Πάνω από 810 εκ. ευρώ θα πληρώσουν οι Βρυξέλλες, αίτημα και για τις αποζημιώσεις
Στο ΕΣΠΑ ο λογαριασμός για τα έσοδα των εργολάβων από τα διόδια
Στο ΕΣΠΑ ο λογαριασμός για τα έσοδα των εργολάβων από τα διόδια
Της Μαριάννας Τζάννε
Μάννα εξ' ουρανού για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αποτελεί η θετική ανταπόκριση των Βρυξελλών να επιστρέψουν στην χώρα μας πάνω από 810 εκ. ευρώ, αποδεχόμενες ότι το ποσό αυτό κατέβαλλε το ελληνικό δημόσιο στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους για τα διόδια.
Έστω και αργά οι κοινοτικές υπηρεσίες δέχτηκαν ότι τα χρήματα αυτά που αποτελούν τα έσοδα των ιδιωτών από τα διόδια των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, θα ήταν σε άλλη περίπτωση έσοδα του ...
κράτους. Επομένως θεωρούνται μέρος της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου και θα επιστραφούν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πρόκειται για μια σημαντική νίκη του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο έχει σχεδιάσει (με άδηλη εξέλιξη) ανάλογη πορεία να έχουν και οι αποζημιώσεις που θα καταβάλλει για την επανακκίνηση των δρόμων, οι οποίες πρόκειται να προσεγγίσουν τα 400 εκ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει δύο πράγματα. Αφενός μικρότερη συμμετοχή στους οδικούς άξονες από εθνικούς πόρους, αφετέρου την αύξηση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ. Όπως ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, η ένταξη των 810 εκατ. ευρώ στα κονδύλια του ΕΣΠΑ ανεβάζει το ποσοστό απορρόφησης σε σχέση με τον στόχο του Μνημονίου στο 169,3%. Με τον τρόπο αυτό η χώρα μας υπερκάλυψε τον στόχο, απορροφώντας κονδύλια 2,1 δισ. ευρώ έναντι στόχου 1,3 δισ. ευρώ.
Την θετική αυτή εξέλιξη επιβεβαιώνει στο newmoney.gr ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών κ. Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος υπέγραψε και τις σχετικές αποφάσεις με τις οποίες «αυξάνεται» ο προϋπολογισμός των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Οι «Βρυξέλλες δέχτηκαν ότι τα έσοδα από τα διόδια αποτελούν μέρος της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου και επομένως επιστρέφουν στην Ελλάδα τα κονδύλια».
Σημειώνεται ότι το υπουργείο εκταμίευσε πρόσφατα και το μεγαλύτερο μέρος των πόρων της προκαταβολής του Άκτωρα για το μετρό Θεσσαλονίκης (επεκτάσεις προς Καλαμαριά) που είναι 36 εκ. ευρώ. Πρόκειται για κίνηση που επίσης θεωρείται ενισχυτική για την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ.
Μάννα εξ' ουρανού για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αποτελεί η θετική ανταπόκριση των Βρυξελλών να επιστρέψουν στην χώρα μας πάνω από 810 εκ. ευρώ, αποδεχόμενες ότι το ποσό αυτό κατέβαλλε το ελληνικό δημόσιο στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους για τα διόδια.
Έστω και αργά οι κοινοτικές υπηρεσίες δέχτηκαν ότι τα χρήματα αυτά που αποτελούν τα έσοδα των ιδιωτών από τα διόδια των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, θα ήταν σε άλλη περίπτωση έσοδα του ...
κράτους. Επομένως θεωρούνται μέρος της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου και θα επιστραφούν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πρόκειται για μια σημαντική νίκη του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο έχει σχεδιάσει (με άδηλη εξέλιξη) ανάλογη πορεία να έχουν και οι αποζημιώσεις που θα καταβάλλει για την επανακκίνηση των δρόμων, οι οποίες πρόκειται να προσεγγίσουν τα 400 εκ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει δύο πράγματα. Αφενός μικρότερη συμμετοχή στους οδικούς άξονες από εθνικούς πόρους, αφετέρου την αύξηση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ. Όπως ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης, η ένταξη των 810 εκατ. ευρώ στα κονδύλια του ΕΣΠΑ ανεβάζει το ποσοστό απορρόφησης σε σχέση με τον στόχο του Μνημονίου στο 169,3%. Με τον τρόπο αυτό η χώρα μας υπερκάλυψε τον στόχο, απορροφώντας κονδύλια 2,1 δισ. ευρώ έναντι στόχου 1,3 δισ. ευρώ.
Την θετική αυτή εξέλιξη επιβεβαιώνει στο newmoney.gr ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών κ. Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος υπέγραψε και τις σχετικές αποφάσεις με τις οποίες «αυξάνεται» ο προϋπολογισμός των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Οι «Βρυξέλλες δέχτηκαν ότι τα έσοδα από τα διόδια αποτελούν μέρος της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου και επομένως επιστρέφουν στην Ελλάδα τα κονδύλια».
Σημειώνεται ότι το υπουργείο εκταμίευσε πρόσφατα και το μεγαλύτερο μέρος των πόρων της προκαταβολής του Άκτωρα για το μετρό Θεσσαλονίκης (επεκτάσεις προς Καλαμαριά) που είναι 36 εκ. ευρώ. Πρόκειται για κίνηση που επίσης θεωρείται ενισχυτική για την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ.