ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΛΟΣ F.E.M.A. HELLENIC MOTORCYCLE FEDERATION MEMBER OF F.E.M.A.
KTEO ME ΚΑΠΕΛΛΟ; ΟΧΙ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Δικαιούται ένα κράτος που έχει τους δρόμους σε μαύρο χάλι να απαιτεί εξονυχιστικό και ακριβό τεχνικό έλεγχο δικύκλων; Οι μοτοσυκλετιστές απαντούν ΟΧΙ. Και ζητούν ξεκάθαρη απάντηση από τον κο Ρέππα: θα κάνει πλούσιους (με τα λεφτά μας) τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ δικύκλων (αφού, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, κρατικά ΚΤΕΟ δικύκλων δεν θα υπάρχουν!), όπως ο κος Σουφλιάς έκανε ήδη πλούσιους τους ιδιώτες στους οποίους παρέδωσε το 2007-2008 τους αυτοκινητόδρομους και τους επέτρεψε να εισπράττουν υπέρογκα διόδια;
Οι μοτοσυκλετιστές αγανακτούν βλέποντας ότι:
Α. Σ’ αυτό το απαράδεκτο κράτος προωθούνται όλα τα εισπρακτικά μέτρα (να μην ξεχνάμε και τους γερανούς που σηκώνουν δίκυκλα στην Αθήνα, αδιακρίτως αν ενοχλούν ή όχι...), ενώ όλα τα άλλα (ακόμη και σημαντικά για την οδική ασφάλεια μέτρα, τα οποία δεν συνεπάγονται οικονομικό κόστος), μένουν μονίμως στην αναμονή, (διήθηση, απαγορεύσεις δικύκλων, αντιμετώπιση των παγίδων στους δρόμους, παράνομα σαμαράκια, επικίνδυνες...
συνδέσεις στις κεντρικές οδούς, αστυνόμευση των «τσαμπουκάδων» του τιμονιού, οδήγηση με χρήση κινητού, εκπαίδευση, δικαστική προστασία, δημιουργία θέσεων στάθμευσης δικύκλων, κ.λπ.).
Β. Ο τεχνικός έλεγχος προωθείται λανθασμένα και εισπρακτικά. Διότι:
α) Θα περιλαμβάνει ένα σωρό λεπτομέρειες με μηδενική σχέση προς την οδική ασφάλεια (π.χ. σταντ, στερέωση και επένδυση σέλλας!, ανεμοθώρακας...), οι οποίες απλώς θα χρησιμεύσουν στους ιδιώτες ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ δικύκλων για να επιβάλλουν, (και χωρίς επιβολή πλαφόν, με τις πλάτες του κράτους), μεγάλα ποσά για τον τεχνικό έλεγχο. Ενώ το σωστό είναι ο έλεγχος να περιορίζεται στα βασικά (ελαστικά, φρένα, φώτα, αναρτήσεις, εξάτμιση), έναντι ανωτάτου κόστους 15€.
β) Εξαιρεί τα δίκυκλα 50cc (μοτοποδήλατα), τα οποία είναι τα πιο κακοσυντηρημένα (σύμφωνα με έρευνα του Ε.Μ.Π.) και κυκλοφορούν αποκλειστικά στην πόλη. Αυτό δείχνει έλλειψη στοιχειώδους σοβαρότητας από το κράτος. Στη Γαλλία φέτος ξεκίνησε ο τεχνικός έλεγχος μόνον για τα μοτοποδήλατα και ίσως (ανάλογα με τα αποτελέσματα, όπως δήλωσε ο Γ.Γ. του ΥΜΕ Γαλλίας), να επεκταθεί και σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού.
ttat
MOTOE
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΛΟΣ F.E.M.A. HELLENIC MOTORCYCLE FEDERATION MEMBER OF F.E.M.A.
γ) Δεν έχει γίνει καταγραφή και ειδική αντιμετώπιση των ενοικιαζόμενων και των επαγγελματικής χρήσεως δικύκλων (κούριερ, διανομείς), τα οποία και είναι πιο κακοσυντηρημένα και χρειάζονται συχνότερο έλεγχο.
δ) Δεν προστατεύεται ο μοτοσυκλετιστής σε περίπτωση πρόωρης φθοράς σε μέρη του δικύκλου (π.χ. της εξάτμισης), για την οποία δεν ευθύνεται.
