Απευθυνόμαστε σε όλους όσους βιώνουν την βαρβαρότητα του καπιταλισμού και στις σημερινές αντίξοες,
ιστορικές συνθήκες, ψάχνουν τρόπους να αντιδράσουν και να αντισταθούν.
Όλοι εμείς που καθημερινά χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, άνεργοι, εργαζόμενοι, ντόπιοι και μετανάστες, νέοι, χαμηλοσυνταξιούχοι, αυτοαπασχολούμενοι όλοι όσοι βγάζουμε τον μήνα με λίγα μεροκάματα, αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα στις μετακινήσεις μας μέσα στη πόλη.
Το κόστος για τις μετακινήσεις με τα Μ.Μ.Μ. είναι απαγορευτικό για κάποιον που έχει λίγα ή καθόλου χρήματα, και η αυτονόητη ανάγκη ελεύθερης μετακίνησης μέσα στην πόλη, θεωρείται ...
παραβατική για το κράτος και τους ελεγκτές των μέσων.
Μπορεί κάποιος από το βασικό πρόστιμο του εξηνταπλάσιου της αξίας του εισιτηρίου να βρεθεί να χρωστάει ένα τεράστιο ποσό εάν δεν έχει έγκαιρα να το πληρώσει.
Όποιος δεν πληρώνει εισιτήριο έρχεται αντιμέτωπος με την απειλή του προστίμου ή με τους
τραμπουκισμούς των ελεγκτών και της αστυνομίας. Ακόμα αξίζει να σημειωθεί ότι το ολοήμερο εισιτήριο κοστίζει τέσσερα ευρώ, δηλαδή το ένα τρίτο του ημερήσιου επιδόματος ανεργίας για όποιον είναι «τυχερός» και παίρνει αυτό το ποσό, ενώ έχουν συζητηθεί αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στο προσεχές μέλλον.
Η μετακίνηση μέσα στην πόλη, όπως και η πρόσβαση σε παροχές περίθαλψης, παιδείας και πρόνοιας είναι πρωταρχικές ανάγκες όλων των ανθρώπων και όχι εμπορεύματα. Τα Μ.Μ.Μ. είναι πληρωμένα από τους άμεσους και έμμεσους φόρους μας και δεν θα πρέπει να λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος. Αν υπάρχουν ανάγκες χρηματοδότησης τους, ας κοπούν χρήματα απ’ αυτά που δίνονται στους μισθούς των παπάδων και των δυνάμεων καταστολής.
Απ’ την άλλη όταν δισεκατομμύρια δίνονται στις τράπεζες και στις μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ όλοι οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι, τέλη, χαράτσια, οι απολύσεις, οι περικοπές μισθών και συντάξεων αυξάνονται, νέα πολυτελή ΙΧ έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας ενώ επιβαρύνθηκαν τα παλαιότερα, θέλουν να μας πείσουν ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να συντηρήσουν και να οργανώσουν τα Μ.Μ.Μ και για αυτό πρέπει πάλι να πληρώσουμε εμείς οι οικονομικά ασθενέστεροι.
Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα μέσα μεταφοράς σαν μια υπηρεσία με στόχο την κερδοφορία, όπως κάθε καπιταλιστική επιχείρηση, αδιαφορώντας για την κάλυψη της κοινωνικής ανάγκης για μετακίνηση. Την κοινωνική χρησιμότητα των μέσων μεταφοράς τη θυμάται υποκριτικά μόνο όταν πρόκειται για την επιστράτευση των απεργών εργαζομένων και την επίταξη των μέσων. Έτσι προσπαθούν να μας πείσουν ότι το πρόβλημα μας δεν είναι η υποτίμηση των συνθηκών ζωής μας από τους εργοδότες και το κράτος αλλά η αντίδραση των εργαζομένων σε αυτήν την υποτίμηση. Επιστράτευσαν τους εργαζόμενους στα μέσα
μεταφοράς γιατί θέλουν να μας πείσουν να μη διεκδικούμε τίποτα και να περιμένουμε υπομονετικά και παθητικά το νέο πακέτο μέτρων λιτότητας.
Παρά την κοινωνική ανάγκη που καλύπτουν τα Μ.Μ.Μ. και το γεγονός πως καλά οργανωμένα δημόσια Μ.Μ.Μ. είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην πόλη, είναι ολοφάνερο πως ο κρατικός σχεδιασμός προωθεί την εξάρτηση από το ΙΧ, μέσω της υποβάθμισης των υπηρεσιών των Μ.Μ.Μ στοχεύοντας στην ιδιωτικοποίηση τους, κάτι που συμφέρει μόνο τους κεφαλαιούχους. Οι άνθρωποι όλων των ηλικιών και ιδιαιτεροτήτων θα πρέπει να έχουν την ελευθερία αξιοπρεπούς μετακίνησης και να μην παραμένουν αποκλεισμένοι από την κοινωνική ζωή.
Ανήκουμε στο κομμάτι εκείνο των καταπιεσμένων που πιστεύει ότι μόνο αγωνιζόμενοι αυτοοργανωμένα και
με αλληλεγγύη μεταξύ όσων δέχονται την επίθεση των κυρίαρχων θα κερδίσουν και θα υπερασπιστούν τη
ζωή τους.Προτάσσουμε:
★ Την αλληλεγγύη προς τους συνεπιβάτες που δεν πρέπει πια να κόβουν εισιτήριο και έρχονται
αντιμέτωποι με την βία των ελεγκτών και της αστυνομίας.
★ Την αλληλεγγύη προς τους εργαζόμενους των Μ.Μ.Μ. όταν απεργούν και υπερασπίζονται τα εργασιακά
τους δικαιώματα και όταν επιστρατεύονται να εργαστούν σε μια επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου, όπως το
ΜΕΤΡΟ.
Ζητάμε:
★ Την αλληλεγγύη των εργαζόμενων στα Μ.Μ.Μ. στις διεκδικήσεις των υπόλοιπων εργαζομένων και
ανέργων, καθώς και να απομονώσουν και να καταγγείλουν ρατσιστικές και βίαιες συμπεριφορές λίγων,
που τρομοκρατούν επιβάτες, όπως και να αρνηθούν να παίζουν το παιχνίδι της εξουσίας που χωρίζει τους
από κάτω με μικροεξουσίες όπως αυτές των ελεγκτών.
★ Επαναπρόσληψη των απολυμένων στα Μ.Μ.Μ., και νέες θέσεις εργασίας, που θα προκύψουν από την
επαναλειτουργία των γραμμών που έχουν καταργηθεί, την αύξηση των δρομολογίων και την επέκτασή
τους σε νυκτερινές ώρες, όπως και την εσωτερική αυτονομία συντήρησης και επίβλεψης φυσικής
ασφάλειας των μέσων αντί της ανάθεσης σε “πιστοποιημένους” κερδοσκοπικούς ιδιωτικούς φορείς.
Διεκδικούμε:
★ Ελεύθερη μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για όλους χωρίς προϋποθέσεις
★ Την άμεση διαγραφή όλων των προστίμων.
Εργαζόμενοι και επιβάτες μαζί να παλέψουμε για δωρεάν Δημόσια μετακίνηση για
περισσότερα δρομολόγια καθώς και για περισσότερες και καλύτερα προσβάσιμες γραμμές
_____________________________________________________________________________________
ΣΩματείο Βάσης Ανέργων & επισφαλώς εργαζομένων (ΣΩ.Β.Α.)
http://swbanergwn.espivblogs.net
Όλοι εμείς που καθημερινά χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, άνεργοι, εργαζόμενοι, ντόπιοι και μετανάστες, νέοι, χαμηλοσυνταξιούχοι, αυτοαπασχολούμενοι όλοι όσοι βγάζουμε τον μήνα με λίγα μεροκάματα, αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα στις μετακινήσεις μας μέσα στη πόλη.
Το κόστος για τις μετακινήσεις με τα Μ.Μ.Μ. είναι απαγορευτικό για κάποιον που έχει λίγα ή καθόλου χρήματα, και η αυτονόητη ανάγκη ελεύθερης μετακίνησης μέσα στην πόλη, θεωρείται ...
παραβατική για το κράτος και τους ελεγκτές των μέσων.
Μπορεί κάποιος από το βασικό πρόστιμο του εξηνταπλάσιου της αξίας του εισιτηρίου να βρεθεί να χρωστάει ένα τεράστιο ποσό εάν δεν έχει έγκαιρα να το πληρώσει.
Όποιος δεν πληρώνει εισιτήριο έρχεται αντιμέτωπος με την απειλή του προστίμου ή με τους
τραμπουκισμούς των ελεγκτών και της αστυνομίας. Ακόμα αξίζει να σημειωθεί ότι το ολοήμερο εισιτήριο κοστίζει τέσσερα ευρώ, δηλαδή το ένα τρίτο του ημερήσιου επιδόματος ανεργίας για όποιον είναι «τυχερός» και παίρνει αυτό το ποσό, ενώ έχουν συζητηθεί αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στο προσεχές μέλλον.
Η μετακίνηση μέσα στην πόλη, όπως και η πρόσβαση σε παροχές περίθαλψης, παιδείας και πρόνοιας είναι πρωταρχικές ανάγκες όλων των ανθρώπων και όχι εμπορεύματα. Τα Μ.Μ.Μ. είναι πληρωμένα από τους άμεσους και έμμεσους φόρους μας και δεν θα πρέπει να λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος. Αν υπάρχουν ανάγκες χρηματοδότησης τους, ας κοπούν χρήματα απ’ αυτά που δίνονται στους μισθούς των παπάδων και των δυνάμεων καταστολής.
Απ’ την άλλη όταν δισεκατομμύρια δίνονται στις τράπεζες και στις μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ όλοι οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι, τέλη, χαράτσια, οι απολύσεις, οι περικοπές μισθών και συντάξεων αυξάνονται, νέα πολυτελή ΙΧ έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας ενώ επιβαρύνθηκαν τα παλαιότερα, θέλουν να μας πείσουν ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να συντηρήσουν και να οργανώσουν τα Μ.Μ.Μ και για αυτό πρέπει πάλι να πληρώσουμε εμείς οι οικονομικά ασθενέστεροι.
Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα μέσα μεταφοράς σαν μια υπηρεσία με στόχο την κερδοφορία, όπως κάθε καπιταλιστική επιχείρηση, αδιαφορώντας για την κάλυψη της κοινωνικής ανάγκης για μετακίνηση. Την κοινωνική χρησιμότητα των μέσων μεταφοράς τη θυμάται υποκριτικά μόνο όταν πρόκειται για την επιστράτευση των απεργών εργαζομένων και την επίταξη των μέσων. Έτσι προσπαθούν να μας πείσουν ότι το πρόβλημα μας δεν είναι η υποτίμηση των συνθηκών ζωής μας από τους εργοδότες και το κράτος αλλά η αντίδραση των εργαζομένων σε αυτήν την υποτίμηση. Επιστράτευσαν τους εργαζόμενους στα μέσα
μεταφοράς γιατί θέλουν να μας πείσουν να μη διεκδικούμε τίποτα και να περιμένουμε υπομονετικά και παθητικά το νέο πακέτο μέτρων λιτότητας.
Παρά την κοινωνική ανάγκη που καλύπτουν τα Μ.Μ.Μ. και το γεγονός πως καλά οργανωμένα δημόσια Μ.Μ.Μ. είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην πόλη, είναι ολοφάνερο πως ο κρατικός σχεδιασμός προωθεί την εξάρτηση από το ΙΧ, μέσω της υποβάθμισης των υπηρεσιών των Μ.Μ.Μ στοχεύοντας στην ιδιωτικοποίηση τους, κάτι που συμφέρει μόνο τους κεφαλαιούχους. Οι άνθρωποι όλων των ηλικιών και ιδιαιτεροτήτων θα πρέπει να έχουν την ελευθερία αξιοπρεπούς μετακίνησης και να μην παραμένουν αποκλεισμένοι από την κοινωνική ζωή.
Ανήκουμε στο κομμάτι εκείνο των καταπιεσμένων που πιστεύει ότι μόνο αγωνιζόμενοι αυτοοργανωμένα και
με αλληλεγγύη μεταξύ όσων δέχονται την επίθεση των κυρίαρχων θα κερδίσουν και θα υπερασπιστούν τη
ζωή τους.Προτάσσουμε:
★ Την αλληλεγγύη προς τους συνεπιβάτες που δεν πρέπει πια να κόβουν εισιτήριο και έρχονται
αντιμέτωποι με την βία των ελεγκτών και της αστυνομίας.
★ Την αλληλεγγύη προς τους εργαζόμενους των Μ.Μ.Μ. όταν απεργούν και υπερασπίζονται τα εργασιακά
τους δικαιώματα και όταν επιστρατεύονται να εργαστούν σε μια επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου, όπως το
ΜΕΤΡΟ.
Ζητάμε:
★ Την αλληλεγγύη των εργαζόμενων στα Μ.Μ.Μ. στις διεκδικήσεις των υπόλοιπων εργαζομένων και
ανέργων, καθώς και να απομονώσουν και να καταγγείλουν ρατσιστικές και βίαιες συμπεριφορές λίγων,
που τρομοκρατούν επιβάτες, όπως και να αρνηθούν να παίζουν το παιχνίδι της εξουσίας που χωρίζει τους
από κάτω με μικροεξουσίες όπως αυτές των ελεγκτών.
★ Επαναπρόσληψη των απολυμένων στα Μ.Μ.Μ., και νέες θέσεις εργασίας, που θα προκύψουν από την
επαναλειτουργία των γραμμών που έχουν καταργηθεί, την αύξηση των δρομολογίων και την επέκτασή
τους σε νυκτερινές ώρες, όπως και την εσωτερική αυτονομία συντήρησης και επίβλεψης φυσικής
ασφάλειας των μέσων αντί της ανάθεσης σε “πιστοποιημένους” κερδοσκοπικούς ιδιωτικούς φορείς.
Διεκδικούμε:
★ Ελεύθερη μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για όλους χωρίς προϋποθέσεις
★ Την άμεση διαγραφή όλων των προστίμων.
Εργαζόμενοι και επιβάτες μαζί να παλέψουμε για δωρεάν Δημόσια μετακίνηση για
περισσότερα δρομολόγια καθώς και για περισσότερες και καλύτερα προσβάσιμες γραμμές
_____________________________________________________________________________________
ΣΩματείο Βάσης Ανέργων & επισφαλώς εργαζομένων (ΣΩ.Β.Α.)
http://swbanergwn.espivblogs.net