ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21/2/13 ΣΤΙΣ 14.30. ΠΛΗΘΟΣ ΚΟΣΜΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΑΝ ΚΟΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΚΑΤΕΒΟΥΝ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ.
Το σχέδιο ‘’Αθηνά’’
αποτελεί το νέο νόμο για την αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Πρόκειται για το νέο σχέδιο συγχώνευσης και κατάργησης
τμημάτων και σχολών που αλλάζει εντελώς τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
όπως το ξέραμε μέχρι τώρα.
Έχει γίνει ήδη σαφές ότι το μηχανογραφικό θα αποτελείται από 300 τμήματα, δηλαδή τουλάχιστον 150 τμήματα λιγότερα από πέρυσι.
Έχει γίνει ήδη σαφές ότι το μηχανογραφικό θα αποτελείται από 300 τμήματα, δηλαδή τουλάχιστον 150 τμήματα λιγότερα από πέρυσι.
Επιγραμματικά
το σχέδιο Αθηνά:
Προβλέπεται
94 τμήματα σε όλη την Ελλάδα να απορροφηθούν από άλλες σχόλες ή ιδρύματα. Συγκεκριμένα,
κάποια τμήματα καταργούνται, αλλά απορροφούνται από τμήματα τα όποια έχουν τελείως
διαφορετικό αντικείμενο σπουδών, ενώ κάποια άλλα μεταφέρονται σε εγκαταστάσεις κοντινών
(η και μακρινών) πόλεων τα οποία δεν πληρούν ούτε στο ελάχιστο τις προδιαγραφές
για να φοιτήσουν εκεί τόσοι φοιτητές.
Το σχέδιο Αθηνά
αποτελεί μέρος του νόμου πλαισίου που πέρασε το 2011. έναν νόμο που συζητιόταν ήδη
από το 2006 αλλά λόγω του μεγάλου φοιτητικού κινήματος που ξέσπασε η κυβέρνηση
δεν κατάφερε να το περάσει τότε.
Αυτός
ο νόμος καθώς και το σχέδιο Αθηνά αποτελούν μέρος της πολιτικής που εφαρμόζουν
οι κυβερνήσεις εδώ και τόσα χρόνια και οι οποίες σκόνταφταν τα προηγούμενο καιρό
στις πιέσεις που ασκούσαν τα κατά καιρούς θιγόμενα κομμάτια τις κοινωνίας. Τα τελευταία
3 χρόνια οι κυβερνήσεις με πρόσχημα την κρίση, και πάντα με την απειλή της χρεοκοπίας
και της στάσης πληρωμών, εφαρμόζουν μια πολιτική λιτότητας από την μια, και ατελείωτων
φόρων από την άλλη, η οποία έχει οδηγήσει την χώρα σε κατάρρευση. περικοπές σε υγεία, και παιδεία καθώς και αβάσταχτοι
φόροι (χαράτσια, αύξηση φπα, μείωση κατάργηση του αφορολογήτου, κα) δείχνουν
ότι πραγματικά το κράτος δικαίου έχει καταρρεύσει)
Παράλληλα με πρόσχημα την ανταγωνιστικότητα
το κράτος αναδομείται προς το συμφέρον
των επιχειρήσεων, χωρίς να νοιάζεται καθόλου για τους πολίτες του, εργασιακά κεκτημένα
αιώνων καταργούνται, 8ωρο, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
των εργαζομένων... και φυσικά ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό,
Έτσι συμφώνα με τα παραπάνω το μόνο που μας μένει
είναι να παλέψουμε ώστε να καταργηθεί εξ ολοκλήρου το σχέδιο Αθηνά και όλα τα παράγωγα
του. Να μην επιτρέψουμε να γίνουν οι σχολές κέντρα για δημιουργία νέων άβουλων όντων,
τα οποία δεν θα έχουν κανένα επαγγελματικό μέλλον και θα είναι καταδικασμένα να
δουλεύουν με μισθούς πείνας και να δυσκολεύονται να επιβιώσουν. Είμαστε με το
99% τις κοινωνίας που παλεύει για να ανατραπεί αυτή η βάρβαρη πολιτική. Δεν έχουμε
να χωρίσουμε τίποτα και με κανέναν. Είμαστε όλοι μαζί σε αυτό και έτσι θα πρέπει
να το αντιμετωπίσουμε. Ενωμένοι και αποφασισμένοι.
Θεωρήσαμε σημαντικό να αναφέρουμε επιγραμματικά
τις αλλαγές που έφερε ο νόμος πλαίσιο του 2011 ώστε να δούμε τις συνολικότερες αλλαγές
που γίνονται και να μπορέσουμε να δούμε
σε βάθος το πλαίσιο μέσα στο οποίο υπάγεται το σχέδιο Αθηνά.
Συγκεκριμένα
ο νόμος πλαίσιο του 2011:
·
Χρηματοδότηση
ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Θα υπάρχει στάνταρ χρηματοδότηση από το κράτος (ελλιπής)
και θα υπάρχει επιπλέον χρηματοδότηση ανάλογα με την αξιολόγηση που θα δέχονται
τα ιδρύματα. Επιπλέον χρηματοδότηση θα μπορέσουν τα ιδρύματα να πάρουν από ιδιώτες
ή εταιρείες οι όποιοι θα μπορούν να ιδρύσουν καινούρια έδρα μέσα στα ιδρύματα καθώς
και να χρηματοδοτήσουν τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ( καθιστώντας έτσι τις σχολές όμηρο
των επιχειρήσεων οι οποίες με την απειλή της άρσης της χρηματοδότησης θα ελέγχουν ουσιαστικά
το ίδρυμα). δηλαδή θα χρηματοδοτούνται ανάλογα με την αποδοτικότητα τους, δηλαδή το κατά πόσο τα
πτυχία και το έργο της κάθε σχολής κρίνονται επικερδή από τις επιχειρήσεις που
θα αναλάβουν αυτήν την χρηματοδότηση
·
Αξιολόγηση
ιδρυμάτων.
Θα αξιολογούνται με όρους οικονομικής αποδοτικότητας. Η αξιολόγηση των ιδρυμάτων θα καθορίζεται ανάλογα με το επιστημονικό τους έργο και κατά ποσό θα είναι αυτό επικερδές για τις επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στην διοίκηση των ιδρυμάτων.
Θα αξιολογούνται με όρους οικονομικής αποδοτικότητας. Η αξιολόγηση των ιδρυμάτων θα καθορίζεται ανάλογα με το επιστημονικό τους έργο και κατά ποσό θα είναι αυτό επικερδές για τις επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στην διοίκηση των ιδρυμάτων.
·
Ανοίγει
ο δρόμος για την επιβολή διδάκτρων καθώς οι σχολές θα πρέπει να βρουν χρηματοδότηση
με οποιοδήποτε τρόπο όποτε θα αναγκαστούν η να βάλουν δίδακτρα, η να βρουν επιχορηγήσεις
από εταιρίες (οι οποίες ουσιαστικά θα διοικούν το ίδρυμα ) η να κλείσουν.
·
Για σίτιση και στέγαση
ουσιαστικά μειώνονται τα οικονομικά κριτήρια που απαιτούνται εντείνοντας έτσι
τους ήδη υπάρχοντες ταξικούς φραγμούς.
·
ΑΕΙ
και ΤΕΙ πλέον θα διοικούνται σαν επιχειρήσεις
Τα ιδρύματα θα διαχωρίζονται σε παραγωγικά και μη, θα λειτουργούν ανταγωνιστικά το ένα με το άλλο και τέλος, πανεπιστημιακοί managers (η εσωτερικά μελή του συμβούλιου, συγκεκριμένα στο ΤΕΙ Χαλκίδας κ. Καδής ,επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης ιδιωτικού κολεγίου της Κύπρου) έρχονται για να επιτηρήσουν την ομαλή λειτουργία του ιδρύματος στα πλαίσια πάντα των παραπάνω οικονομικών όρων και να εξασφαλίσουν ότι τα φράγκα των αφεντικών τους δεν θα πάνε χαμένα.
Τα ιδρύματα θα διαχωρίζονται σε παραγωγικά και μη, θα λειτουργούν ανταγωνιστικά το ένα με το άλλο και τέλος, πανεπιστημιακοί managers (η εσωτερικά μελή του συμβούλιου, συγκεκριμένα στο ΤΕΙ Χαλκίδας κ. Καδής ,επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης ιδιωτικού κολεγίου της Κύπρου) έρχονται για να επιτηρήσουν την ομαλή λειτουργία του ιδρύματος στα πλαίσια πάντα των παραπάνω οικονομικών όρων και να εξασφαλίσουν ότι τα φράγκα των αφεντικών τους δεν θα πάνε χαμένα.
·
Σε
συνάρτηση με τα παραπάνω ο νόμος πλαίσιο προβλέπει την εντατικοποίηση των
σπουδών. Αλυσίδες μαθημάτων, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, ατομικά πτυχία με μονάδες
αξιολόγησης των φοιτητών και διαγραφή των “αιωνίων” φοιτητών (οι όποιοι σε
αντίθεση με ότι λέγεται γύρω από αυτούς, οι “αιώνιοι” δεν κοστίζουν τίποτα στα
ιδρύματα ).
Μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα εντείνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των φοιτητών, την λογική “πατάω επί πτωμάτων” που θα κάνει την δημιουργία σχέσεων (πολιτικών και διαπροσωπικών) ακόμα πιο δύσκολη.
Μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα εντείνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των φοιτητών, την λογική “πατάω επί πτωμάτων” που θα κάνει την δημιουργία σχέσεων (πολιτικών και διαπροσωπικών) ακόμα πιο δύσκολη.
·
Οποιαδήποτε
συγχώνευση, κατάργηση η μεταφορά τμήματος
θα πρέπει να παρθεί με γνώμονα τις δημοσιονομικές ανάγκες του κράτους και της τοπικής
κοινωνίας (αυτό ακριβός είναι το μέρος του νομοσχεδίου που αναφέρετε στο σχέδιο
Αθηνά)
·
Πλέον
το άσυλο καταργείται ολοκληρωτικά.
Οι πανεπιστημιακοί χώροι που για δεκαετίες αποτελούσαν πεδίο συνάντησης αλλά και ζύμωσης πολιτικών υποκειμένων και που φιλοξένησαν διαχρονικά πληθώρα ανατρεπτικών κινημάτων τώρα πρέπει να παραδοθούν “καθαροί” στους επιχειρηματίες που θα επενδύσουν σε αυτούς.
Παράλληλα το κράτος, προσδοκεί να καταστείλει τους μελλοντικούς εξεγερμένους που θα χρησιμοποιήσουν τέτοιους χώρους ως κέντρα αγώνα.
Οι πανεπιστημιακοί χώροι που για δεκαετίες αποτελούσαν πεδίο συνάντησης αλλά και ζύμωσης πολιτικών υποκειμένων και που φιλοξένησαν διαχρονικά πληθώρα ανατρεπτικών κινημάτων τώρα πρέπει να παραδοθούν “καθαροί” στους επιχειρηματίες που θα επενδύσουν σε αυτούς.
Παράλληλα το κράτος, προσδοκεί να καταστείλει τους μελλοντικούς εξεγερμένους που θα χρησιμοποιήσουν τέτοιους χώρους ως κέντρα αγώνα.