40 στη δευτεροβάθμια και 33 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Μαγνησίας...
Με κενά εκπαιδευτικών «κλείδωσαν» για τις διακοπές των Χριστουγέννων αίθουσες διδασκαλίας στα σχολεία όλων των βαθμίδων.
Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας μόλις την περασμένη εβδομάδα μετέφερε την εκτίμηση της Ομοσπονδίας τους για 2.000 λειτουργικά κενά διαφόρων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα.
Κατήγγειλε δε ότι αντί για προσλήψεις αναπληρωτών, καθηγητές εξαναγκάζονται σε υποχρεωτικές υπερωρίες, οι οποίοι εκφοβίζονται με διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση άρνησης.
Το υπουργείο Παιδείας, μέσω απάντησης σε ερώτηση στη Βουλή, όχι μόνο επιβεβαίωσε την εικόνα της ΟΛΜΕ, αλλά με τα αναλυτικά στοιχεία έδειξε ότι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών είναι ακόμη μεγαλύτερες. Το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι υπάρχουν 2.316 κενά καθηγητών, 300 δηλαδή περισσότερα από τους υπολογισμούς της ΟΛΜΕ....
Στη Μαγνησία τα κενά εκπαιδευτικών σε Γυμνάσια και Λύκεια ξεπερνούν τα 40. «Και φτάσαμε Ιανουάριο!», σχολίαζε ο πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης, διερωτώμενος:
«Προβληματίζεται κανείς πολιτικάντης για το πώς θα καλυφθούν όλα αυτά τα κενά γνώσης και παιδείας των μαθητών μας; Προβληματίζεται κανείς για το πώς δουλεύουν τα σχολεία στα οποία υπάρχουν κενά; Προβληματίζεται κανείς για το μέλλον των παιδιών μας; Να πώς υποβαθμίζεται και βαίνει προς «διάλυση» το Δημόσιο Σχολείο».
Κενές θέσεις δασκάλων μετρούν, την ίδια στιγμή, τα Δημοτικά Σχολεία. Στη Μαγνησία, ο αριθμός τους φτάνει τα 33. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει ήδη ενεργοποιήσει την απαραίτητη διαδικασία, προκειμένου να χορηγηθούν πιστώσεις στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να προβούν στη συνέχεια σε κάλυψη των ανελαστικών κενών σε πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Στη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι μέχρι τις 30/11/2012 για το σχολικό έτος 2012-2013 έγιναν 3.113 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Κατά την τελευταία επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών στις 2 Νοεμβρίου καταχωρίστηκαν από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εγκρίθηκαν από τους περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης 2.316 κενά πλήρους ωραρίου, καθώς και 327 κενά μειωμένου ωραρίου.
Με τις υπουργικές αποφάσεις που ακολούθησαν της επικαιροποίησης, προσλήφθηκαν συνολικά 551 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
Το υπουργείο Παιδείας, πάντως, αναφέρει ότι πολλές φορές συμβαίνει μερικοί από τους προσλαμβανόμενους αναπληρωτές να μην εμφανίζονται για ανάληψη υπηρεσίας στις περιοχές που προσλήφθηκαν ή να αναλαμβάνουν και να παραιτούνται, με συνέπεια την αδυναμία της κανονικής λειτουργίας των σχολείων για αρκετό χρονικό διάστημα μέχρι να προσληφθούν άλλοι υποψήφιοι για την αντικατάστασή τους.
Στερεμένο… ταμείο
Τα κενά εκπαιδευτικών και ενώ ο Ιανουάριος φτάνει φαίνεται ότι είναι δύσκολο να καλυφθούν. Και αυτό διότι, το υπουργείο Παιδείας -όπως η ηγεσία του ενημερώνει- έχει διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος των εγκεκριμένων πιστώσεων.
«Το υπουργείο καθοδηγεί τις περιφερειακές υπηρεσίες της, ώστε να κατανέμουν με τον βέλτιστο τρόπο και σύμφωνα με τις σύννομες αρμοδιότητές τους το εκπαιδευτικό προσωπικό αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων υπαγωγής τους», αναφέρθηκε στη Βουλή.
(Ρεπορτάζ της Βάσως Σαμακοβλή στην εφημερίδα «Ταχυδρόμος»)
Με κενά εκπαιδευτικών «κλείδωσαν» για τις διακοπές των Χριστουγέννων αίθουσες διδασκαλίας στα σχολεία όλων των βαθμίδων.
Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας μόλις την περασμένη εβδομάδα μετέφερε την εκτίμηση της Ομοσπονδίας τους για 2.000 λειτουργικά κενά διαφόρων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα.
Κατήγγειλε δε ότι αντί για προσλήψεις αναπληρωτών, καθηγητές εξαναγκάζονται σε υποχρεωτικές υπερωρίες, οι οποίοι εκφοβίζονται με διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση άρνησης.
Το υπουργείο Παιδείας, μέσω απάντησης σε ερώτηση στη Βουλή, όχι μόνο επιβεβαίωσε την εικόνα της ΟΛΜΕ, αλλά με τα αναλυτικά στοιχεία έδειξε ότι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών είναι ακόμη μεγαλύτερες. Το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται ότι υπάρχουν 2.316 κενά καθηγητών, 300 δηλαδή περισσότερα από τους υπολογισμούς της ΟΛΜΕ....
Στη Μαγνησία τα κενά εκπαιδευτικών σε Γυμνάσια και Λύκεια ξεπερνούν τα 40. «Και φτάσαμε Ιανουάριο!», σχολίαζε ο πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτης Σαβελίδης, διερωτώμενος:
«Προβληματίζεται κανείς πολιτικάντης για το πώς θα καλυφθούν όλα αυτά τα κενά γνώσης και παιδείας των μαθητών μας; Προβληματίζεται κανείς για το πώς δουλεύουν τα σχολεία στα οποία υπάρχουν κενά; Προβληματίζεται κανείς για το μέλλον των παιδιών μας; Να πώς υποβαθμίζεται και βαίνει προς «διάλυση» το Δημόσιο Σχολείο».
Κενές θέσεις δασκάλων μετρούν, την ίδια στιγμή, τα Δημοτικά Σχολεία. Στη Μαγνησία, ο αριθμός τους φτάνει τα 33. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει ήδη ενεργοποιήσει την απαραίτητη διαδικασία, προκειμένου να χορηγηθούν πιστώσεις στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να προβούν στη συνέχεια σε κάλυψη των ανελαστικών κενών σε πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Στη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι μέχρι τις 30/11/2012 για το σχολικό έτος 2012-2013 έγιναν 3.113 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Κατά την τελευταία επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών στις 2 Νοεμβρίου καταχωρίστηκαν από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και εγκρίθηκαν από τους περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης 2.316 κενά πλήρους ωραρίου, καθώς και 327 κενά μειωμένου ωραρίου.
Με τις υπουργικές αποφάσεις που ακολούθησαν της επικαιροποίησης, προσλήφθηκαν συνολικά 551 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.
Το υπουργείο Παιδείας, πάντως, αναφέρει ότι πολλές φορές συμβαίνει μερικοί από τους προσλαμβανόμενους αναπληρωτές να μην εμφανίζονται για ανάληψη υπηρεσίας στις περιοχές που προσλήφθηκαν ή να αναλαμβάνουν και να παραιτούνται, με συνέπεια την αδυναμία της κανονικής λειτουργίας των σχολείων για αρκετό χρονικό διάστημα μέχρι να προσληφθούν άλλοι υποψήφιοι για την αντικατάστασή τους.
Στερεμένο… ταμείο
Τα κενά εκπαιδευτικών και ενώ ο Ιανουάριος φτάνει φαίνεται ότι είναι δύσκολο να καλυφθούν. Και αυτό διότι, το υπουργείο Παιδείας -όπως η ηγεσία του ενημερώνει- έχει διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος των εγκεκριμένων πιστώσεων.
«Το υπουργείο καθοδηγεί τις περιφερειακές υπηρεσίες της, ώστε να κατανέμουν με τον βέλτιστο τρόπο και σύμφωνα με τις σύννομες αρμοδιότητές τους το εκπαιδευτικό προσωπικό αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων υπαγωγής τους», αναφέρθηκε στη Βουλή.
(Ρεπορτάζ της Βάσως Σαμακοβλή στην εφημερίδα «Ταχυδρόμος»)