Επιβεβαιώνονται όσοι εκτιμούσαν ότι οι εξαγγελίες της κυβέρνησης Γ.Παπανδρέου και της πραξικοπηματικής κυβέρνησης Παπαδήμου, που απολαμβάνει την στήριξη ολόκληρου του αστικού πολιτικού συστήματος, των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ-Μπακογιάννη, περί αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής και καταπολέμησης της διαφθοράς, θέτοντας σε πρώτη μοίρα το ζήτημα της καταπολέμησης των ελλειμμάτων, ήταν προσχηματικές και εξίσου αστείες.
Το διαχρονικό σκάνδαλο με τα κυκλώματα νοθείας των καυσίμων στον Στρατό, την Αστυνομία και την Πυροσβεστική, που εμπλέκονται μεγάλες εφοπλιστικές και πετρελαϊκές εταιρείες, ξεκινά από τη Χούντα των Συνταγματαρχών και φτάνει μέχρι τον σύγχρονο Κοινοβουλευτικό Ολοκληρωτισμό... Όσοι εύχονται «να έρθει ένας Λοχίας για να βάλει τάξη», καλά θα κάνουν να μην ξεχνούν τα σκάνδαλα των Δικτατόρων, τη διαπλοκή με τον Ωνάση, Νιάρχο και «τα άλλα παιδιά». Με την κοινή Υπουργική απόφαση που υπέγραψαν το 1969 ο δικτάτορας Γ. Παπαδόπουλος ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο Ν. Μακαρέζος ως Συντονισμού και Α. Ανδρουτσόπουλος ως Οικονομικών, γίνεται μέχρι σήμερα η προμήθεια καυσίμων στο Στρατό και μάλιστα, άνευ διαγωνισμού!
Με επιστολή του ο πρώην υπουργός και αντιπρόεδρος της Βουλής, Γ. Σούρλας. ζητά την άμεση παρέμβαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου για πάταξη των κυκλωμάτων που, όπως υποστηρίζει, διακινούν νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις, από τις οποίες τα προμηθεύονται και η Αστυνομία και η Πυροσβεστική Υπηρεσία. Σε σχετικό φάκελο που διαβίβασε στον ΥΕΘΑ, περιέχονται μεταξύ άλλων 25 χημικές αναλύσεις δειγμάτων καυσίμων που έγιναν από το Γενικό Χημείο του κράτους και που ελήφθησαν από δεξαμενές του Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και από οχήματα της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Από τις αναλύσεις προκύπτει ότι το πετρέλαιο κίνησης είναι νοθευμένο με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή θέρμανσης ή ναυτιλιακό που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής χρώματος και ιχνηθέτη, η βενζίνη είναι νοθευμένη με ανώτερα κλάσματα πετρελαίου ή με αμόλυβδη βενζίνη κατώτερης ποιότητας ή με πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ η περιεκτικότητα σε θείο ανέρχεται μέχρι και σε 50 φορές μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο (2356 mg/kg αντί 50).
Γίνεται σαφές ότι πρόκειται για κοινωνικό, οικονομικό και περιβαντολλογικό έγκλημα, βλάπτεται η υγεία προσωπικού και πολιτών αφού προκαλείται μέχρι και καρκίνος, ενώ καταστρέφονται και οι μηχανές. Αξίζει να συγκρίνει κανείς τα τεράστια κέρδη των εμπλεκόμενων στο σκάνδαλο, με τις βίαιες περικοπές στο λειτουργικό κόστος των Ενόπλων Δυνάμεων, θέτοντας πλέον σε κίνδυνο την υγεία εφέδρων και μονίμων, αλλά και στους μισθούς. Όπως υπογραμμίζει ο Γ.Σούρλας «ακόμη ότι τα ποσά που καταχρώνται οι διαπλεκόμενοι είναι κατά πολύ μεγαλύτερα από εκείνα της περικοπής των μισθών και των συντάξεων πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν ν' αποτελέσουν ισοδύναμα μέτρα για να μη γίνουν οι περικοπές αυτές, αλλά δυστυχώς δεν ετέθει τέτοιο θέμα από την Κυβέρνηση». Μάλιστα, ζητεί να αναζητηθούν οι ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση, να επιβληθούν κυρώσεις και να επιστραφούν στο κράτος τα ποσά «που καταχράστηκαν ορισμένοι και που είναι εύκολο να υπολογιστούν τα ποσά και να εντοπιστούν τα συγκεκριμένα άτομα που εμπλέκονται καθ' οιονδήποτε τρόπο».
Πρέπει να επισημάνουμε ότι ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής έχει καταβάλλει μακροχρόνιο αγώνα για να αναδείξει τη βρώμικη υπόθεση. Τώρα, που στην πολιτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων βρέθηκε ένα στέλεχος της ΝΔ, όπως ο Δ.Αβραμόπουλος ελπίζει: «ευελπιστώ ότι έστω και μετά από διαρκή αγώνα 7 χρόνων, με στοιχεία και παρεμβάσεις προς πάσα κατεύθυνση, θα παταχθούν τα κυκλώματα αυτά και αυτή τη φορά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά και η στρατιωτική και τακτική δικαιοσύνη θα κάνουν το καθήκον τους. Επιτέλους κάποιοι πρέπει να τιμωρηθούν και να επιστραφούν τα κλεμμένα. Οψόμεθα» κατέληξε ο κ. Σούρλας.
Σκάνδαλο εκατομμυρίων στις Ένοπλες Δυνάμεις. Συγκλονιστικά είναι τα όσα κατέθεσε ο Γ.Σούρλας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, έκανε λόγο για εκτεταμένη νοθεία, με αποτέλεσμα οι καρκινογόνες συγκεντρώσεις θείου να είναι υπερπολλαπλάσιες του επιτρεπόμενου. Τα καύσιμα αυτά, διακινούνται παρανόμως από κύκλωμα με τεράστια κέρδη, στο οποίο συμμετέχουν πρόσωπα υπεράνω υποψίας, με θετικό κοινωνικό πρόσωπο και σχέσεις με τον πολιτικό κόσμο, ενώ και η Δικαιοσύνη, στις καταγγελίες του πρώην βουλευτή, έχει μάλλον καθυστερήσει αδικαιολόγητα.
Οι αναφορές του κ.Σούρλα προκάλεσαν αίσθηση στην Επιτροπή, η οποία αποφάσισε να δώσει συνέχεια στην υπόθεση: "Την υπόθεση ερευνώ από το 1999. Έχω κάνει 14 ερωτήσεις. Πήγα στον πρώην Πρωθυπουργό τον κ. Καραμανλή, ο οποίος με άκουσε και με παρέπεμψε στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Β.Μεϊμαράκη, και εκείνος στον εισαγγελέα Σανιδά. Αναρωτιέμαι: Λειτουργούν κατόπιν οδηγιών οι εισαγγελείς; Λειτουργεί η Δικαιοσύνη, υπάρχει τρόμος, φόβος, απειλή; Όταν υπάρχει το κύκλωμα που πήγε να σκοτώσει τον εισαγγελέα Κοκκώση, πολλοί φίλοι μου έλεγαν «έχεις οικογένεια και τα βάζεις με τον σκληρό πυρήνα της διαπλοκής, που έχουν σχέσεις και με κόμματα;" ανέφερε ο κ. Σούρλας.
Οι "ευεργέτες λαθρέμποροι" Ο κ. Σούρλας συνέχισε, σοκάροντας τους συμμετέχοντες στην Επιτροπή: "Οι πρωταγωνιστές του κυκλώματος «είναι ευεργέτες, χορηγοί φιλανθρωπικών σωματείων και κατασκευαστές ιδρυμάτων που έχουν και κοινωνική αποδοχή. Έδωσα τα στοιχεία μου σε μεγαλοδημοσιογράφους και δεν βγήκε τίποτα. Έπρεπε να παρανομήσω - και πήγα και πήρα μόνος μου πετρέλαιο από την αποθήκη των Ενόπλων Δυνάμεων στο Σικούριο της Λάρισας. Στο δείγμα, το Γενικό Χημείο το Κράτους βρήκε 900 mg αποχρωματισμένο θείο, ενώ βάσει του νόμου πρέπει να έχει 5 mg. Ενημέρωσα τον σημερινό υπουργό Άμυνας - του έστειλα και φάκελο. Απάντηση δεν πήρα. Δεν μπορεί να δώσει μιαν απάντηση; Απάντηση έλαβα από τον υπουργό Οικονομικών, με αναφορές και στο θείο που προκαλεί καρκίνο».
"Δέκα μήνες διερευνά ο εισαγγελέας την υπόθεση. Εγώ την Παρασκευή έστειλα το πετρέλαιο στο Γενικό Χημείο του Κράτους και την Δευτέρα πήρα απάντηση" σχολίασε ο κ. Σούρλας και κατέληξε: "Επτά χρόνια είχα το στόμα μου κλειστό, και ελπίζω βάσιμα πως θα το προχωρήσετε".
Ξεκινάει έρευνα. "Ανοίγουμε το φάκελο, προβαίνουμε σε ενέργειες για να συγκεντρώσουμε στοιχεία. Μετά απ' αυτό, θα δούμε τις παραπέρα κινήσεις μας", κατέληξε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Μιλτιάδης Παπαϊωάννου.
Μετά τα λόγια, έρχονται οι πράξεις: Διάψευση ΓΕΣ για λαθρεμπόριο καυσίμων. Μετά «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» περί έρευνας και απόδοσης ευθυνών, ήρθε ο Στρατός, ως απρόσωπος μηχανισμός να αποστομώσει το βουλευτή και να απαντήσει στις κατηγορίες του. Αρχηγός τότε ο Αντιστράτηγος Φραγκούλης Φράγκος. Πριν βεβαίως αποστρατευτεί και αναλάβει την υπεράσπιση των ακροδεξιών ΟΥΚάδων!
Σύμφωνα με την αρθογραφία «σε κατηγορηματική διάψευση των καταγγελιών περί λαθρεμπορίου καυσίμων στις Ένοπλες Δυνάμεις προχώρησε το Γενικό Επιτελείο Στρατού. Δεν έχει διαπιστωθεί κάποια εκτροπή που να δείχνει ότι υπάρχει νοθεία καυσίμων, από τους περιοδικούς και έκτακτους ελέγχους, που πραγματοποιούνται στα τηρούμενα καύσιμα του Στρατού Ξηράς", τονίζει σε ανακοίνωση του το Γενικό Επιτελείο Στρατού.
Έρευνα από την αρχή. Ήδη και με βάση σχετικές διαταγές του υπουργού Εθνικής Άμυνας, όλες οι σχετικές καταγγελίες ερευνώνται και πάλι.
Από πού αγοράζουν καύσιμα οι Ενοπλες Δυνάμεις. Όλοι οι προμηθευτές: Απαντώντας σε σχετική ερώτηση το υπουργείο Εθνικής Άμυνας παρουσίασε όλους τους προμηθευτές καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
ΓΕΣ: Ο Ελληνικός Στρατός προμηθεύεται τα τελευταία 20 χρόνια καύσιμα από τα Ελληνικά Διυλιστήρια (σημερινή ονομασία «Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ»), με βάση τις ΚΥΑ υπό στοιχεία 2150/28 Φεβ 1969/Υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Συντονισμού & Οικονομικών και 22822/11 Νοε 1987/Υπουργεία Οικονομικών και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας. Σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των καυσίμων, σημειώνονται τα εξής από τα υπάρχοντα στοιχεία που προκύπτουν για την τελευταία εικοσαετία:
(1) Χρονική περίοδος πριν τις 20 Ιουνίου 2010. Οι μεταφορές στον ηπειρωτικό χώρο πραγματοποιούνταν με σιδηροδρομικούς συρμούς του ΟΣΕ ή με μέσα του ΣΞ, πλην του εδαφικού διαμερίσματος της Ηπείρου, το οποίο εφοδιάζεται με χύδην καύσιμο μέσω θαλάσσης από το λιμένα ΠΡΕΒΕΖΑΣ. Οι μεταφορές στο νησιωτικό χώρο πραγματοποιούνταν για χύδην καύσιμο με πλοία του ΠΝ, πλην του καυσίμου που προορίζονταν για ν. ΛΗΜΝΟ - ν. ΣΑΜΟ (ΚΟΚΑΡΙ), λόγω δυσχέρειας προσέγγισης των πλοίων του ΠΝ. Οι μεταφορές χύδην καυσίμων προς λιμένα ΠΡΕΒΕΖΑΣ, ν. ΛΗΜΝΟ - ν. ΣΑΜΟ, πραγματοποιούνταν από συμβατικό μεταφορέα, ο οποίος προέκυπτε από δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό, που διενεργούταν από την Διεύθυνση Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών (ΔΘΚΜ) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΕΝΑΝΠ).