ε) Εισάγονται απαράδεκτες ρυθμίσεις όπως αδυναμία ασφάλισης χωρίς κάρτα ΚΤΕΟ και, επίσης, απαγόρευση μεταβίβασης (γιατί να μην μπορεί να πουλήσει το δίκυκλο κάποιος που δεν έχει χρήματα να πληρώσει μια δαπανηρή επισκευή;). Οι ρυθμίσεις αυτές θίγουν τα έννομα συμφέροντά μας και ουσιαστικά αποβλέπουν στο να εξασφαλίσουν υπερ-κέρδη στους ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ...
στ) Γιατί να μην μπορούν εξουσιοδοτημένα συνεργεία να βεβαιώνουν την καλή κατάσταση της μοτοσυκλέτας, (στο πλαίσιο π.χ. ενός μεγάλου σέρβις), χωρίς κόστος, ή με κόστος 5-10€ επί πλέον;
ζ) Δεν προστατεύεται ο μοτοσυκλετιστής ούτε από ενδεχόμενες αυθαιρεσίες των ΚΤΕΟ (πού και πώς θα προσφύγει;), ούτε από πιθανή συντονισμένη πρακτική των ιδιοκτητών ΚΤΕΟ με στόχο την αύξηση των τιμών.
Συμπερασματικά
Οι μοτοσυκλετιστές συμφωνούν επί της αρχής στο να βελτιωθεί η υφιστάμενη κατάσταση, αλλά με λογικές και δίκαιες προϋποθέσεις και όρους.
Επίσης, αναμένουν από το Ελληνικό κράτος να ασχοληθεί σοβαρά με προβλήματα που χρονίζουν και έχουν μεγαλύτερες, (σε σχέση με τον τεχνικό έλεγχο), επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια.
Η ΜΟΤΟΕ, από την ίδρυσή της το 1984, είναι υπέρ μιας σοβαρής και υπεύθυνης πολιτικής για την οδική ασφάλεια, αλλά είναι κάθετα αντίθετη σε κάθε βεβιασμένη, πρόχειρη, άστοχη και, ιδίως, εισπρακτική πολιτική (με πρόσχημα την οδική ασφάλεια...).
ΖΗΤΟΥΜΕ: το πάγωμα εφαρμογής του τεχνικού ελέγχου δικύκλων, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις εν όψει των ανωτέρω.
KTEO ME ΚΑΠΕΛΛΟ; ΟΧΙ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Δικαιούται ένα κράτος που έχει τους δρόμους σε μαύρο χάλι να απαιτεί εξονυχιστικό και ακριβό τεχνικό έλεγχο δικύκλων; Οι μοτοσυκλετιστές απαντούν ΟΧΙ. Και ζητούν ξεκάθαρη απάντηση από τον κο Ρέππα: θα κάνει πλούσιους (με τα λεφτά μας) τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ δικύκλων (αφού, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, κρατικά ΚΤΕΟ δικύκλων δεν θα υπάρχουν!), όπως ο κος Σουφλιάς έκανε ήδη πλούσιους τους ιδιώτες στους οποίους παρέδωσε το 2007-2008 τους αυτοκινητόδρομους και τους επέτρεψε να εισπράττουν υπέρογκα διόδια;
Οι μοτοσυκλετιστές αγανακτούν βλέποντας ότι:
Α. Σ’ αυτό το απαράδεκτο κράτος προωθούνται όλα τα εισπρακτικά μέτρα (να μην ξεχνάμε και τους γερανούς που σηκώνουν δίκυκλα στην Αθήνα, αδιακρίτως αν ενοχλούν ή όχι...), ενώ όλα τα άλλα (ακόμη και σημαντικά για την οδική ασφάλεια μέτρα, τα οποία δεν συνεπάγονται οικονομικό κόστος), μένουν μονίμως στην αναμονή, (διήθηση, απαγορεύσεις δικύκλων, αντιμετώπιση των παγίδων στους δρόμους, παράνομα σαμαράκια, επικίνδυνες...
συνδέσεις στις κεντρικές οδούς, αστυνόμευση των «τσαμπουκάδων» του τιμονιού, οδήγηση με χρήση κινητού, εκπαίδευση, δικαστική προστασία, δημιουργία θέσεων στάθμευσης δικύκλων, κ.λπ.).
