν τ’ αεροπλάνα και να τα πουλήσουν μπιρ παρά. Και για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, έβαλαν μαζί με την τρόικα και τον σχετικό όρο στο Μεσοπρόθεσμο. Ετσι, βγαίνει σήμερα ο Βενιζέλος και λέει πως έγινε ένας διεθνής διαγωνισμός κι αφού τόσα έδωσε η πλειοδότρια εταιρία και το ποσό το ενέκριναν οι σύμβουλοι, σημαίνει πως τόσα αξίζουν. Αυτοί οι αδίστακτοι τύποι είναι «νοικοκύρηδες» όταν στύβουν τον ελληνικό λαό και «άρχοντες» όταν ξεπουλούν την κρατική περιουσία.
http://www.eksegersi.gr/article.php?article_id=15566&pos=4&cat_id=48