Αυτοκινητόδρομος Μορέας: κακόβουλα τα δημοσιεύματα για τα διόδια της Καλαμάτας λέει ο Βορίδης
Κακόβουλα χαρακτηρίζει ο Μάκης Βορίδης, τα δημοσιεύματα για τα διόδια της Καλαμάτας που υπαινίσσονται προνομιακή μεταχείριση της παραχωρησιούχου εταιρείας μέσω της υπουργικής του απόφασης.
Τονίζει το Πολιτικό Γραφείο του Μάκη Βορίδη: «Η συγκεκριμένη απόφαση του κ. Βορίδη αποτελεί πράξη ευθύνης, χρηστής διοικήσεως και προπάντων προασπίσεως των συμφερόντων του ελληνικού λαού. Κι αυτό, διότι δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της κατασκευής του τμήματος Τσακώνα ?Καλαμάτα (υπολείπεται μόνον η κατασκευή της περιμετρικής οδού Καλαμάτας) οφείλεται στο Δημόσιο...
Το Ελληνικό Δημόσιο είναι που, εξαιτίας της χρονοβόρου διαδικασίας των απαλλοτριώσεων στο τμήμα της περιμετρικής οδού, δεν παρέδωσε εμπρόθεσμα τους χώρους εκτελέσεως του έργου στην παραχωρησιούχο εταιρεία «ΜΟΡΕΑΣ».
Βάσει των όρων της συμβάσεως παραχωρήσεως, η καθυστέρηση αυτή συνιστά γεγονός ευθύνης Δημοσίου και δημιουργεί υποχρέωση καταβολής αποζημιώσεων στην παραχωρησιούχο εταιρεία, λόγω διαφυγόντων κερδών από τη μη λειτουργία του σταθμού διοδίων Καλαμάτας. Σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς, τα διαφυγόντα αυτά κέρδη ανέρχονται σε 250.000 ευρώ / μήνα.
Σημειωτέον δε, ότι οι αποζημιώσεις αυτές θα έπρεπε να καταβληθούν μόνο από εθνικούς πόρους και κατά συνέπειαν από το υστέρημα του δοκιμαζομένου ελληνικού λαού. Η εν λόγω υπουργική απόφαση στηρίχτηκε στο «γενναίο» άρθρο 143 του Ν.4070/2012, νόμου που έφερε στη Βουλή προς ψήφιση ο ίδιος ο κ. Βορίδης και σύμφωνα με τον οποίο μπορεί να επιτρέπεται η λειτουργία σταθμών διοδίων σε περαιωμένα και λειτουργικά αυτοτελή υποτμήματα αυτοκινητοδρόμων, με την προϋπόθεση ότι τα τέλη των διοδίων που επιβάλλονται αφορούν μόνο το μήκος του περαιωμένου τμήματος.
Μέχρι τις 10-6-2012 θα παραδοθεί πλήρως το υποτμήμα από την Τσακώνα ως την είσοδο της Καλαμάτας, μήκους 22 χλμ. Στο τμήμα αυτό θα λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων Καλαμάτας, χρεώνοντας μόνον τα 22 χλμ. και όχι τα υπόλοιπα μη κατασκευασμένα 11 χλμ. της περιμετρικής οδού. Με την απόφαση αυτή το Ελληνικό Δημόσιο θα εξοικονομεί ανά μήνα 250.000 ευρώ, δηλαδή ποσόν που αντιστοιχεί σε 600 κοινωνικά επιδόματα σε άπορους συμπολίτες μας».
Πηγή:moriasnow.gr
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ (απο το επισημο σάιτ της εταιριας). Ποιος ειναι ο κυριος μεγαλομετοχος; Ναι σωστα μαντεψατε!
ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.
Η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. ιδρύθηκε στις 22/12/2006 και η μετοχική της σύνθεση είναι η ακόλουθη:
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67%
J&P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15%
ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%
Στις 31 Ιανουαρίου 2007, ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων υπέγραψε με την Παραχωρησιούχο Εταιρεία, ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη. Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης είναι 30 χρόνια.
Η Σύμβαση Παραχώρησης κυρώθηκε με το Ν.3559/2007 (ΦΕΚ 102 Α/ 14.5.2007), ενώ η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κρατική Ενίσχυση ελήφθη στις 31.01.2008.
Το Έργο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που ενεργεί για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου. Ως εκ τούτου, παρακολουθείται σε καθημερινή βάση για λογαριασμό του Δημοσίου, τόσο από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/ Λειτουργίας - Συντήρησης Έργων Παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ - για θέματα λειτουργίας και συντήρησης) όσο και από την Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/ Μελέτη Κατασκευή Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου (ΕΥΔΕ/ΜΚΕΠΠ - για θέματα μελέτης-κατασκευής).
Δώδεκα δολοφονημένες σε έντεκα μήνες
Πριν από 20 δευτερόλεπτα