Ελλάκτωρ: Αισιοδοξία για απεμπλοκή των μεγάλων έργων
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η κυκλοφορία στην Αττική Οδό υποχώρησε 11% το 2011,ενώ από το 2009 κυκλοφορούν στον αυτοκινητόδρομο κατά 1/3 λιγότερα οχήματα. Μεγαλύτερη είναι η υποχώρηση της κυκλοφορίας στα συγχρηματοδοτούμενα, όπου ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι κατά 40% μικρότερος την τελευταία τριετία.
Πάντως, το 2012 η Αττική Οδός θα διανείμει μέρισμα ύψους 20εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε σήμερα η διοίκηση της εισηγμένης.
«Αισιοδοξούμε για την απεμπλοκή των μεγάλων οδικών έργων. Το θετικό είναι ότι αυτά αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Λεωνίδας Μπόμπολας.
Από τα συνολικά πέντε έργα παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Ιονία Οδός, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) μόνο στον Μορέα οι κατασκευαστικές εργασίες δεν έχουν ανασταλεί. Εκεί η ολοκλήρωση των έργων αγγίζει το 80%.
Όσον αφορά το κίνημα «Δεν πληρώνω», οι οδηγοί που δεν καταβάλλουν τέλη διέλευσης έχουν περιοριστεί σήμερα στο 1,5%.
Το 2012 είναι μία - εξίσου με πέρυσι- δύσκολη χρονιά, ενώ και το 2013 οι προοπτικές θα παραμείνουν ασαφείς ανέφερε στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του ομίλου Ελλάκτωρ ο πρόεδρος του Δ.Σ. Σάκης Καλλιτσάντσης. Εκτίμησε, όμως ότι ενδεχόμενη ανάκαμψη θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2013.
«Είναι μεγάλο επίτευγμα το γεγονός ότι βγήκαμε όρθιοι, σε μία στιγμή κατά την οποία η χώρα βρίσκεται σε αδιέξοδο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Άκτωρ, Δημήτρης Κούτρας.
Ανέφερε επίσης ότι το 2011 ήταν η χειρότερη, σε επίπεδο πενταετίας, χρονιά και προέβλεψε ότι κατά τη φετινή χρήση ο κύκλος εργασιών από την κατασκευαστική δραστηριότητα θα κυμανθεί στα 900 εκατ. - 1 δισ. ευρώ.
Το ανεκτέλεστο του ομίλου ανέρχεται στα 3 δισ. ευρώ, με το 1 δισ. να αφορά το έργο στο Ομάν και τα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα.
Μείωση λειτουργικού κόστους
Όπως έγινε γνωστό στη γ.σ., η διοίκηση της εισηγμένης προχώρησε σε εξορθολογισμό της δομής της και σε μείωση του λειτουργικού κόστους. Το 2011 οι δαπάνες μισθοδοσίας συρρικνώθηκαν 20%, σε σχέση με το 2010,οπότε είχαν επιπρόσθετα μειωθεί κατά 15%.
Παράλληλα, μειώθηκε και ο αριθμός των εργαζομένων που σήμερα δεν ξεπερνάει τις 4.000 από 5.700 το 2008.
Σε μία προσπάθεια αντιστάθμισης των επιπτώσεων της ελληνικής ύφεσης, ο Ελλάκτωρ επιδιώκει την επέκταση των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, με το 50% του ανεκτέλεστου υπολοίπου να βρίσκεται εκτός Ελλάδας.
Αγκάθι η μείωση των εσόδων
Αναφορικά με τα οδικά έργα παραχώρησης, η διοίκηση της εισηγμένης βρίσκεται σε συνεχείς συζητήσεις με τις τράπεζες για την εξεύρεση λύσης. Μεγάλο «αγκάθι» όμως, είναι η μη σταθεροποίηση των εσόδων από τις οδικές αρτηρίες, όπως αναφέρθηκε στη γ.σ.
Εξάλλου, η κυκλοφορία στην Αττική Οδό υποχώρησε 11% το 2011,ενώ από το 2009 κυκλοφορούν στον αυτοκινητόδρομο κατά 1/3 λιγότερα οχήματα. Μεγαλύτερη είναι η υποχώρηση της κυκλοφορίας στα συγχρηματοδοτούμενα, όπου ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι κατά 40% μικρότερος την τελευταία τριετία.
Πάντως, το 2012 η Αττική Οδός θα διανείμει μέρισμα ύψους 20εκατ. ευρώ, όπως ανέφερε σήμερα η διοίκηση της εισηγμένης.
«Αισιοδοξούμε για την απεμπλοκή των μεγάλων οδικών έργων. Το θετικό είναι ότι αυτά αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Λεωνίδας Μπόμπολας.
Από τα συνολικά πέντε έργα παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Ιονία Οδός, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) μόνο στον Μορέα οι κατασκευαστικές εργασίες δεν έχουν ανασταλεί. Εκεί η ολοκλήρωση των έργων αγγίζει το 80%.
Όσον αφορά το κίνημα «Δεν πληρώνω», οι οδηγοί που δεν καταβάλλουν τέλη διέλευσης έχουν περιοριστεί σήμερα στο 1,5%.
Στο μέτωπο των υπόλοιπων δραστηριοτήτων, η Ηλέκτωρ δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας, με το 1/3 του τζίρου της να προέρχεται από το εξωτερικό.
Στο real estate,το εμπορικό κέντρο Smart Park διαθέτει πληρότητα 90% από 67% τον Οκτώβριο του 2011, οπότε ξεκίνησε να λειτουργεί.
Η ανάπτυξη του οικιστικού συγκροτήματος – του οποίου οι όροι πολεοδόμησης έχουν ολοκληρωθεί- που σχεδιάζει η Reds στην Κάντζα θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθεί η κρίση.
Στα αιολικά έργα, ο ρυθμός ανάπτυξης μειώθηκε εξαιτίας δυσκολιών χρηματοδότησης, με τον Ελλάκτωρα να διαθέτει σήμερα σε λειτουργία 150MW, ενώ 70MW είναι στη φάση της κατασκευής.
Τέλος, η διοίκηση της εισηγμένης επαναδιατύπωσε το ενδιαφέρον της για συμμετοχή στις επικείμενες αποκρατικοποιήσεις, ενώ στον σχεδιασμό της περιλαμβάνεται και η πώληση assets «που καθυστέρησε εξαιτίας του κλίματος αποεπένδυσης».
Η Ελλάκτωρ δεν θα διανείμει μέρισμα για την χρήση του 2011,ενώ, εάν πραγματοποιούνταν επιστροφή κεφαλαίου (σ.σ.: με στόχο τη διανομή μερίσματος) θα μειωνόταν η πιστοληπτική ικανότητα της εισηγμένης.
Πηγή:www.capital.gr