Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Παραθέτουμε την πολύ ενδιαφέρουσα περίληψη της εισήγησης του δικηγόρου Θεόδωρου Γαζούλη, εκ μέρους της ΜΟΤΟΕ,   στην διεθνή συνδιάσκεψη για την οδική ασφάλεια. Μεταξύ άλλων αναφέρει:
" ...οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων έχουν επικίνδυνες μεταλλικές μπαριέρες στα διόδια..."

 "...μετά τις «συμβάσεις Σουφλιά» του 2007-2008, τα διόδια αυξήθηκαν περίπου 40% για τα αυτοκίνητα και 90% για τις μοτοσυκλέτες!...και τους ωθεί να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο οδικό δίκτυο που είναι πολύ πιο επικίνδυνο…"

Διαβάστε το σχετικό κείμενο:...




Από:     Θεόδωρο Γαζούλη, εκπρόσωπο της ΜΟΤ.Ο.Ε. στο ΕΣΟΑ

Θέμα:   περίληψη θέσεων για τη συνεδρίαση ROSΕE της 26/6/13.
 
Σε συνέχεια του κειμένου που είχα αποστείλει μετά την συνεδρίαση του Φεβρουαρίου, θα ήθελα επιγραμματικά να τονίσω τα εξής:
1.    Όταν το κράτος φέρεται ανεύθυνα (εφαρμόζοντας μιαν εισπρακτική πολιτική με πρόσχημα την οδική ασφάλεια) δίνει, τουλάχιστον, το κακό παράδειγμα στους πολίτες.
2.    Το θέμα των υποδομών είναι βασικότατο για την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών. Είναι θετικό, (όπως φαίνεται και στην Έκθεση που μας αποστείλατε, σελ. 46 επόμενες), να γίνει καταγραφή των επικινδύνων σημείων του οδικού δικτύου, ώστε και οι οδηγοί να έχουν γνώση. Όμως, επιβάλλεται να γίνουν οι στοιχειώδεις παρεμβάσεις και να υποχρεωθούν οι αρμόδιοι φορείς (δημόσιοι και ιδιωτικοί) να σέβονται έστω και ελάχιστα την οδική ασφάλεια, (π.χ. σήμερα μερικοί Δήμοι ακόμη έχουν παράνομα και εκτός προδιαγραφών σαμαράκια, οι παραχωρησιούχοι τωναυτοκινητοδρόμων έχουν επικίνδυνες μεταλλικές μπαριέρες στα διόδια, ακόμη πιο επικίνδυνες είναι οι προστατευτικές μπάρες στο πλάι των δρόμων κλπ).
3.    Δεν είναι επιτρεπτό η Αστυνομία να κάνει τα «στραβά μάτια» σε συγκεκριμένες παρανομίες ισχυρών (με δυσμενείς συνέπειες για την οδική ασφάλεια).
4.    Είναι γνωστό ότι το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων είναι το ασφαλέστερο, (σε σχέση με το επαρχιακό και τις «Εθνικές Οδούς»), για τις μοτοσυκλέτες. Όμως, μετά τις «συμβάσεις Σουφλιά» του 2007-2008, τα διόδια αυξήθηκαν περίπου 40% για τα αυτοκίνητα και 90% για τις μοτοσυκλέτες!
Αυτό, εκτός από παράνομη διακριτική μεταχείριση εις βάρος των αναβατών, συνιστά υποκριτική συμπεριφορά από την πλευρά της Πολιτείας, (για εισπρακτικούς λόγους και υπέρ των ισχυρών), η οποία, (ενώ θέλει να εμφανίζεται ότι «κόπτεται» για την ασφάλειά μας), αποτρέπει τους μοτοσυκλετιστές της χρήσης των αυτοκινητοδρόμων και τους ωθεί να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο οδικό δίκτυο που είναι πολύ πιο επικίνδυνο…
Πρέπει να μειωθούν δραστικά τα διόδια για τις μοτοσυκλέτες, για λόγους οδικής ασφάλειας (λιγότερα ατυχήματα). Σε ταξίδια με τη μοτοσυκλέτα μου στην Ευρώπη έχω διαπιστώσει «ιδίοις όμμασιν» μέχρι και πλήρη απαλλαγή των δικύκλων από την πληρωμή διοδίων (στη Νορβηγία, τη Βρετανία κλπ, σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου τους).
5.    Αυτά, και άλλα πολλά, προκαλούν την δικαιολογημένη αγανάκτηση των μοτοσυκλετιστών. Τα ανωτέρω σημεία αναφέρω ενδεικτικά, μεταξύ πολλών άλλων.
 6.    Ο στόχος της οδικής ασφάλειας είναι κοινός. Όμως η Πολιτεία μέχρι στιγμής δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά και όπως θα όφειλε με το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων των μοτοσυκλετιστών. Ελπίζουμε να το πράξει.


                                                                             Αθήνα, 15-6-2013

                                                                              Θεόδωρος Γαζούλης

                                                                           Εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΕ
                                                                            στη FEMA και στο ΕΣΟΑ
  • Blogroll

  • Blog Archive