Το κείμενο έγραψε και μας το έστειλε , ο Θεόδωρος Γαζούλης,
Νομικός Σύμβουλος ΜΟΤΟΕ, Εκπρόσωπος
της ΜΟΤΟΕ στη FEMA (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία
Μοτοσυκλετιστών) και στο ΕΣΟΑ
2000-2004 Υπουργός Μεταφορών κος Βερελής. Ιδιωτικά συμφέροντα
(Εθνικό
Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας).
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΤΕΟ και νομοθετική διαπλοκή
2000-2004 Υπουργός Μεταφορών κος Βερελής. Ιδιωτικά συμφέροντα
ζητούν
και πετυχαίνουν να μπορούν να ιδρύουν Ιδιωτικά ΚΤΕΟ (μέχρι τότε υπήρχαν μόνο
κρατικά). Τα Ι.ΚΤΕΟ , μόλις δημιουργήθηκαν , άρχισαν να πιέζουν για την
μεγιστοποίηση των κερδών τους , μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων που τα εξυπηρετούν.
2004-2007
Υπουργός
μεταφορών κος Λιάπης. α) Συντομεύονται τα
χρονικά διαστήματα
Τεχνικού Ελέγχου (από 5 χρόνια για
τα καινούρια ΙΧ γίνεται 4
χρόνια για τον α΄έλεγχο, και
από 3 χρόνια γίνεται
κάθε 2 χρόνια, μετά τον πρώτο
έλεγχο). Έτσι, αφού τα
ΙΧ περνούν τεχν.έλεγχο σε πιο
σύντομα χρονικά
διαστήματα, αυξάνουν τα κέρδη των
δικύκλων, για τον οποίο
δεν υπάρχει υποχρέωση από την
Ευρωπ.Ένωση. γ)
Γίνονται αυστηρότερες οι κυρώσεις για
όσους δεν έχουν κάρτα
ΚΤΕΟ,(ισχυροποίηση
εξαναγκασμού-καταστολής)
2007-2008
Υπουργός
Μεταφορών κος Χατζηδάκης. Έρχεται σε
διάλογο με την ΜΟΤΟΕ, η
οποία απορρίπτει τον
εισπρακτικό Τεχνικό Έλεγχο και
αντιπροτείνει
επιθεώρηση 6 σημείων
από εξουσιοδοτημένα συνεργεία,
στο πλαίσιο του
‘μεγάλου’ σέρβις χωρίς κόστος ( ή με
κόστος έως 15 ευρώ).
2009
Υπουργός Μεταφορών κος Στυλιανίδης.
Προωθεί τον
Τεχνικό Έλεγχο των δικύκλων
με τον τρόπο που συμφέρει
τα Ι.ΚΤΕΟ, χωρίς διάλογο με
τους μοτοσυκλετιστές. Το
νομοθετικό πλαίσιο δεν
ολοκληρώνεται , όμως γίνεται
δεκτή διαπλεκόμενη
νομοθετική ρύθμιση , (την οποία οι
προηγούμενοι Υπουργοί
Μεταφορών είχαν απορρίψει),
που συνδέει παρανόμως (και
προς εξυπηρέτηση των
συμφερόντων των Ι.ΚΤΕΟ) την
κατοχή κάρτας ΚΤΕΟ με
την δυνατότητα μεταβίβασης
(!) και ασφάλισης (!) του
οχήματος. Η ρύθμιση αυτή
περνάει πριν τις εκλογές του
2009, προς ευχαρίστηση των
ιδιοκτητών Ι.ΚΤΕΟ , οι
οποίοι ήδη πιέζουν για την
κατάργηση των κρατικών
ΚΤΕΟ (ώστε αφ’ ενός να έχουν
όλη την πίττα δική τους
και αφ’ετέρου να ανεβάζουν
ανεξέλεγκτα τις τιμές, αφού
τα κρατικά ΚΤΕΟ είχαν
χαμηλότερες τιμές σε σχέση με
τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ).
2009-2010
Υπουργός
Μεταφορών κος Ρέππας. Εκδίδονται
Υπουργικές Αποφάσεις για
εξονυχιστικό,άσκοπο, ακριβό
και ανεφάρμοστο Τεχνικό Έλεγχο
Δικύκλου, (χωρίς
διάλογο και προς εξυπηρέτηση
των συμφερόντων των
Ι.ΚΤΕΟ).
2011-2012 Υπουργός Μεταφορών κος Βορίδης
(πρώην του ΛΑΟΣ,
μεταπηδήσας στην Ν.Δ.).
Προωθεί την κατάργηση των
(κερδοφόρων για το κράτος)
δημόσιων ΚΤΕΟ,
ικανοποιώντας τα Ι.ΚΤΕΟ.
Ανοίγει ο δρόμος για την
αφαίμαξη (εν καιρώ κρίσης)
των δικυκλιστών με πρόφαση
την οδική ασφάλεια.
Εκδίδονται αποφάσεις για την
έναρξη του τεχνικού ελέγχου
δικύκλων (με εξαίρεση
μοτοποδήλατα , τα τρίκυκλα και τα quads). Αναιρείται η
παλαιότερη δέσμευση για
χαμηλό κόστος (15 ευρώ) μέσω
της τιμολόγησης των δημοσίων
ΚΤΕΟ δικύκλων, αφού
διαπλεκόμενες πολιτικές
εξασφάλισαν μονοπώλιο υπέρ
των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα οποία
ουσιαστικά δεν ελέγχονται
και μπορούν με συντονισμένες
πρακτικές να ανεβάζουν
τις τιμές και να
εξασφαλίζουν την κερδοφορία τους με την
εγγύηση της κυβερνητικής
ανευθυνότητας ή/και
διαπλοκής…
Μάης 2012,
Θεόδωρος Γαζούλης,
Νομικός Σύμβουλος ΜΟΤΟΕ, Εκπρόσωπος
της ΜΟΤΟΕ στη FEMA (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία
Μοτοσυκλετιστών) και στο ΕΣΟΑ
(Εθνικό
Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας).