Σταδιακά οι χρεώσεις στα διόδια θα ανέβουν, ανάλογα με το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων.
Νέα διόδια, υψηλότερες χρεώσεις και πληρωμή διοδίων και στις δύο
κατευθύνσεις φέρνει μαζί της η επανεκκίνηση των έργων της Πατρών-
Κορίνθου Ελευσίνας, πράγμα που σημαίνει διπλασσιασμό των εξόδων για ένα
ταξίδι Πάτρα- Αθήνα. Όπως... αναφέρει η "Καθημερινή", αν όλα εξελιχθούν
σύμφωνα με τις επιδιώξεις της κυβέρνησης, οι διαπραγματεύσεις με τις
τράπεζες θα ολοκληρωθούν μέσα στον Μάιο, και κατόπιν θα ζητηθεί το
«πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Και μέσα στο καλοκαίρι, θα
κατατεθούν για ψήφιση στη Βουλή οι τροποποιήσεις στις συμβάσεις
παραχώρησης.
Κατόπιν, ξεκινά... ο αγώνας δρόμου. Καθώς τα τέσσερα έργα
συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε., θα πρέπει να είναι έτοιμα το 2015. Για
να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, θα πρέπει σε πολύ σύντομο διάστημα οι
εργασίες να εξελίσσονται σε εντατικούς ρυθμούς, σε όλα τα μέτωπα.
Προϋπόθεση γι' αυτό βέβαια είναι να υπάρξει η απαραίτητη ρευστότητα από
τις τράπεζες.
Παράλληλα, αν δεν αλλάξει κάτι στην πολιτική που έχει συμφωνηθεί
για τα διόδια, σύντομα θα αρχίσει η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων
(λ.χ. στην εθνική οδό Ελευσίνας-Κορίνθου-Πατρών, τα διόδια Ελευσίνας και
Ισθμού θα αρχίσουν να χρεώνουν και στις δύο κατευθύνσεις, ενώ θα
προστεθούν και νέοι σταθμοί). Επίσης, σταδιακά οι χρεώσεις στα διόδια θα
ανέβουν, ανάλογα με το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων (ουσιαστικά οι
χρεώσεις έχουν «παγώσει» εδώ και μία διετία).
Τι δεν θα δούμε; Τα έργα όπως είχαν σχεδιαστεί, αφού έχει ήδη
συμφωνηθεί η «μετάθεση» για μετά το 2015 μεγάλων τμημάτων σε δύο άξονες
(το τμήμα Πύργου-Τσακώνας και δύο σημεία στον Ε65-Λαμία-Εγνατία Οδός).