Για το χρονικό διάστημα από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως τις 20 Ιουν 2010 διενεργήθηκαν διαδοχικοί διαγωνισμοί από την ΔΚΘΜ/ΥΕΝΑΝΠ, στους οποίους προέκυπτε ως μειοδότης η εταιρία «ΤΕΡΠΑΝΔΡΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ», με έδρα την Αθήνα, με τελευταία σύμβαση την υπ' Αρ. Πρ. Φ.6321.3/11/07/21 Δεκ 07/ΔΘΚΜ/ΥΕΝΑΝΠ.
Η συμβατική υποχρέωση της προαναφερόμενης εταιρίας, σύμφωνα με την παραπάνω σύμβαση αφορούσε μεταφορά των εξής ποσοτήτων:
α. 150.000 λίτρα πετρέλαιο, ανά μήνα, για ν. ΛΗΜΝΟ
β. 200.000 λίτρα πετρέλαιο, ανά δίμηνο, για ν. ΣΑΜΟ
γ. 500.000 λίτρα πετρέλαιο, ανά δίμηνο, για λιμένα ΠΡΕΒΕΖΑΣ. Οι μεταφορές συσκευασμένων καυσίμων (βαρέλια) προς όλο το νησιωτικό χώρο πραγματοποιούνταν από χρονοναυλωμένο φορτηγό πλοίο, το οποίο προέκυπτε από δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό, ο όποιος διενεργούταν από την ΔΘΚΜ/ΥΕΝΑΝΠ. Το υπόψη πλοίο(«ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΕ», με έδρα τον Πειραιά), εκτελούσε συνολικά τις μεταφορές κάθε είδους φορτίου του ΣΞ.
(2) Χρονική περίοδος από 20 Ιουν 2010 έως σήμερα. Οι μεταφορές στον ηπειρωτικό χώρο συνεχίζουν να πραγματοποιούνται με σιδηροδρομικούς συρμούς του ΟΣΕ ή με μέσα του ΣΞ, πλην του εδαφικού διαμερίσματος της Ηπείρου, το οποίο εφοδιάζεται με χύδην καύσιμο μέσω θαλάσσης από το λιμένα ΠΡΕΒΕΖΑΣ.
Οι μεταφορές στο νησιωτικό χώρο και το λιμένα ΠΡΕΒΕΖΑΣ πραγματοποιούνται για χύδην καύσιμο, με πλοία του ΠΝ, καθώς ο σχετικός διαγωνισμός που διενεργήθηκε από τη ΔΘΚΜ/ΥΕΝΑΝΠ κηρύχτηκε άγονος, λόγω μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από εταιρίες. Επιπρόσθετα, οι μεταφορές συσκευασμένων καυσίμων (βαρέλια) προς όλο το νησιωτικό χώρο συνεχίζουν να πραγματοποιούνται από χρονοναυλωμένο φορτηγό πλοίο, το οποίο προέκυψε από δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό που διενεργήθηκε από την ΔΘΚΜ. Το υπόψη πλοίο («ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΕ», με έδρα τον Πειραιά), εκτελεί συνολικά τις μεταφορές κάθε είδους φορτίου του ΣΞ.
ΓΕΝ. Την τελευταία εικοσαετία η προμήθεια καυσίμων στο εσωτερικό, για την κάλυψη αναγκών κίνησης των Πολεμικών Πλοίων, κίνησης οχημάτων, μηχανημάτων και θέρμανσης Ναυτικών Υπηρεσιών, γίνεται από τα ΕΛΠΕ ΑΕ.
