Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Ως πότε θα μείνουμε ραγιάδες;
Πριν αναλύσω το ζήτημα νομικά, θα ήθελα να αναφερθώ σύντομα στην πρόδηλης και κραυγαλέας αντισυνταγματικότητας διάταξη που επιτρέπει την άρση του τραπεζικού απορρήτου για μεμονωμένα πρόσωπα άλλως τη μη διασφάλιση της καθολικότητας και του αδιάβλητου της διαδικασίας με νομοθετική εγγύηση της πολιτείας, ότι η εν λόγω διάταξη ισχύει και εφαρμόζεται ΕΝΑΝΤΙ ΠΑΝΤΩΝ.

Έχω ξαναγράψει ότι η παραπάνω διάταξη που ανοίγει το δρόμο στην ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ άρση του τραπεζικού απορρήτου της πλέμπας για 100 και 200 χιλιάρικα, τη στιγμή που η οικουμένη ολόκληρη γνωρίζει το πάρτι δισεκατομμυρίων που στήθηκε στα εργοτάξια των ολυμπιακών έργων, δημιουργεί βάσιμες υπόνοιες, ότι μεταξύ των...
ελεγχομένων, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να περιλαμβάνονται και περιπτώσεις που υποκρύπτουν ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΏΞΕΙΣ.
Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΗΜΕΡΑ ΝΟΜΟΥ με τον οποίο καθορίζονται ρητώς οι ειδικότερες προϋποθέσεις για την άσκηση του δικαιώματος παροχής εννόμου προστασίας, το αδιάβλητο ως προς την ΚΑΘΟΛΙΚΟΤΗΤΑ των ελέγχων καθώς και οι προϋποθέσεις για την άσκηση του δικαιώματος δικαστικής ακρόασης κατά τρόπο τέτοιο ώστε να εξασφαλίζεται μια αποτελεσματική δικαστική προστασία για τον διωκόμενο, δημιουργεί συνθήκες που καθιστούν τους ελεγχόμενους παντελώς ανίσχυρους απέναντι σε φαινόμενα κρατικής αυθαιρεσίας. Φαινόμενα που φτάνουν μέχρι του σημείου της βίαιης αρπαγής της ατομικής ιδιοκτησίας και της επιβολής ταυτόχρονα βαρύτατων ποινών φυλάκισης για φορολογικά αδικήματα. Σε σημείο μάλιστα που να γίνεται πλέον λόγος για διώξεις που ασκούνται όχι στο όνομα της δημοκρατικής πολιτείας, αλλά στο όνομα του παρακράτους, που όπως όλα δείχνουν τα τελευταία τρία χρόνια συστηματικά ετοιμάζεται. Οι 1.500 μεγαλύτεροι οφειλέτες του Δημοσίου οφείλουν το απίστευτο ποσό των 13 δισ. Ευρώ σε βεβαιωμένες οφειλές. Το υπ. Οικονομικών εισέπραξε από αυτούς μόνο κάτι περισσότερο από το... 1 τοις χιλίοις, - 19 εκατ. ευρώ όλα κι όλα! Χρωστούν 13 δισ. και το κράτος τους παίρνει 19 εκατομμύρια. Αντιθέτως το υπ. Οικονομικών προωθεί κατασχέσεις μισθών, συντάξεων, ενοικίων, τραπεζικών καταθέσεων και ΙΧ αυτοκινήτων όσων Ελλήνων πολιτών χρωστούν στο Δημόσιο πάνω από... 300 ευρώ!!! Υπάρχουν 830.826 πολίτες που χρωστούν από 300 ευρώ μέχρι 5.000 ευρώ. Υπάρχουν επίσης 23.096 οφειλέτες που χρωστούν πάνω από 100.000 ευρώ ο καθένας. Οι 830.000 Έλληνες που απειλούνται με κατασχέσεις και άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών αν δεν πληρώσουν την εφορία, χρωστούν όλοι μαζί 1 δισ. ευρώ. Αντιθέτως τα μόλις 23.000 φυσικά και νομικά πρόσωπα που το καθένα χρωστάει πάνω από εκατό χιλιάδες, χρωστούν το ιλιγγιώδες ποσό των... 48,6 δισ. ευρώ! (πηγή) Μέρες Δημοκρατίας της Βαϊμάρης θυμίζει η κρίση αυτή που αποτελεί την οξυμμένη μορφή κρίσης και ανεπάρκειας του νεοφιλελεύθερου παραδείγματος οικονομικής και κοινωνικής διαχείρισης, με τα μεσαία και μικροαστικά στρώματα να συμπιέζονται δυσανάλογα, εν μέσω κατάλυσης κάθε έννοιας νομιμότητας και δημοκρατίας, με όμοιες περιπτώσεις να αντιμετωπίζονται εντελώς διαφορετικά σε πλήρη αντίθεση με το πνεύμα της αρχής της αναλογικότητας που διέπει το δίκαιο, με εμφανώς άδικες διώξεις εναντίον μεμονωμένων προσώπων που οδηγούνται στη φυλακή για χρέη προς το δημόσιο, την ώρα που η ισχύς της διάταξης της άρσης του τραπεζικού απορρήτου ΕΝΑΝΤΙ ΠΑΝΤΩΝ παραμένει γράμμα κενό, οδηγώντας σε κατάφορη παραβίαση του άρθρου 4 παρ. 5 του Συντάγματος που προβλέπει ότι «οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». Πρόκειται για τραγελαφικές καταστάσεις, με πράξεις και παραλείψεις που παραπέμπουν σε πρόσωπα όχι πολιτικά, αλλά σε εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου. Πρόκειται για τη χειρότερη μορφή σήψης και διαφθοράς που έχει βιώσει ποτέ ο τόπος, με διώξεις κατά μεμονωμένων προσώπων, την ώρα που η χώρα ολόκληρη πνίγεται από τη δυσοσμία που ακόμη αναδύει το σκάνδαλο της λίστας Λαγκάρντ. Την ώρα που ο δημόσιος βιος συνταράσσεται από την άλλη παρεμφερή υπόθεση, αυτή της διακίνησης στη μπλογκόσφαιρα λίστας με το σύνολο σχεδόν του πολιτικού προσωπικού, με εμβάσματα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε τράπεζες του εξωτερικού. Η καθεστωτική πρακτική της ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗΣ άρσης του τραπεζικού απορρήτου και των επιλεκτικών διώξεων που αυτή προαναγγέλλει, αποτελεί δυστυχώς, μια ακόμη πράξη της πρωτοφανούς για δυτικό πολιτισμό συνταγματικής εκτροπής που η χώρα βιώνει τα τελευταία τρία σκοτεινά χρόνια. Έχω πάντως την αίσθηση, ότι εν λόγω διάταξη που είναι ντροπή και όνειδος για το νομικό μας πολιτισμό, δεν πρόκειται να ενεργοποιηθεί σύντομα. Όχι πάντως πριν οι επικυρίαρχοι φτάσουν ΟΛΟΥΣ τους μισθούς και τις συντάξεις στα 300 ευρώ... Αυτός είναι ο λόγος που η τρόικα αρνείται πεισματικά, τα ισοδύναμα μέτρα που θα απέφεραν έσοδα από τη φοροδιαφυγή. Διότι αυτό της δίνει πάτημα να επιμένει σε οριζόντιες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις. (πηγή) Στόχος συνεπώς των επικυρίαρχων στην παρούσα φάση, δεν είναι οι πλούσιοι, αλλά οι φτωχοί. Στοχεύουν ευθέως τους πολλούς (φτωχούς), με ξεκάθαρο σκοπό την εξαθλίωση του λαού και την κινεζοποίηση της ελληνικής εργατικής τάξης. Την αποδόμηση του κοινωνικού κράτους και την επιστροφή σε συνθήκες Μεσαίωνα για τις κοινωνικές παροχές και τα εργασιακά. Και δεν πρόκειται να σταματήσουν αν οι μισθοί και οι συντάξεις δεν φτάσουν στα 300 ευρώ. Τα ίδια δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο διάσημος Noam Chomsky, καθηγητής του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης, ο οποίος χαρακτηρίζει "αυτοκτονική τη στάση της τρόικα στη διαχείριση της κρίσης χρέους στις χώρες της Ευρωζώνης" και τονίζει , μεταξύ άλλων, ότι η υπόθεση της δημοσιονομικής εξυγίανσης αποτελεί άλλοθι. Ο Νόαμ Τμσομσκι υποστηρίζει ότι ο στόχος όλης αυτής της πολιτικής είναι η αποδόμηση του κοινωνικού κράτους στην Ευρωζώνη και η επιστροφή σε συνθήκες Μεσαίωνα για τις κοινωνικές παροχές. Μάλιστα, ο διάσημος οικονομολόγος για να αιτιολογήσει την άποψή του επικαλείται και πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, που είπε πρόσφατα ότι ο στόχος του είναι να απαλλαγεί από τις κοινωνικές