Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Ο επίτροπος ζητά πίσω τα κονδύλια από μεγάλα έργα που δεν έγιναν(!)

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Σάββατο, Απριλίου 20, 2013

Στην ατζέντα των διαπραγματεύσεων μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών, παράλληλα με την πορεία των μνημονιακών δεσμεύσεων για τη χορήγηση των δανειακών δόσεων, μπαίνουν και οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις 22 μεγάλων έργων, συνολικού ύψους άνω των 2,5 δισ. ευρώ, για τα οποία υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις κατασκευής.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση ζητά επιστροφή κονδυλίων για όσα από αυτά δεν ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2013. Πρόκειται για έργα-γέφυρες, από την περίοδο 2000-2006 του Γ' ΚΠΣ, τα οποία η Ευρωπαϊκή Ενωση χρηματοδότησε υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί...
εντός της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2007-2013.
Την πόρτα των διαπραγματεύσεων ανοίγει ο Γιοχάνες Χάν, αρμόδιος επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Περιφερειακή Ανάπτυξη, ο οποίος απαντώντας σε ερώτηση του Νίκου Χουντή, ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνει ότι «η Επιτροπή αναγνωρίζει την ιδιαίτερη κατάσταση της Ελλάδας» και υπογραμμίζει ότι «κάθε ποσό που καταβλήθηκε στο πλαίσιο της περιόδου προγραμματισμού 2000-2006 για τα έργα-γέφυρες θα πρέπει να επιστραφεί στην Επιτροπή, σε περίπτωση που ολόκληρο το έργο δεν ολοκληρωθεί εντός της περιόδου προγραμματισμού 2007-2013». Η απάντηση του κ. Χαν συνοδεύεται από τη λίστα των 23 έργων, με τα στοιχεία προόδου της κατασκευής τους και την απορρόφηση των διατιθέμενων πόρων, από την οποία προκύπτει ότι πολύ σημαντικά έργα, όπως το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών, οδικά έργα (περιφερειακή Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνης, κάθετοι άξονες Εγνατίας οδού κ.ά.), ενεργειακά έργα, όπως η τηλεθέρμανση Φλώρινας, κινούνται σε πολύ χαμηλούς ρυθμούς υλοποίησης. Μεγάλο πρόβλημα αναδεικνύεται και για τα οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης, στα οποία, λόγω της διακοπής κατασκευής τους και τη διελκυστίνδα μεταξύ Δημοσίου-εργολάβων και τραπεζών, έχει «παγώσει» και η αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Χαρακτηριστικά, η απορρόφηση πόρων στην Ολυμπία οδό είναι της τάξης του 51%, ενώ σε οδικά έργα της Ιόνιας οδού για αποπεράτωση τμημάτων από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα η απορρόφηση κοινοτικών πόρων είναι μόλις 19%.
enet.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive