Το ένα (1) ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας «αλλάζει» τη σχέση πολίτη κράτους- Από τη σιωπή των αμνών στην πολιτική ανυπακουή!
· «Οι
στρατιωτικές τακτικές είναι του ελευθέρου σκοπευτή, της ενέδρας και της
επιδρομής. Οι πολιτικές τακτικές είναι ο τρόμος, ο εκβιασμός και η
δολοφονία»
Αυτό ακολουθεί η εξουσία σήμερα για να πάρει τους φόρους για
τους δανειστές τοκογλύφους!
Τα δύο κυρίως τελευταία χρόνια άρχισε να
φουντώνει ένας νέος αυθόρμητος νομικός και κινηματικός αγώνας συλλογικής
άρνησης στους τεράστιους αστικούς μηχανισμούς με την μη καταβολή του
χαρατσιού των υπέρογκων τελών κυκλοφορίας. Πρωτεργάτης και εμπνευστής
(με νομική τεκμηρίωση) ο Γιώργος Καλούδης, Δικηγόρος (παρά Αρείου Πάγου, ΣΤΕ) και σήμερα περιφερειακός σύμβουλος Ιονίων Νήσων, επικεφαλής ανεξάρτητης κίνησης «ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» επώνυμο μέλος της κοινωνίας της Κέρκυρας.
Από τα πέρσι στο θέμα δραστηριοποιούνται με μεγάλη συμμετοχή πολίτες από το Αγρίνιο και από φέτος και από το Μεσολόγγι. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα με πυρήνες το Αγρίνιο και την Κέρκυρα και με την βοήθεια του ιντερνέτ φούντωσε ένα πανελλαδικό δίκτυο αντίστασης και ... ανυπακοής από το Κιλκίς, την Θεσσαλονίκης, την Εύβοια (Κάρυστο), Λαμία, Λάρισα, Αττική, την Ηλεία, Καλαμάτα, Κόρινθο, Αίγιο, Πάτρα, Κρήτη, Κεφαλονιά, Τρίκαλα
κ.α. με βασικό συστατικό στοιχείο της κοινωνικής αλληλεγγύης για
συνύπαρξη από την ολέθρια οικονομική πολιτική των μνημονίων υπηρετώντας
τις πραγματικές προτεραιότητες των πολιτών. Η αμφισβήτηση
δηλαδή των δομών του αστικού κράτους και των πολιτικών εκπροσώπων του,
όπου υποβαθμίζουν συνεχώς τη ζωή των πολιτών και των οικογενειών μας,
προκειμένου να υπηρετηθούν ξένα και ντόπια τραπεζικά και πολυεθνικά
συμφέροντα μετατρέποντας τη ελληνική κοινωνία σε ένα απέραντο φτωχοκομείο. Η αντίσταση αυτή της κίνησης του 1ος ευρώ για το χαράτσι των τελών κυκλοφορίας που
επιβάλουν οι σύγχρονοι κοτζαμπάσηδες υπηρετώντας την αόρατη παγκόσμια
τάξη πραγμάτων, όπως και τα κινήματα δεν πληρώνω και των πλατειών ως νέα
μορφή συλλογικών δράσεων και πολιτικής ανυπακοής δεν έτυχαν της
προσοχής από τα παραδοσιακά κόμματα αλλά ούτε και η αριστερά όλου του φάσματος
έδωσε την ανάλογη προσοχή. Ίσως να θεωρούν ότι επειδή δεν είναι
συντεταγμένο δεν ανήκει στο κίνημα! Πάντως η ιστορία θα είναι αμείλικτη
για όλους μας. Που είναι οι εργαζόμενοι στις Δ.Ο.Υ; Που είναι τα Εργατικά Κέντρα και τα σωματεία, η αυτοδιοίκηση κ.α; Μήπως τελικά αισθάνονται περισσότερο ασφάλεια στη διαχείριση της ήττας από την επιδίωξη της σύγκρουσης;
Η ταξική διαστρωμάτωση πλέον δεν θα
καθορίζεται από τον βαθμό συμμετοχής του ατόμου στη σχέση παραγωγή των
αγαθών αντίθετα καθορίζεται πλέον από το βαθμό συνείδησης και τη
δυνατότητα ενός εκάστου των πολιτών στην καλός εννοούμενη καταναλωτική
του πίστη. Ο μισθωτός και ότι έχει απομείνει από τους μικρομεσαίους αγρότες
(οι άνεργοι δεν υπολογίζονται από την τρόικα!) οδηγούνται σε μια
σύγχρονη φτώχεια! Στα υπόγεια της εσχατιάς έχει συμπαρασυρθεί η μεσαία
τάξη και κινδυνεύουν να βρεθεί και τμήμα των εύπορων τμημάτων του
κοινωνικού ιστού! Η νέα κατοχική συνθήκη θα διαθέτει
μεγάλη επάρκεια πολυεθνικών βιομηχανοποιημένων (πλέον) αγαθών, αφού
αποσάρθρωσαν την αγροτική παραγωγή της χώρας (με τις ευρωπαϊκές ολοκληρώσεις), χωρίς όμως οι νεόπτωχοι έλληνες να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σ’ αυτά. Στόχος της ευρωπαϊκής ελίτ
να υπάρξει μια οικογενειακή και κοινωνική κατάθλιψη με το φάντασμα της
κρίσης πάνω από τις πόλεις, με την καλλιέργεια ενός ιδιότυπου φόβου
υποταγής στο 4ο Raix ώστε να μαζεύουν ευκολότερα τους φόρους και για την γρηγορότερη εξαγορά της γης των προγόνων μας για ένα κομμάτι ψωμί!
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι οι νόμοι
έχουν ως σκοπό ύπαρξης να ρυθμίζουν την αρμονία της κοινωνίας και την
εύρυθμη λειτουργία της συλλογικής συνύπαρξής μας, είναι για να
εξασφαλίζουν όρους συλλογικής και ατομικής ευημερίας και ανάπτυξης. Κι
όχι για να μεταβάλλουν τους πολίτες σε τροφίμους στρατοπέδου
συγκέντρωσης και να κάνουν την χώρα ένα μεταμοντέρνο ΑΟΥΣΒΙΤΣ.
Οι ντόπιοι υπηρέτες τους
υπονόμευσαν, υποκατέστησαν και τελικά διέλυσαν το κράτος πρόνοιας που
σήμερα ανοικτά ανακηρύσσεται από όλους αυτούς σε παράγοντα καθυστέρησης
της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης... Αυτό θέλουν οι Μερκε(ληστές) να τα πάρουν
όλα τσάμπα για να αρχίσει το πάρτι με τις οικονομικές ζώνες και την συνεκμετάλλευση του ορυκτού, και εναέριου πλούτου. Και ο ελληνικός λαός να γίνει δούλος στους αποικιοκράτες... Όσοι περισσέψουν!
Η κόντρα μεταξύ των ευρωπαϊκών και των υπερατλαντικών συμφερόντων
γίνεται για τον έλεγχο των ορυκτών καυσίμων που εξαντλούνται στην
ανατολή και την εκμετάλλευση του πλούτου στον ευρωπαϊκό νότο, αφού πρώτα
εξαθλιώσουν τους λαούς. Σε λίγο η μεταφορά θα αντικατασταθεί με τον
παραδοσιακό τρόπο τα ζώα ενώ τα οχήματα θα γίνουν ξανά είδος
πολυτελείας, όσο και εάν αυτό φαντάζει υπερβολικό.
Στο Αγρίνιο 200 συμπολίτες κατέθεσαν το συμβολικό ποσό του 1ος ευρώ (εμπρόθεσμα) για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2013,
παρά την άρνηση του ΤΠΔ να συντάξει γραμμάτιο παρακαταθήκης, εντούτοις η
κίνηση με την βοήθεια των νομικών της, με καθαρό στόχο και με την
καθημερινή μαζική παρουσία των συμπολιτών και την στήριξη ορισμένων
τοπικών ΜΜΕ κατέθεσαν τελικά εξωδίκως ομαδικά γραμμάτια είσπραξης στη Δ.Ο.Υ για λογαριασμό του παρακαταθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε άλλα ταμεία έγινε σύναψη παρακαταθήκης (ατομική) κανονικά, Μεσολόγγι, Λαμία κ.α. Στο Μεσολόγγι
πάνω από 100 συμπατριώτες μας κατέθεσαν ατομικά 1 ευρώ στο εκεί Ταμείο
ΠκΔ. Στην Κάρυστο ξεπέρασαν τους 200 ιδιοκτήτες οχημάτων παρά την
εχθρική στάση του τοπικού έφορα. Στην Κέρκυρα μαζική ήταν η συμμετοχή
πάνω από 2000 συμπατριώτες του Καλούδη τάραξαν τα λιμνάζοντα ύδατα του Ιονίου.
Το ποσοστό συμμετοχής θα ήταν μεγαλύτερο
εάν υπήρχε καλύτερη πληροφόρηση και προπαντός εάν δεν επιβάλλονταν η
φασιστικού τύπου τρομοκρατία των κεντρικών ΜΜΕ προς τους ιδιοκτήτες των
οχημάτων. Αποτέλεσμα 2.000 Αγρινιώτες και 80.000 σε όλη τη χώρα προτίμησαν να εγκαταλείψουν τις περιουσίες τους μέσα στα χέρσα χωράφια των χωριών τους καταθέτοντας τις πινακίδες
τις οποίες έχουν πληρώσει με το τέλος ταξινόμησης. Αποτέλεσμα φόβου και
μη σωστής ενημέρωσής τους καθώς είναι φανερή η έλλειψη κινηματικών
συλλογικοτήτων τοπικά και εθνικά στο επίπεδο της ανυπακοής.