παροχές. Όταν λοιπόν οι επικυρίαρχοι τελειώσουν με τη βρώμικη δουλειά της κινεζοποίησης της ελληνικής εργατικής τάξης, τότε να είσαι βέβαιος ότι θα στραφούν στο και άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών... Θα είναι εξάλλου η ιδανική στιγμή για την καλλιέργεια του αναγκαίου στις περιπτώσεις αυτές αδελφοκτόνου κλίματος, με διαρροές από τα καθεστωτικά ΜΜΕ, για περιπτώσεις υδραυλικών της διπλανής πόρτας που μετέφεραν στη Γαλλία 300 χιλιάρικα, τη στιγμή που το 80% του εξαθλιωμένου λαού θα ζει με μισθούς και συντάξεις Αλβανίας. Θα εξαιρεθούν βεβαίως της άρσης, τα πρόσωπα εκείνα που θα εξυπηρετούν τα συμφέροντα του αποικιακού καθεστώτος και πιθανόν τα πρόσωπα που θα λάβουν το διαβαθμισμένο από τις αρχές χαρακτηρισμό του. «νομιμόφρονα». Η Δημοκρατία πρέπει όπως φαίνεται να πεθάνει στην χώρα που γεννήθηκε. ------------------------------------- Κλήθηκα να γνωμοδοτήσω αν τα σενάρια τρομοκράτησης των πολιτών που διακινούνται από τα ΜΜΕ περί επιλεκτικής άρσης του τραπεζικού απορρήτου για μεμονωμένους πολίτες, παράγουν έννομες συνέπειες για α) όσους περαίωσαν με το Ν 3888/2010 κλείνοντας τις διαχειριστικές περιόδους μέχρι και τις 31/12/2009, β) όσους περαίωσαν με «αυτοέλεγχο» σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν3296/2004 και γ) όσους περαίωσαν με «αυτοέλεγχο» σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν3842/2010 (ισχύς για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος οικ. έτους 2011 και επόμενων). Ο Ν.3888/30-9-2010 καθόρισε τις προϋποθέσεις υπαγωγής στην τελευταία περαίωση εκκρεμών υποθέσεων φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων επιτηδευματιών, οι οποίες αφορούν διαχειριστικές περιόδους που έκλεισαν μέχρι και τις 31/12/2009. Δες εδώ ποιες υποθέσεις υπήχθησαν στο Ν.3888/2010 . Σε ποιες περιπτώσεις ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΝ η έκδοση και κοινοποίηση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου με βάση τις διατάξεις των νόμων που ισχύσαν πριν την περαίωση του Ν 3888/2010: Κατά την πάγια διατύπωση των διατάξεων των νόμων με τους οποίους ορίζονταν οι προϋποθέσεις υπαγωγής σε περαίωση εκκρεμών υποθέσεων φορολογίας εισοδήματος, προβλέπονταν ότι «Φύλλο ελέγχου και αν ακόμη έγινε οριστικό, δεν αποκλείει την έκδοση και κοινοποίηση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου, αν: α) από συμπληρωματικά στοιχεία, που περιήλθαν με οποιονδήποτε τρόπο σε γνώση του προϊσταμένου της δ.ο.υ., εξακριβώνεται ότι το εισόδημα του φορολογουμένου υπερβαίνει αυτό που έχει περιληφθεί στο προηγούμενο φύλλο ελέγχου ή β) η δήλωση που υποβλήθηκε ή τα έντυπα ή οι καταστάσεις που τη συνοδεύουν αποδεικνύονται ανακριβή. Ποια έννοια απέδιδε ο νόμος στον όρο «περαίωση». Τι γνωρίζαμε πριν τα μνημόνια και μέχρι την τελευταία περαίωση εκκρεμών υποθέσεων φορολογίας εισοδήματος με το Ν 3888/2010: Αν ο επιτηδευματίας ανταποκρινόμενος σε σχετική πρόσκληση που εκδηλώθηκε με την αποστολή σ' αυτόν του ειδικού εκκαθαριστικού σημειώματος ανέλεγκτων υποθέσεων για προηγούμενα οικονομικά έτη, υπάγονταν στις ρυθμίσεις της περαίωσης υπογράφοντας μαζί με τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. πράξη