Το κύριο χρησιμοποιούμενο από το ΠΝ καύσιμο είναι το Πετρέλαιο Diesel F-76. Το εν λόγω καύσιμο παράγεται αποκλειστικά και κατά παραγγελία του ΠΝ στις εγκαταστάσεις διύλισης των ΕΛΠΕ ΑΕ όπου και παραλαμβάνεται, για να μεταφερθεί εν συνεχεία στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του ΠΝ, είτε απευθείας μέσω αγωγού, είτε με τη χρήση πετρελαιοφόρων και Πλοίων Γενικής Υποστήριξης του ΠΝ.
ΓΕΑ: Σε ό,τι αφορά στο αεροπορικό καύσιμο (F-35) JP-8:Ο ανεφοδιασμός των Μονάδων της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) γίνεται από την εταιρεία «ΕΛΠΕ ΑΕ» (εγκαταστάσεις Ελληνικών Διυλιστηρίων Ασπροπύργου και Διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης). Η διακίνηση του καυσίμου αυτού γίνεται μέσω αγωγού. Για τις Μονάδες της Πελοποννήσου και των νήσων που δεν είναι συνδεδεμένες στον αγωγό, η διακίνηση του καυσίμου γίνεται με πλοία ιδιωτικών εταιρειών βάσει σύμβασης. Την παρούσα χρονική περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη νέος μειοδοτικός διαγωνισμός χρονοναύλωσης. Οι διαγωνισμοί αυτοί διενεργούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Την τελευταία δεκαετία συμβεβλημένος μεταφορέας ήταν η εταιρεία «Αιγαίον VIII» που ανήκει στον κ. Δ Μελισσανίδη. Από το 2004 έχουν υπογραφεί δύο τριετείς συμβάσεις χρονοναύλωσης με την υπόψη εταιρεία η οποία κατά την τελευταία εξαετία έχει μεταφέρει με το Δεξαμενόπλοιο «Αλεξανδρούπολις», περίπου 760.000.000 λίτρα του εν λόγω καυσίμου. Προηγούμενοι συμβεβλημένοι μεταφορείς ήταν επί εξαετία η εταιρεία «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» του Ομίλου Φακανάς και πρωτύτερα η εταιρεία «JET TANK» Μαμιδάκης.
Σε ό,τι αφορά στα καύσιμα εδάφους που χρησιμοποιούνται για σκοπούς κίνησης οχημάτων, λειτουργίας μηχανημάτων και θέρμανσης εγκαταστάσεων: Οι προμήθειες για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των ΕΔ γίνονται από το ΣΞ. Κατ' επέκταση και η μεταφορά καυσίμων από τις εγκαταστάσεις των προμηθευτών προς τις εγκαταστάσεις των Μονάδων του ΣΞ πραγματοποιείται με τις διαδικασίες που προαναφέρθηκαν.
Από το έτος 2005 η διακίνηση του καυσίμου μεταξύ Μονάδων ανεφοδιασμού του ΣΞ και Μονάδων της ΠΑ, γίνεται κυρίως με μέσα των Μονάδων της ΠΑ και όταν αυτό δεν είναι εφικτό, οι Μονάδες της ΠΑ προβαίνουν σε τοπικούς διαγωνισμούς για την ανάδειξη μεταφορέα καυσίμων. Τέτοιοι μεταφορείς έχουν αναδειχθεί στην περιοχή της Πελοποννήσου οι κ.κ. Κολοκυθάς και Δεληγιάννης.
Προ του έτους 2005, για το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών καυσίμου, η ΠΑ χρησιμοποιούσε συμβεβλημένους μεταφορείς κατόπιν διαγωνισμού. Με εξαίρεση τη χρονική περίοδο 2001-2003 όπου συμβεβλημένος μεταφορέας ήταν εταιρεία του κ. Νέζη, το λοιπό διάστημα συμβεβλημένος μεταφορέας ήταν εταιρεία του κ. Κωτσόπουλου. Η εταιρεία Κωτσόπουλος (σύμβαση υπ' αρ. 210/03) κατά το χρονικό διάστημα 2003 - 2005 μετέφερε 22.000.000 λίτρα πετρελαίου και 890.000 λίτρα βενζίνης. Περαιτέρω αναλυτικά στοιχεία σε βάθος εικοσαετίας δεν είναι άμεσα διαθέσιμα καθώς απαιτούν επιπλέον αναζήτηση σε πολλαπλούς φορείς εντός και εκτός ΠΑ.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Diktiospartakos.blogspot.com