HOLAF (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία
Καταπολέμησης της Απάτης) ερευνά αν ήταν εσκεμμένη, εκ μέρους των
ελληνικών δημόσιων υπηρεσιών, η πολύμηνη καθυστέρηση έγκρισης της
τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων του έργου
Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη.
παραχωρησιούχου για το έργο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης προκλήθηκε αναβολή της ημερομηνίας παράδοσης του έργου, αλλά και ενεργοποίηση ρήτρας υπέρ της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας «Μορέας Α.Ε.», για αποζημιώσεις 68 εκατομμυρίων ευρώ από το ελληνικό κράτος.
Η έρευνα της OLAF ανοίγει πελώριο θέμα προς διερεύνηση για τις εργολαβικές αποζημιώσεις στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα (Ολυμπία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί, Ιόνια Οδός και Ε-65). Το ελληνικό Δημόσιο εγκρίνει εργολαβικές απαιτήσεις συνολικού ύψους 355,3 εκατ. ευρώ, για την περιβόητη επανεκκίνηση των έργων, αφ' ενός μεν χωρίς επιβαρύνσεις κατασκευαστών και τραπεζών, που προχώρησαν στο «πάγωμα» των έργων, αφ' ετέρου δε χωρίς να αναζητούνται και να καταλογίζονται ευθύνες μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών του Δημοσίου για την παραβίαση των συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων (απαλλοτριώσεις, δικαστικές αποφάσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές, μετακινήσεις δικτύων κ.ά.).
Η «Μορέας Α.Ε.», με μετοχική σύνθεση Ακτωρ Α.Ε. του ομίλου Λ. Μπόμπολα (71,67%), J&Ρ-ΑΒΑΞ των επιχειρηματιών Ιωάννου-Παρασκευαΐδη (15%) και Ιντρακόμ Α.Ε. του Σ. Κόκκαλη (13,33%), είχε καλλιεργήσει το μύθο ότι παρά την κρίση είναι η μόνη κοινοπραξία που ξεπέρασε τα εμπόδια και προχώρησε προς την ολοκλήρωση του έργου, καθώς υπολείπεται η κατασκευή τμημάτων του Περιμετρικού Καλαμάτας και του μεγάλου κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη, τα οποία θα είναι έτοιμα κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο 2014.
Ο μύθος όμως έσπασε από την πρόσφατη αποκάλυψη της «Ε» ότι η κοινοπραξία βρίσκεται σε μετωπική σύγκρουση με το ελληνικό Δημόσιο, διεκδικώντας σε διαδικασία διεθνούς διαιτησίας πρόσθετες αμοιβές ύψους 50,5 εκατομμυρίων ευρώ για συμβατικές καθυστερήσεις στο έργο.
Τώρα ο μύθος της κοινοπραξίας καταρρέει, καθώς ελέγχεται η αποζημίωση των 68 εκατ. ευρώ, που ήδη έχει πάρει.