επί του σημειώματος αυτού και κατέβαλε φόρο που του αναλογούσε, Η ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΠΕΡΑΙΩΣΗΣ ΕΙΧΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΞΟΜΟΙΟΥΜΕΝΟ ΜΕ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ. Οι διατάξεις δηλαδή της περαίωσης αποσκοπούσαν στη ρύθμιση εκκρεμών υποθέσεων φορολογίας εισοδήματος προερχόμενουΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από επαγγελματική δραστηριότητα του υποχρέου. Συνεπώς, στις διατάξεις της περαίωσης υπάγονταν όλα εκείνα τα στοιχεία που σχετίζονταν ΑΜΕΣΑ με την επαγγελματική δραστηριότητα και το περιεχόμενο των βιβλίων του Κ.Β.Σ. που τηρούσε ο επιτηδευματίας και από τα οποία προέκυπτε το ύψος των εσόδων του. Η σύνταξη και υπογραφή της πράξης περαίωσης που αφορούσε το εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις,απέκλειε την έκδοση και κοινοποίηση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου για το εισόδημααυτό. Οι διατάξεις όμως της περαίωσης ΔΕΝ ρύθμιζαν όλες τις κατηγορίες εισοδήματος. Στις εξαιρέσεις υπάγονταν τα στοιχεία που ΔΕΝ σχετίζονταν με την επαγγελματική δραστηριότητα του υποχρέου και άρα το περιεχόμενο των βιβλίων του Κ.Β.Σ. που τηρεί ο επιτηδευματίας και από τα οποία προκύπτει το ύψος των εσόδων του από την επαγγελματική του δραστηριότητα, όπως τα στοιχεία που αναφέρονται στην τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης. Συνεπώς δεν αποκλείονταν η έκδοση και κοινοποίηση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου στην περίπτωση που περιέρχονταν σε γνώση της φορολογικής αρχής στοιχεία όπως για παράδειγμα ένα αδήλωτο σκάφος ή ένα ακίνητο από το οποία προέκυπτε τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης. Τι προβλέπει το άρθρο 9 παρ. 4 του Ν 3888/2010 (τελευταία περαίωση) Αν μετά την κατά τα ανωτέρω αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος περιέλθουν σε γνώση του προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. συμπληρωματικά στοιχεία σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 68 του Κ.Φ.Ε. και της παραγράφου 3 του άρθρου 49 του Κώδικα Φ.Π.Α., εκδίδεται βάσει αυτών συμπληρωματικό Εκκαθαριστικό Σημείωμα κατά τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, συμψηφιζομενου του ποσού που καταβλήθηκε με την αποδοχή του αρχικού Εκκαθαριστικού Σημειώματος. Το άρθρο 68 παρ 2 ΚΦΕ προβλέπει ότι «φύλλο ελέγχου και αν ακόμη έγινε οριστικό δεν αποκλείει την έκδοση και κοινοποίηση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου, αν: α) από συμπληρωματικά στοιχεία, που περιήλθαν σε γνώση του προϊσταμένου της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας, εξακριβώνεται ότι το εισόδημα του φορολογουμένου υπερβαίνει αυτό που έχει περιληφθεί στο προηγούμενο φύλλο ελέγχου, β) η δήλωση που υποβλήθηκε ή τα έντυπα ή οι καταστάσεις που τη συνοδεύουν αποδεικνύονται ανακριβή ή γ) περιέλθουν σε γνώση του προϊσταμένου της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας στοιχεία βάσει της αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής από φορολογικές ή τελωνειακές αρχές άλλων Κρατών - Μελών της Ε.Ε. ή τρίτων χωρών που αποδεικνύονται ανακριβείς οι συναλλαγές, έστω και αν αυτά ζητήθηκαν πριν από την έκδοση του οριστικού φύλλου ελέγχου. Από τη διατύπωση των διατάξεων των προηγούμενων νόμων σε σύγκριση με τις παραπάνω αντίστοιχες διατάξεις της τελευταίας περαίωσης (Ν 3888/2010), προκύπτει ότι οι περιπτώσεις α και β έμειναν σχεδόν απαράλλακτες. Προκύπτει επίσης ότι προστέθηκε η περίπτωση γ που αναφέρεται σε στοιχεία που τυχόν προκύψουν «βάσει της αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής από φορολογικές ή τελωνειακές αρχές άλλων Κρατών - Μελών της Ε.Ε. ή τρίτων χωρώνπου αποδεικνύονται ανακριβείς οι συναλλαγές». Περαιτέρω με την οδηγία 2003/93/ΕΚ του Συμβουλίου της 7ης Οκτωβρίου 2003 σχετικά με την αμοιβαία συνδρομή των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της άμεσης φορολογίας και της φορολογίας των τόκων, σε συνδυασμό τις διατάξεις της υπ' αριθμ. 2003/48/ΕΚ Οδηγίας του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (EEL 157/38/26/06/2003) σχετικά με τη φορολόγηση των υπό μορφή τόκων εισοδημάτων, από αποταμιεύσεις, ορίστηκαν οι ειδικότεροι όροι που διέπουν την «αμοιβαία ενδοκοινοτική βοήθεια» σε σχέση με τη φορολόγηση των υπό μορφή τόκων εισοδημάτων, από αποταμιεύσεις. Από τη γενικότητα της διατύπωσης της περίπτωσης «γ» («βάσει της αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής από φορολογικές ή τελωνειακές αρχές άλλων Κρατών - Μελών της Ε.Ε. ή τρίτων χωρών που αποδεικνύονται ανακριβείς οι συναλλαγές»), φαίνεται ότι ο Ν 3888/2010 αφήνει ορθάνοικτο παράθυρο για την περίπτωση που οι επικυρίαρχοι διατάξουν ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΣΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΝΟΜΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ, σε ΠΛΗΡΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ των άρθρων 20 Συντάγματος, 6 παρ. 1 εδ. α' της ΕΣΔΑ και 14 παρ. 1 εδ. β του ΔΣΑΠΔ , που κατοχυρώνουν το δικαίωμα κάθε πρόσωπου να δικασθεί η υπόθεσή του δίκαια) . Διότι η «αμοιβαία ενδοκοινοτική βοήθεια» που προβλέπεται με τις οδηγίες 2003/93/ΕΚ και 2003/48/ΕΚ για τη φορολόγηση των υπό μορφή τόκων εισοδημάτων, από αποταμιεύσεις, δεν αρκεί για να εκδοθεί συμπληρωματικό Εκκαθαριστικό Σημείωμα που να εκτείνεται σε φορολογική υλη πέραν των υπό μορφή τόκων εισοδημάτων. Απαιτείται για αυτό η ενεργοποίηση της διάταξης της παραγράφου 3 του άρθρου 32 του Μνημονίου 1, που είναι ντροπή και όνειδος για το νομικό πολιτισμό μας. Η εν λόγω, πρόδηλης και κραυγαλέας αντισυνταγματικότητας διάταξη που επιτρέπει την επιλεκτική άρση του τραπεζικού απορρήτου μεμονωμένων προσώπων, άλλως τη μη διασφάλιση της καθολικότητας και του αδιάβλητου της διαδικασίας με νομοθετική εγγύηση της πολιτείας, ότι η εν λόγω διάταξη ισχύει και εφαρμόζεται ΕΝΑΝΤΙ ΠΑΝΤΩΝ, δημοσιεύεται εδώ. Ως προς τις έννομες συνέπειες στην περίπτωση τυχόν άρσης του τραπεζικού απορρήτου μεμονωμένων πολιτών, που περαίωσαν με «αυτοέλεγχο» σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 296/2004 και 3842/2010 (ισχύς για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος οικ. έτους 2011 και επόμενων) ισχύουν τα εξής: Η προϊσχύσασα έκδοση (άρθρο 13 Ν 3296/2004) προέβλεπε ότι "Δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών, κατά τα οριζόμενα στο επόμενο άρθρο, δεν ελέγχονται ως προς τα δηλούμενα εισοδήματα και ποσά Φ.Π.Α.από την άσκηση της εκμετάλλευσης της επιχείρησης ή του ελευθέριου επαγγέλματος, με εξαίρεση τις δηλώσεις που εμπίπτουν στο δείγμα (σ.σ δειγματοληπτικός έλεγχος) της παραγράφου 7 του άρθρου 17 και θεωρούνται περαιωθείσες ως ειλικρινείς για τα εισοδήματα και τα ποσά αυτά, εφόσον δηλώνονται ακαθάριστα έσοδα και καθαρά κέρδη, καθώς και τυχόν διαφορές εκροών στο Φ.Π.Α., κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 15." ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΔΙΑΤΑΞΗ (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄, "ΑΥΤΟΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΟΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ" ) , όπως αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 79 Ν.3842/2010,ΦΕΚ Α 58/23.4.2010 και ισχύει για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος οικ. έτους 2011 και επόμενων, καθώς και για τις αντίστοιχες δηλώσεις Φ.Π.Α. και λοιπών φορολογικών αντικειμένων. Άρθρο 13 "Αντικείμενο, έννοια και προϋποθέσεις αυτοελέγχου" "Δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, κατά τα οριζόμενα στο επόμενο άρθρο, δεν ελέγχονται ως προς τα δηλούμενα εισοδήματα και ποσά Φ.Π.Α. από την άσκηση της εκμετάλλευσης της επιχείρησης ή του ελευθέριου επαγγέλματος και θεωρούνται περαιωθείσες ως ειλικρινείς για τα εισοδήματα και τα ποσά αυτά, επιφυλασσομένων των διατάξεων των παραγράφων 1, 7 και 8 του άρθρου 17, εφόσον δηλώνονται ακαθάριστα έσοδα και καθαρά κέρδη, καθώς και τυχόν διαφορές εκροών στο Φ.Π.Α. κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 15." Η παρ. 7 του άρθρου 17 προβλέπει ότι επί εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 13 έως 15, αν διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι αναγκαίοι όροι και προϋποθέσεις υπαγωγής κατά το άρθρο 14 ή ότι δεν εφαρμόσθηκαν ορθά όσα προβλέπονται στο άρθρο 15, με αποτέλεσμα να προσδιοριστούν επί μέρους ή τελικά ποσά ακαθάριστων εσόδων ή καθαρών κερδών ή τυχόν διαφορών εκροών στο Φ.Π.Α. μικρότερα αυτών που έπρεπε να προσδιορισθούν κατά το άρθρο αυτό, οι οικείες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. δεν θεωρούνται περαιωθείσες κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 13 και παραμένουν εκκρεμείς, υποκείμενες σε έλεγχο κατά τις κείμενες διατάξεις. Στις παραπάνω περιπτώσεις, αν σε οποιαδήποτε από τις αμέσως επόμενες δύο (2) διαχειριστικές περιόδους εφαρμοσθούν ή έχουν εφαρμοσθεί οι ίδιες ως άνω διατάξεις των άρθρων 13 έως 15, οι οικείες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και Φ.Π.Α. και των διαχειριστικών αυτών περιόδων θεωρούνται επίσης εκκρεμείς και υπόκεινται σε έλεγχο κατά τις κείμενες διατάξεις. Προκύπτει από τα παραπάνω ότι οι διαχειριστικές περίοδοι που περαιώθηκαν με την αυτοπεραίωση του ν 3296/2004 θεωρούνται περαιωθείσες ως ειλικρινείς για τα εισοδήματα και τα ποσά αυτά, ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2010. ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ για τις διαχειριστικές περιόδους που περαιώθηκαν βάσει του ν 3296/2004 ΕΙΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΞΟΜΟΙΟΥΜΕΝΟ ΜΕ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ. Τούτο σημαίνει ότι ο αυτοέλεγχος με το ν 3296/2004 ήταν περαίωση χωρίς αστερίσκους, με την πραγματική έννοια που ο νόμος αποδίδει στον όρο και τη σημασία της λέξεως όπως ο φορολογούμενος την αντιλαμβάνεται. Η σύνταξη συνεπώς και υπογραφή της πράξης αυτοπεραίωσης που αφορούσε το εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις, για τις διαχειριστικές περιόδους που έκλεισαν βάσει των διατάξεων του ν 3296/2004, αποκλείει την έκδοση και κοινοποίηση συμπληρωματικού φύλλου ελέγχου για τα εισοδήματα εκείνα που σχετίζονταν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με την επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου. Να σημειωθεί ότι οι ως άνω διατάξεις δεν ρύθμιζαν τις κατηγορίες εισοδήματος όπως τα στοιχεία που αναφέρονται στην τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης. Με το Ν.3842/2010 έφτιαξαν νέα αυτοπεραίωση ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ΟΙΚ. ΕΤΟΥΣ 2011 ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΝ. Με την διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 17 του ίδιου νόμου, η πολιτεία αφήνει ορθάνοικτο τον έλεγχο, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται στην ουσία ΟΧΙ για «αυτοπεραίωση» με την έννοια που ο νόμος αποδίδει στον όρο, ούτε για «αυτοπεραίωση» με την έννοια της φορολογικής αμνήστευσης που οι φορολογούμενοι αντιλαμβάνονταν έως χθες που τηρούνταν οι ελληνικοί νόμοι και το Σύνταγμα της χώρας, αλλά για αυτοπεραίωση υπό αίρεση, ή μάλλον υπό αιρέσεις πολλές. Οι περιπτώσεις για τις οποίες επιφυλάσσεται η πολιτεία με την παρ. 7 του άρθρου 17 του παραπάνω νόμου για την «αυτοπεραίωση» όπως ισχύει για δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ΟΙΚ. ΕΤΟΥΣ 2011 ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΝ, μπορεί να ενεργοποιηθεί με την πρόδηλης και κραυγαλέας αντισυνταγματικότητας διάταξη που επιτρέπει την άρση του τραπεζικού απορρήτου μεμονωμένων προσώπων, περίπτωση στην οποία, για τα μεμονωμένα αυτά πρόσωπα, πιθανόν να επακολουθήσουν καταδιωκτικά εναντίον τους μέτρα φορολογικού χαρακτήρα.
Κλείνοντας τη γνωμοδότησή αυτή, διατύπωσα τη γνώμη, ότι χρήματα που εμφανίζονται σε τραπεζικούς λογαριασμούς και δεν δικαιολογούνται μέχρι τελευταίου ευρωλεπτου από τις αντίστοιχες δηλώσεις φόρου εισοδήματος, μπορεί για τα οικονομικά έτη 2011 και μετά, να παράξουν δυσμενείς επιπτώσεις, στην περίπτωση τυχόν ενεργοποίησης της άρσης του τραπεζικού απορρήτου για μεμονωμένα πρόσωπα. Να σημειωθεί τέλος, ότι η παραπάνω γνώμη διατυπώνεται ΧΩΡΙΣ να ληφθεί υπόψη το διάτρητο της αυτής πρόδηλης και κραυγαλέας αντισυνταγματικότητας διάταξης της άρσης του τραπεζικού απορρήτου για μεμονωμένα πρόσωπα, η οποία εφόσον ενεργοποιηθεί, μπορεί ευχερώς να προσβληθεί, με λόγους επίκλησης παραβίασης μεταξύ άλλων, των άρθρων 20 Συντάγματος, 6 παρ. 1 εδ. α' της ΕΣΔΑ και 14 παρ. 1 εδ. β του ΔΣΑΠΔ , που κατοχυρώνουν το δικαίωμα κάθε πρόσωπου να δικασθεί η υπόθεσή του δίκαια. Εφόσον βεβαίως η Δικαιοσύνη υπάρχει όπως τη γνωρίζαμε.
 http://alampasis.blogspot.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive