Το πόσο αδίστακτο και προκλητικό είναι το αστικό σύστημα εξουσίας αποκαλύπτεται διαχρονικά μέσω των αγορών όπλων. Οι άχρηστοι εξοπλισμοί πάνε χέρι-χέρι με τις μίζες των αστών πολιτικών και των ανώτατων αξιωματικών, των δημοσιογράφων και των λοιπόν «εμπόρων του πατριωτισμού» που περιτριγυρίζουν το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, διατυμπανίζοντας σε όλους τους τόνους την «τουρκική προκλητικότητα-επιθετικότητα» και την συνακόλουθη ανάγκη ενίσχυσης της... «εθνικής Άμυνας»!
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η προσφορά των μεταχειρισμένων αμερικανικών τεθωρακισμένων ABRAMS
καταρχήν και μετά των εκατοντάδων Μ113, καταγγείλαμε τις μυστικές
διαπραγματεύσεις όλων των ελληνικών κυβερνήσεων (Γ.Παπανδρέου,
Παπαδήμου, Σαμαρά), των ΥΕΘΑ Ευ.Βενιζέλου-Α.Αβραμόπουλου-Π. Παναγιωτόπουλου
και το ρόλο που έπαιξαν ο γνωστός υπερπατριώτης πρώην ΑΓΕΣ Φραγκούλης
Φράγκος, αλλά και ο πάντα πρόθυμος να συμφωνήσει ΑΓΕΕΘΑ Κωσταράκος, η
καριέρα του οποίου στο Γενικό Επιτελείο άρχισε επί Μπεγλίτη και
συνεχίζεται μέχρι σήμερα, επί Δ.Αβραμόπουλου, που επέστρεψε στο
Πεντάγωνο μετά την καραμπόλα με το Βενιζέλο.
Θυμίζουμε ότι πρώτοι
μιλήσαμε για τους φόβους από το απεμπλουτισμένο ουράνιο που είναι
βουτηγμένα τα αμερικανικά τεθωρακισμένα. Μα απάντησαν με ψέματα και
υπεκφυγές, ενώ τα έργα τους απέδειξαν ότι είχαμε δίκιο.
Τα
κέρδη εκατομμυρίων ευρώ για τους εφοπλιστές από τη μεταφορά τους, ενώ ο
Δ.Αβραμόπουλος ισχυριζόταν ότι θα τους πείσει να τα μεταφέρουν δωρεάν.
Τα κέρδη των αμερικανικών εταιρειών που θα διατηρήσουν τις αλυσίδες παραγωγής, προσφέροντας ανταλλακτικά.
Τα κέρδη του αμερικανικού στρατού που θα γλυτώσει το μεγάλο κόστος αποθήκευσης τους.
Την τεράστια σύγκρουση
αμερικανικών-γερμανικών εταιρειών για την τεθωρακισμένη ελληνική αγορά. Η
προσφορά των μεταχειρισμένων είναι η δούρειος ίππος για τη διεκδίκηση
των νέων ΤΟΜΑ-Τεθωρακισμένων που πρέπει να είναι του ίδιου προμηθευτή.
Το
παιχνίδι με την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών ημι-κρατικών πολεμικών
βιομηχανιών, προσφέροντας ως δέλεαρ στους «επενδυτές» συμβόλαια των
ελληνικών ενόπλων δυνάμεων.
Το ρόλο των Ελλήνων βιομήχανων όπλων που διεκδικούν υπεργολαβίες από τους ξένους κολοσσούς.
Σειρά
δημοσιευμάτων αποκαλύπτουν την αλήθεια και ταυτόχρονα δείχνουν ότι οι
κατηγορίες εις βάρος μας «για Προδοσία», εκτοξεύονται από τους γνωστούς
φασιστικούς-εθνικιστικούς- μιλιταριστικούς κύκλους που τα παίρνουν
χοντρά από τις βιομηχανίες «άμυνας-ασφάλειας», πιέζοντας για νέους
πολεμικούς εξοπλισμούς και μάλιστα πιέζοντας για συμβόλαια με
συγκεκριμένους προμηθευτές!
Εμείς απαιτούμε: ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ. Να αλλάξει ο ρόλος των πολεμικών βιομηχανιών και να προσανατολιστούν σε ειρηνικούς σκοπούς, ικανοποιώντας τις μεγάλες κοινωνικές ανάγκες και διατηρώντας, αυξάνοντας τις θέσεις εργασίας.
Αναδημοσίευση: 5 ερωτήματα προς το ΚΥΣΕΑ για την "παραχώρηση M 113" από τις ΗΠΑ -Θα απαντηθούν;
Ερωτήματα
-που χρειάζονται ευθείες απαντήσεις από το ελληνικό
Υπουργείο Άμυνας και την κυβέρνηση γενικότερα- προκύπτουν από στοιχεία
για την δωρεάν
παραχώρηση στο Ιράκ 1.026 τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού
(ΤΟΜΠ) M113A2 και οχημάτων οικογενείας από τα αμερικανικά αποθέματα ως
«πλεονάζον αμυντικό υλικό» που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον Στρατό
των ΗΠΑ και τα παρουσιάζει το defence-point.
Τα
...ελληνικά ερωτήματα -που θα θέσουμε παρακάτω με κάθε επιφύλαξη διότι
δεν γνωρίζουμε όλα τα δεδομένα - προκύπτουν με βάση τα εξής:
Τα δεδομένα:
1ον).
Ότι η Ελλάδα ανακοίνωσε ότι παραχωρούνται και σε μας δωρεάν 460
τεθωρακισμένα M113A2 (αν και εμείς ως OnAlert ξέρουμε - και το γράψαμε -
ότι αριθμός των παραχωρούμενων οχημάτων είναι μάλλον 557 και ότι σε
αυτόν δεν περιλαμβάνονται μόνο "απλά Μ-113" αλλά και άλλοι παρόμοιοι
τύποι, όπως τεθωρακισμένα Κέντρα Διοίκησης Βολής, υποστήριξης πυρών,
δημιουργίας παραπετάσματος, μεταφοράς εκτοξευτών αντιαρματικών TOW κλπ).
2ον). Ότι το Ιράκ θα πληρώσει για τα 1.026 τεθωρακισμένα M113A2 περί τα 96 εκ. δολάρια για εργασίες εργοστασιακής αξιοποίησης στις ΗΠΑ και
2ον). Ότι το Ιράκ θα πληρώσει για τα 1.026 τεθωρακισμένα M113A2 περί τα 96 εκ. δολάρια για εργασίες εργοστασιακής αξιοποίησης στις ΗΠΑ και
3ον).'Οτι οι ΗΠΑ κέρδισαν από την παραχώρηση 31 εκατ. δολάρια από την αποφυγή καταβολής του κόστους αποθήκευσης και απενεργοποίησης.
Γράφει
λοιπόν το defence-point για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά: Τα
οχήματα πωλήθηκαν στο Ιράκ μέσω του διακρατικού συστήματος πωλήσεων FMS
(Foreign Military Sales) και η εργοστασιακή τους αξιοποίηση έγινε μέσω
σύμπραξης ιδιωτικού – δημόσιου τομέα που δημιουργήθηκε από τη Διοίκηση
Υλικού του Στρατού των ΗΠΑ
(AMC: Army Material Command). Σημειώνεται ότι τα οχήματα πρόκειται να
εξοπλίσουν τις υπό συγκρότηση έξι τεθωρακισμένες μεραρχίες του ιρακινού
Στρατού.
Στη
σχετική ανακοίνωση τύπου του Στρατού των ΗΠΑ η συμφωνία κρίνεται
αμοιβαία επωφελής για τα δύο μέρη. Οι Ιρακινοί θα εξοπλίσουν τις έξι
τεθωρακισμένες μεραρχίες που συγκροτούν ενώ λόγω της δωρεάν παραχώρησης
των οχημάτων στο Ιράκ το αμερικανικό δημόσιο ωφελήθηκε περί τα 31 εκατ.
ευρώ από την αποφυγή του κόστους αποθήκευσης και απενεργοποίησης των
οχημάτων. Τα 1.026 οχήματα βρισκόταν σε μακρά αποθήκευση στο εργοστάσιο
βάσης Sierra (Sierra Army Depot) στην Καλιφόρνια επί 20 χρόνια!
Η
προμήθεια των M113A2 και των οχημάτων οικογενείας από το Ιράκ έγινε με
δύο συμβάσεις FMS. Η αρχική που υπογράφηκε το φθινόπωρο του 2010 και
αφορούσε 586 οχήματα και οι εργασίες εργοστασιακής αξιοποίησης άρχισαν
τον Φεβρουάριο του 2011 από σύμπραξη που συνέστησαν οι BAE Systems σε
σύμπραξη και το στρατιωτικό εργοστάσιο βάσης του Anniston (Anniston Army
Depot: ANAD). Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανήλθε σε περισσότερα
από 45 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.
Στη
συνέχεια ακολούθησε μία δεύτερη σύμβαση FMS για επιπλέον 440 οχήματα.
Και σε αυτή την περίπτωση η σχετική σύμβαση εργοστασιακής αξιοποίησης
ανατέθηκε στη BAE Systems σε σύμπραξη με το ANAD. Το έργο του ANAD
ανήλθε σε 43.084,4 εργατοώρες, ενώ το κόστος του προγράμματος μαζί με
τις εργασίες που εκτέλεσε η BAE Systems ανήλθε στο συνολικό κόστος των
51 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.
Με
απλά λόγια - συνεχίζει - η δωρεάν παραχώρηση των οχημάτων στο Ιράκ
απέφερε όφελος στο αμερικανικό δημόσιο 31 εκατ. δολάρια από την αποφυγή
καταβολής του κόστους αποθήκευσης και απενεργοποίησης και στην
αμερικανική βιομηχανία περί τα 96 εκατ. δολάρια.
Τα 5 καυτά ερωτήματα που αφορούν το ΚΥΣΕΑ
Ας έρθουμε τώρα στα δικά μας ερωτήματα:
-
Το ''δωρεάν '' είναι πραγματικό ή είναι σωστό μέχρις ενός σημείου και
η κατάσταση των οχημάτων απαιτεί αντίστοιχη με αυτά των οχημάτων του
Ιράκ εργοστασιακή αξιοποίησης;
- Η ενδεχόμενη εργοστασιακή αξιοποίηση θα γίνει στις ΗΠΑ ή στην Ελλάδα;
-Αν
έχει επιλεγεί να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα θα γίνει στο στρατιωτικό
εργοστάσιο στο Βελεστίνο ή είναι στα σκαριά κάποια ''συνεργασία''
με ξένους πιθανούς αγοραστές της ΕΛΒΟ, δηλαδή μήπως - ρωτάμε αθώα, χωρίς
να έχουμε πληροφορία - κάποιοι ...φτιάχνουν την ''προίκα'' με την οποία
θα πωληθεί μερικώς ή ολόκληρη, η ΕΛΒΟ;
-
Η απόφαση του ΚΥΣΕΑ που έλαβε χώρα στις 30/05/2013 υπό την προεδρία του
Πρωθυπουργού κ Α.Σαμαρά απαντά στις παραπάνω, αλλά και άλλες
παρόμοιες ,καίριες ερωτήσεις;
-Η απόφαση του ΚΥΣΕΑ για την αποδοχή των Μ 113
από τις ΗΠΑ, αλλά αγορά από άλλες χώρες και πολλών και άλλων υλικών ,
κοστολογήθηκε σε 303 εκ. ευρώ. Τι ακριβώς αφορά στα Μ-113 και γιατί δεν
ανακοινώθηκε ούτε συνολικά ούτε επιμερισμένο το κόστος αυτό;
Οι
απαντήσεις είναι αναγκαίες για να μπορεί κάποιος να αξιολογήσει πλήρως
την προσφορά, το κόστος και τα οφέλη. Γιατί και τέτοια υπάρχουν.
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Diktiospartakos.blogspot.com