Ο φόβος του υφυπουργού Μαυραγάννη και ΣΙΑ,
είναι η απόδραση των ελλήνων από την «στρούγκα» του κράτους, δηλαδή η
αμφισβήτηση από τους πολίτες στο ιδεολογικό επίπεδο του κυρίαρχου ρόλου
της πολιτικής εξουσίας να επιβάλει κάθε φορά τον τιμάριθμο στο επίπεδο
ζωής για τον καλλίτερο έλεγχο των «μαζών» (Ναομ Τσόμσκι). Φόβος για να
μην υπάρξει πλήρης κατάρρευση του εισπρακτικού τους μηχανισμού και της
μελλοντικής κατάργησης των χαρατσιών στην πράξη από την άρνηση των
πολιτών. Έτσι φρόντισαν τον Απρίλιο 2012 να εκδώσουν μια Έωλη νομικά γνωμάτευση για να φράξουν το δρόμο της κοινωνικής απελευθέρωσης από τις οικονομικής ζώνες ενός ταξικού, άδικου και εκμεταλλευτικού πολιτικο-οικονομικού συστήματος.
Αφαιρώντας ουσιαστικά από κάθε ιδιοκτήτη το ιδιωτικό του μέσο μεταφοράς
χωρίς βέβαια να υπάρχει και η ανάλογη δημόσια δωρεάν συγκοινωνία διότι
πλέον η ταχύτητα μεταφοράς του κόσμου της εργασίας δεν τους αφορά αφού η
χρηματιστηριακή οικονομία και ο πλούτος των οικονομικών ελίτ πλέον
παράγεται μέσο των δικτύων και της ταχύτητας της ηλεκτρονικής εποχής.
Επίσης πολλοί συμπολίτες μας θεωρούν ότι η
διεκδίκηση πλέον είναι κάτι το νόμιμο από αυτόν που τους αδικεί και ότι
στην προκειμένη περίπτωση γίνεται κάτι αμφίσημο και ίσως ο έφορος
καταλογίσει τα ποσά κ.λ.π. ότι θες μπορείς να ακούσης στο θέμα αυτό.
Μπορούμε να προσθέσουμε εδώ ότι «ο μεγαλύτερος φασισμός είναι ο φόβος» αυτοί που τον ενσπείρουν στη κοινωνία τι μπορεί να είναι, δημοκράτες; Ψυχολογικές επιχειρήσεις κατατρομοκράτησης που δεν έχουν ξαναεμφανισθεί ποτέ στα χρονικά!
Έτσι μας έμαθαν-υποχρέωσαν οι
απουσιάζοντες χρόνια τώρα να υπακούμε στην άκριτη πληρωμή των κεφαλικών
φόρων και μάλιστα με μια ψεύτικη εθνική συνείδηση μέσω των κοινωφελών
οργανισμών (βλέπε ΔΕΗ, ΟΤΕ, Δημοτικά τέλη) και σήμερα με την δήθεν
χρεοκοπία της χώρας. Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα των Αγρινιωτών ενώ ο Δήμος Αγρινίου με χρήματα των δημοτών χρηματοδότησε με ένα τεράστιο ποσό την επέκταση του δικτύου της ιδιωτικής επιχείρησης στη πόλη.
Έργο που φαντάζει ότι έγινε προς όφελος των δημοτών ενώ η
πραγματικότητα είναι άλλη αφού ο δημότης για την ηλεκτρική του παροχή
πληρώνει στη ΔΕΗ (τέλη σύνδεσης και τιμολογίου-χαράτσια
κ.α.) καθώς και τα δημοτικά τέλη στο δήμο, με αποτέλεσμα τα κέρδη από
την υπεραξία του έργου που χρηματοδότησε η κοινωνία να πηγαίνουν στους
ιδιώτες μετόχους της τ. κοινωφελούς εταιρίας!
Αυτό γίνεται και με τα τέλη κυκλοφορίας
αντί της ανταπόδοσης στον τόπο που προεισπράττονται για την συντήρηση
και την ύπαρξη νέων δρόμων στο νομό Αιτωλ/νίας αυτά παρουσιάζονται σαν
φόρος και οι δρόμοι παραμένουν καρμανιόλες. Έχουμε το παράδειγμα με την
περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας που δεν έχει λάβει ούτε 1 ευρώ από τα
ανταποδοτικά τέλη κυκλοφορίας για τη συντήρηση του οδικού δικτύου και
δικαιολογημένα να διαμαρτύρεται ο περιφερειάρχης επί αυτού (έχουμε
καταθέσει τα υπομνήματά του προς τους αρμόδιους υπουργούς). Ότι ποσά
έχει εξασφαλίσει για επισκευές δρόμων είναι από προγράμματα και ΕΣΠΑ.
Η κοινωνική αμφισβήτηση στο θέμα της ανταπόδοσης φόρων
κ.λ.π. μόλις έχει αρχίσει να δημιουργεί μια νέα σχέση πολίτη κράτους
και θα πάρει νέα χαρακτηριστικά όσο ο λαός θα φτωχαίνει ακόμα
περισσότερο από τα δυσβάστακτα χαράτσια των μνημονίων και των προθύμων
της συγκυβέρνησης και την απαξίωση των κομμάτων στα αυθόρμητα κινήματα
ανυπακοής. Περνάμε από τη φάση της αδράνειας και της σιωπής των «αμνών» στην πολιτική ανυπακουή και την απαίτηση στο τι πληρώνω και γιατί το πληρώνω. Όταν δεν έχω δεν πληρώνω!
Κίνηση αμφισβήτησης της κυρίαρχης τάξης να αποφασίζει για μας χωρίς
εμάς. Στην ανάγκη να γεννηθεί από τα κάτω ένα νέο κοινωνικό υπόδειγμα
που θα υπηρετεί πραγματικά τον άνθρωπο και τις ανάγκες του σήμερα.
Εμείς αρνηθήκαμε να συμμετέχουμε στην
οικονομική ενίσχυση της ελίτ και των πολυεθνικών που κυριαρχούν και
εκμεταλλεύονται τον όποιο παραγόμενο πλούτο στη χώρα μας, ούτε θα φοβηθούμε τις απειλές τους
διότι δεν έχουμε τίποτε να χάσουμε. Αυτοί που κατέστρεψαν τη χώρα μας
και την έχουν αφήσει χωρίς παραγωγή μας απειλούν και από πάνω! Έλεος…
Δηλώνουμε επίσης ότι ούτε τους ευρωπαίους δήθεν «εταίρους» μας θα τους
αφήσουμε να καταστρέψουν της οικογένειές μας και την ελληνική κοινωνία
μετατρέποντας την Ελλάδα και τον Ευρωπαϊκό νότο σε γερμανικές αποικίες με όρους ζωής Κίνας και Μπακγλατές. Δε θα δεχθούμε να γυρίσουμε πίσω σε μια νέα γερμανική κατοχή! Ούτε θα παραδοθούμε εύκολα.
Επειδή ακούγονται πολλές «κραυγές»
(μεταξύ ψεύδους και ειρωνείας, Ομπέρτο Έκο) από το οικονομικό επιτελείο
της ανεκδιήγητης συγκυβέρνησης και τα παπαγαλάκια της όσον αφορά με τις
επιπτώσεις δήθεν που έχουν όσοι δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας, τους λέμε ότι οι φίλοι του κινήματός μας πλήρωσαν εμπρόθεσμα το ποσό του ενός ευρώ. Κατέβαλαν υπέρ δημοσίου (πλήρωσαν0 το συμβολικά ποσό του 1ος ευρώ και διατηρούν το δικαίωμα της ακρόασης για αιτιολόγηση των ενστάσεων της εξώδικης διαμαρτυρίας,
που κατέθεσαν οι φίλοι του κινήματος, που δεν αρνήθηκαν την συμμετοχή
τους στα δημόσια έσοδα, σύμφωνα με το σύνταγμα (όσο υπάρχει ακόμα) και
τους νόμους του κράτους. Η νομική τεκμηρίωση του Γ. Καλούδη
και της τοπικής μας ομάδας υποστήριξης και άλλων επιστημόνων, που μας
πλαισιώνουν έχουμε την πεποίθηση ότι η ρωγμή που φαίνεται να ανοίξαμε θα
βοηθήσει να ξεσπάσει το ποτάμι της οργής.
Θέλουμε να ενημερώσουμε για μια ακόμα φορά και να αποκαλύψουμε τα ψέματα
που ακούγαμε όλες αυτές τις ημέρες στις εφορίες και στο Ταμείο Π & Δ
σε όλη την Ελλάδα από ορισμένους υπαλλήλους και τα κεντρικά ΜΜ(Ε)
Αποχαύνωσης για το τυπικό θέμα ώστε να ξεμπλέξουν λίγο τα πράγματα.
ΝΟΜΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ-ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ:
Τα τέλη κυκλοφορίας είναι ανταποδοτικά ΤΕΛΗ και όχι φόρος, σύμφωνα με το άρθρο 78 παρ. 1 του Συντάγματος, που αναφέρει ρητά ότι:
«Kανένας φόρoς δεν επιβάλλεται oύτε
εισπράττεται χωρίς τυπικό νόμo πoυ καθoρίζει τo υπoκείμενo της
φoρoλoγίας και τo εισόδημα, τo είδoς της περιoυσίας, τις δαπάνες και τις
συναλλαγές ή τις κατηγoρίες τoυς, στις oπoίες αναφέρεται o φόρoς.»
Τα τέλη κυκλοφορίας όπως ορίζονται από το
άρθρο 35 του νόμου 3986/2011, επιβλήθηκαν χωρίς τυπικό νόμo πoυ
καθoρίζει τo εισόδημα, τo είδoς της περιoυσίας, τις δαπάνες και τις
συναλλαγές ή τις κατηγoρίες τoυς, στις oπoίες αναφέρονται, επιβάλλονται
σε μια περιουσία που δεν επιφέρει εισόδημα, και της οποίας ο μόνος
καθορισμός είναι τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα. (Τα κυβικά εκατοστά
όμως δεν αντιστοιχούν στην αντικειμενική μεταπωλητική αξία του
αυτοκινήτου). Κατά συνέπεια, δεν είναι φόρος και ως συνέπεια αυτού:
Δεν μπορεί ο Οικονομικός Έφορος να
προχωρήσει σε καταλογισμό και να βεβαιώσει το αρχικό ποσό των τελών
στο Δημόσιο Ταμείο, ούτε σε καμία κατάσχεση του αυτοκινήτου.
Διότι. Η καταβολή τους
έπρεπε να συνδυάζεται εκτός του τυπικού νόμου, με τη προηγούμενη
εκπλήρωση από το κράτος των υποχρεώσεών του να παρέχει δρόμους σωρευτικά
κατ΄αρχήν ΜΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥΣ, κατά δεύτερον ΜΗ ΑΘΛΙΟΥΣ και κατά τρίτον
ΑΝΑΛΟΓΟΥΣ με το ποσό που εισπράττει. Το θέμα αυτό κρίνεται κάθε φορά
κατά περίπτωση και δεν υπάρχει υποχρέωση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου για πληρωμή τελών κυκλοφορίας όταν
το κράτος δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του για πολύ καλούς
δρόμους, διότι τα ποσά που εισέπραξε όλα τα προηγούμενα 10 χρόνια θα
έπρεπε να είχαν δημιουργήσει και να μας παρέχει, ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ.
Έχουμε ήδη καταθέσει τις αντιθέσεις μας στο εξώδικο που γνωστοποιήσαμε
στη Δ.Ο.Υ. με αρμόδιο δικαστικό επιμελητή.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ
1ος Λόγος: Διότι, σύμφωνα με την αρ. 428/2005 απόφαση του Αρείου Πάγου) :
«τα τέλη κυκλοφορίας των
αυτοκινήτων, έχουν χαρακτήρα ανταποδοτικών τελών, δεν είναι φόροι, και
επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από
τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας και την εξεύρεση των
αναγκαίων πόρων για την συγκάλυψη των δαπανών συντήρησης του δικτύου
τούτου».
Από τα τεράστια ποσά λοιπόν που εισέπραξε
από τα τέλη κυκλοφορίας το κράτος, συγκεκριμένα 1.589.900.000 ευρώ κατά
το 2010 και 1.116.100.000 ευρώ κατά το 2011 (σύμφωνα με απάντηση του
Υπουργείου Οικονομικών προς εξώδικη διαμαρτυρία πολιτών, με θέμα:
«Χορήγηση στοιχείων εσόδων κρατικού προϋπολογισμού»), ελάχιστα επενδύθηκαν για τη συντήρηση του οδικού δικτύου της χώρας μας και την κατασκευή νέων δρόμων και ελάχιστα από αυτά επέστρεψαν στη περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα στον π. Νομό Αιτωλ/νίας, όπου ζούμε και δραστηριοποιούμαστε. Με αποτέλεσμα οι
δρόμοι μας να παραμένουν άθλιοι, όπως ήταν πριν 30 χρόνια, ασύμβατοι με
τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές οδοποιίας και άκρως επικίνδυνοι. Απόδειξη του ισχυρισμού μας, εκτός των άλλων, αποτελεί και η σκληρή στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα με την οποία κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.600 ατόμων,
περίπου, από τον χάρτη της ελληνικής επικράτειας. Κατά συνέπεια αφού το
κράτος δεν εκπλήρωσε τον ανταποδοτικό χαραχτήρα των τελών δεν
νομιμοποιείται συνταγματικά, δεν νομιμοποιείται από τον ίδιο τον νόμο
θέσπισης των τελών κυκλοφορίας και από τον ανταποδοτικό τους χαραχτήρα
και την αντίστοιχη δική του υποχρέωση να μου παρέχει καλούς και
ασφαλείς δρόμους, δεν νομιμοποιείται δημοκρατικά, δεν νομιμοποιείται
ούτε ηθικά να ζητεί ως κεφαλικό φόρο τέλη κυκλοφορίας δεν
νομιμοποιείται για τους λόγους αυτούς να τα βεβαιώσει ως οφειλή μου στο
Δημόσιο Ταμείο.