Β. Ο τεχνικός έλεγχος προωθείται λανθασμένα και εισπρακτικά. Διότι:
α) Θα περιλαμβάνει ένα σωρό λεπτομέρειες με μηδενική σχέση προς την οδική ασφάλεια (π.χ. σταντ, στερέωση και επένδυση σέλλας!, ανεμοθώρακας...), οι οποίες απλώς θα χρησιμεύσουν στους ιδιώτες ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ δικύκλων για να επιβάλλουν, (και χωρίς επιβολή πλαφόν, με τις πλάτες του κράτους), μεγάλα ποσά για τον τεχνικό έλεγχο. Ενώ το σωστό είναι ο έλεγχος να περιορίζεται στα βασικά (ελαστικά, φρένα, φώτα, αναρτήσεις, εξάτμιση), έναντι ανωτάτου κόστους 15€.
β) Εξαιρεί τα δίκυκλα 50cc (μοτοποδήλατα), τα οποία είναι τα πιο κακοσυντηρημένα (σύμφωνα με έρευνα του Ε.Μ.Π.) και κυκλοφορούν αποκλειστικά στην πόλη. Αυτό δείχνει έλλειψη στοιχειώδους σοβαρότητας από το κράτος. Στη Γαλλία φέτος ξεκίνησε ο τεχνικός έλεγχος μόνον για τα μοτοποδήλατα και ίσως (ανάλογα με τα αποτελέσματα, όπως δήλωσε ο Γ.Γ. του ΥΜΕ Γαλλίας), να επεκταθεί και σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού.
ttat
MOTOE
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΛΟΣ F.E.M.A. HELLENIC MOTORCYCLE FEDERATION MEMBER OF F.E.M.A.
γ) Δεν έχει γίνει καταγραφή και ειδική αντιμετώπιση των ενοικιαζόμενων και των επαγγελματικής χρήσεως δικύκλων (κούριερ, διανομείς), τα οποία και είναι πιο κακοσυντηρημένα και χρειάζονται συχνότερο έλεγχο.
δ) Δεν προστατεύεται ο μοτοσυκλετιστής σε περίπτωση πρόωρης φθοράς σε μέρη του δικύκλου (π.χ. της εξάτμισης), για την οποία δεν ευθύνεται.
ε) Εισάγονται απαράδεκτες ρυθμίσεις όπως αδυναμία ασφάλισης χωρίς κάρτα ΚΤΕΟ και, επίσης, απαγόρευση μεταβίβασης (γιατί να μην μπορεί να πουλήσει το δίκυκλο κάποιος που δεν έχει χρήματα να πληρώσει μια δαπανηρή επισκευή;). Οι ρυθμίσεις αυτές θίγουν τα έννομα συμφέροντά μας και ουσιαστικά αποβλέπουν στο να εξασφαλίσουν υπερ-κέρδη στους ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ...
στ) Γιατί να μην μπορούν εξουσιοδοτημένα συνεργεία να βεβαιώνουν την καλή κατάσταση της μοτοσυκλέτας, (στο πλαίσιο π.χ. ενός μεγάλου σέρβις), χωρίς κόστος, ή με κόστος 5-10€ επί πλέον;
ζ) Δεν προστατεύεται ο μοτοσυκλετιστής ούτε από ενδεχόμενες αυθαιρεσίες των ΚΤΕΟ (πού και πώς θα προσφύγει;), ούτε από πιθανή συντονισμένη πρακτική των ιδιοκτητών ΚΤΕΟ με στόχο την αύξηση των τιμών.
Συμπερασματικά
Οι μοτοσυκλετιστές συμφωνούν επί της αρχής στο να βελτιωθεί η υφιστάμενη κατάσταση, αλλά με λογικές και δίκαιες προϋποθέσεις και όρους.
Επίσης, αναμένουν από το Ελληνικό κράτος να ασχοληθεί σοβαρά με προβλήματα που χρονίζουν και έχουν μεγαλύτερες, (σε σχέση με τον τεχνικό έλεγχο), επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια.
Η ΜΟΤΟΕ, από την ίδρυσή της το 1984, είναι υπέρ μιας σοβαρής και υπεύθυνης πολιτικής για την οδική ασφάλεια, αλλά είναι κάθετα αντίθετη σε κάθε βεβιασμένη, πρόχειρη, άστοχη και, ιδίως, εισπρακτική πολιτική (με πρόσχημα την οδική ασφάλεια...).
ΖΗΤΟΥΜΕ: το πάγωμα εφαρμογής του τεχνικού ελέγχου δικύκλων, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις εν όψει των ανωτέρω.