2ος Λόγος: Διότι, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι τέλος ανταποδοτικό και έπρεπε άμεσα να επανεπενδύεται στον τόπο είσπραξης
3ος Λόγος:
Διότι τα τέλη κυκλοφορίας παρόλο που δεν είναι φόρος, επιβάλλονται
αντισυνταγματικά ως φόρος σε μια περιουσία η απόκτηση της οποίας έχει φορολογηθεί με το τέλος ταξινόμησης, ενώ η χρήση της πληρώνεται και επιβαρύνεται και με τους υπέρογκος φόρους καυσίμων και με τα διόδια. Επιβάλλονται λοιπόν ως διπλή και τριπλή φορολογία,
δίχως να καθορίζεται η παλαιότητά και η αντικειμενική μεταπωλητική της
αξία, ούτε καν ο συντελεστής φορολόγησης! (Σημειώνουμε ότι σε άλλες
χώρες της Ευρώπης, τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται με έναν συγκεκριμένο
συντελεστή φορολόγησης και όχι αυθαίρετα όπως στην Ελλάδα. π.χ. στη
Γερμανία, τα αυτοκίνητα τύπου euro 3 πληρώνουν με συντελεστή 0,0675 ευρώ/κυβικό,
δηλαδή εάν έχουν 2000 κυβικά, πληρώνουν τέλη 135 ευρώ/έτος, ενώ στην
Ελλάδα 660 ευρώ/έτος. Πέραν τούτου έχουν τη δυνατότητα προσθήκης ενός
«πράσινου φίλτρου» για μείωση των ρύπων, που θα επιφέρει επιπλέον μείωση
των τελών. Ενώ στην Ελλάδα, η μόνη δυνατότητα που μας δίνει ο νόμος να
συμβάλλουμε στην πράσινη ανάπτυξη είναι η αγορά ενός καινούργιου
αυτοκινήτου!
4ος Λόγος:
Διότι κατά παράβαση του Συντάγματος και των αρχών της ισότητας και της
αναλογικότητας στις οποίες υποχρεώνει τον κοινό νομοθέτη και τον κρατικό
λειτουργό-εφαρμοστή του Συντάγματος και του νόμου, ο νόμος 3986/2011
άρθρο 35, ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ μεταξύ αυτοκινήτων που
αγοράστηκαν πριν το 2010 και αυτών που αγοράστηκαν μετά το 2010 και η
επιβολή υπέρογκων τελών κυκλοφορίας στα πρώτα, ενώ ελάχιστων έως
μηδενικών στα δεύτερα, παραβαίνει το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος
σύμφωνα με το οποίο:
Oι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τoυς.
Ο νόμος λοιπόν 3986/2011 στο άρθρο 35 για τα τέλη κυκλοφορίας κάνει σαφή διάκριση
μεταξύ των εύπορων πολιτών που έχουν την οικονομική δυνατότητα να
αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο, (άρα και να προσφέρουν περισσότερα στα
δημόσια βάρη) απαλλάσσοντάς τους από τα τέλη κυκλοφορίας επειδή οι ρύποι
του είναι λιγότεροι των 100 γραμμαρίων/χιλιόμετρο και μεταξύ των άπορων
πολιτών που εξαναγκάζονται να διατηρήσουν το παλιό τους, και για το
λόγο αυτό τιμωρούνται με υπέρογκα τέλη. (παρόλο που έχουν μικρότερη
δυνατότητα προσφοράς) Ο νόμος είναι άδικος και αντισυνταγματικός
διότι δεν δίνει τη δυνατότητα (όπως π.χ. συμβαίνει στη Γερμανία)
τοποθέτησης του «πράσινου φίλτρου» στην εξάτμιση, δια του οποίου
μειώνονται οι ρύποι και αντίστοιχα τα τέλη κυκλοφορίας. Πέραν τούτου ο
νόμος είναι εξωπραγματικός, διότι είναι βέβαιο πως ένα κακοσυντηρημένο
νέο αυτοκίνητο, εκπέμπει περισσότερους ρύπους από ένα παλιό
καλοσυντηρημένο. Είναι ψευδής λοιπόν ο ισχυρισμός πως η φορολόγηση
γίνεται σύμφωνα με τους ρύπους, αφού οι ρύποι δεν ελέγχονται. Πέραν
τούτου είναι βεβαιωμένο ότι η παραγωγή διαρκώς νέων αυτοκινήτων παράγει
περισσότερους ρύπους από την διατήρηση των παλαιών.
5ος Λόγος: Διότι,
παράνομα και χωρίς συνταγματική και δίκαιη αιτιολογία, προβλέπεται
διπλασιασμός των τελών σε όποιον τα καταβάλει μετά την 1η του
έτους στο οποίο αντιστοιχούν, ενώ ο ίδιος ο νόμος προβλέπει 6 μηνιαίες
δόσεις για ποσά άνω των 200€, άρα όποιος τα καταθέτει μέσα στο 2013 τα
καταθέτει εμπρόθεσμα.
Ως δημότες Αγρινίου για τη χρήση των δρόμων της περιοχής μας πληρώνουμε ανταποδοτικά τέλη στον Δήμο μας μέσω της ΔΕΗ, ο οποίος έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τη συντήρησή τους. Απαλλάσσονται επομένως από ένα ακόμη μέρος της υποχρέωσής τους να πληρώνουν ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΚΑΙ ανταποδοτικά τέλη στο κράτος,
για τη χρήση των δρόμων της πόλης τους αλλά και των άλλων πόλεων, αφού
και σε εκείνες για τη συντήρηση των δρόμων, πληρώνουν ανταποδοτικά τέλη
οι δημότες. Οι μόνοι δρόμοι λοιπόν που συντηρούνται ακόμη από το κράτος
είναι οι παλιοί επαρχιακοί δρόμοι, οι οποίοι όμως στην πλειοψηφία τους
είναι άθλιοι, ασύμβατοι προς τους κανονισμούς οδοποιίας της Ευρωπαϊκής
Ένωσης και επικίνδυνοι, καθώς έχουν να διανοιχτούν και να συντηρηθούν
από το 1970, όταν τα αυτοκίνητα στη χώρα μας ήταν ακόμη ελάχιστα σε
σχέση με σήμερα. Θεωρούμε λοιπόν πως το ποσό του ενός ευρώ, για την ενδεχόμενη χρήση αυτών των δρόμων (που χρησιμοποιούμε σπανίως) είναι ικανοποιητικό.
6ος Λόγος: Ως χρήστες αυτοκινήτων κάτω των 2000 κυβικών, οι περισσότεροι από εμάς , μεγάλης παλαιότητας τουλάχιστον πάνω από 8 έτη, ΜΑΣ ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ και μας ΚΑΤΑΠΙΕΖΕΤΕ να
πληρώνουμε το υπέρογκο ποσό των 660 ευρώ/έτος, ποσό που δεν αντιστοιχεί
αναλογικά προς τα κυβικά του αυτοκινήτου μου, αν παρατηρήσουμε ότι το
τέλος για τα 1600 κυβικά είναι 265 ευρώ και το τέλος για τα 1800 κυβικά
είναι 300 ευρώ. Από τις αναλογίες αυτές προκύπτει ότι τα τέλη
κυκλοφορίας υπολογίζονται με συντελεστή 0,166 ευρώ περίπου ανά κυβικό εκατοστό,
σύμφωνα με τον οποίον το αυτοκίνητο των 2000 κυβικών θα έπρεπε να
πληρώνει 2000*0,166 =332 ευρώ. Χρεώνεται όμως με το διπλάσιο ποσό των
660 ευρώ, (δηλαδή με συντελεστή 0,33 ευρώ/κυβικό εκατοστό)
θεωρούμενο ίσως ως είδος πολυτελείας (δίχως αυτό να αναφέρεται ή
προσδιορίζεται από το νόμο). Γεγονός που όμως δεν συμβαίνει ούτε στα
αυτοκίνητα των 4000 κυβικών τα οποία πληρώνοντας τέλη 1100 ευρώ,
χρεώνονται με μικρότερον του 0,33 ευρώ/κυβικό συντελεστή. Τα αυτοκίνητά
μας λοιπόν χρεώνονται ως πολυτελέστερα από πολλά αυτοκίνητα αμύθητης
αξίας 4000 κυβικών, παρά την παλαιότητά τους, παρά την φθηνή μάρκα τους)
και παρά την απαγόρευσή τους εξ’ αιτίας της αύξησης της τιμής της
βενζίνας σε 1,8€ ανά λίτρο, για την οποία πληρώνουμε 59% φόρους στο
κράτος.
Επιπλέον είναι παράλογο, άδικο και
αντισυνταγματικό αυτοκίνητο που περιορίζεται από τη νομοθεσία σε καθαρά
επαρχιακή και αγροτική χρήση, να χρεώνεται χωρίς καμιά αιτιολογία, τέλη
κυκλοφορίας με μεγαλύτερον συντελεστή ανά κυβικό από κάθε άλλο
αυτοκίνητο, ακόμη και από τα πλέον πολυτελή.
7ος Λόγος: Διότι,
ενώ το οικογενειακό μας εισόδημα μειώθηκε σημαντικά, εξ’ αιτίας της
κακοδιαχείρισης του κράτους, τα ίδια πρόσωπα που ευθύνονται για την
κακοδιαχείριση και την καταλήστευση της δημόσιας και της ιδιωτικής
περιουσίας, αυξάνουν τα τέλη κυκλοφορίας (ειδικά του δικού μας
αυτοκινήτου και της κατηγορίας του που δεν είναι η πολυτελέστερη) κατά
τρόπο ληστρικό, παράλογο και αντισυνταγματικό, χωρίς καμιά αιτιολογία.
8ος Λόγος: Διότι,
τα τέλη κυκλοφορίας δεν αποτελούν φορολογικό τεκμήριο, αφού δεν
δηλώνονται στην ετήσια φορολογική δήλωση και βάσει αυτού δεν μπορούν να
περαστούν ως χρέος προς την εφορία σε περίπτωση μη καταβολής τους.
Διότι εξ αιτίας της κακοδιαχείρισης του
κράτους από τους πολιτικούς μας και τους κρατικούς λειτουργούς, το
εισόδημά μας έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ παράλληλα οι νέοι φόροι και η
αύξηση των παλιών φόρων, τα διάφορα τέλη και το κόστος ζωής έχουν
ακριβύνει, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να αντικαταστήσουμε το
αυτοκίνητό μας με κάποιο νεώτερο, ούτε να το εγκαταλείψουμε, διότι μας
είναι απαραίτητο για την εργασία μας και για τις οικογενειακές μας
υποχρεώσεις, αλλά ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΟΥΤΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας του.
Άλλωστε το δικαίωμα της
μετακίνησής του ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ Μας, το έχουμε προπληρώσει κατά την αγορά
του καταθέτοντας ως τέλος ταξινόμησης το ποσό των 4.693 ευρώ,
που αντιστοιχεί σε 469 ευρώ/έτος για 10 χρόνια χρήσης. Ποσό που σε άλλες
χώρες της Ευρώπης όπως για παράδειγμα η Γερμανία, δεν προκαταβάλλεται
αλλά εμπεριέχεται στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας στην οποία Γερμανία επίσης
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ στους αυτοκινητόδρομους.
9ος Λόγος: Διότι εξ αιτίας της διαβάθμισης των δρόμων της Αιτωλ/νίας από επικίνδυνους μέχρι άθλιους, μας έχετε σαραβαλιάσει τα αυτοκίνητά μας και μας έχετε προκαλέσει πολλές ζημίες και «πρόωρη γήρανση»των αυτοκινήτων μας. Μας έχετε υποβάλλει τα τελευταία.
Διότι δεν έχουμε χρήματα να τα πληρώσουμε. Μας έχουν ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΕΙ ΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΣΑΣ.
Όχι μόνο δεν είμαστε υποχρεωμένοι
να σεβόμαστε και να υπακούμε σε αντισυνταγματικούς νόμους, σε
αντισυνταγματικές Γνωματεύσεις, πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, σε
αντισυνταγματικές υπουργικές αποφάσεις κ.λ.π., αντιθέτως
είμαστε υποχρεωμένοι να μην τους εφαρμόζουμε. Ποιος το λέει αυτό; Το
ίδιο το Σύνταγμα, αν τέλος πάντων, θεωρήσει κάποιος ότι εξακολουθεί να
έχει οντότητα αυτό το Σύνταγμα που έχουμε και δεν έχει de facto καταλυθεί.
Υ.Γ. 1. Το δίκτυο έχει ετοιμάσει τα σχετικά έγγραφα για τυχόν έλεγχο από αστυνομικά όργανα και την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
2. Το κείμενο νομικά επιμελήθηκε ο Γ. Καλούδης
- Οι πολίτες δεν έχουν να πληρώσουν και γι’ αυτό δε χρωστάνε.
- Να ξέρετε ότι το μόνο που κάνει Η ΥΠΟΤΑΓΗ είναι να ΓΕΝΝΑ ΑΦΕΝΤΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΟΥΣ.
Αγρίνιο, Ιανουάριος 2013
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