Σάββατο 17 Αυγούστου 2013

Καταγγελίες και μηνύσεις για «τραμπουκισμούς ελεγκτών»

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Σάββατο, Αυγούστου 17, 2013
Καταγγελίες και μηνύσεις για «τραμπουκισμούς ελεγκτών»
Ελευθεροτυπία - Της ΝΤΙΝΑΣ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ητραγική υπόθεση του αδικοχαμένου 19χρονου ήταν δυστυχώς η μακάβρια αφορμή για να αποκαλυφθεί ότι η τραμπούκικη συμπεριφορά ορισμένων ελεγκτών στα λεωφορεία δεν αποτελεί δυστυχώς μεμονωμένο γεγονός.
Αριστερά ο Παναγιώτης Μιχελής, που κατέθεσε μήνυση εναντίον τριών ελεγκτών οι οποίοι τον κτύπησαν. Στη μέση ο δικηγόρος και δεξιά ο πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής του Κινήματος «Δεν Πληρώνω»
Αριστερά ο Παναγιώτης Μιχελής, που κατέθεσε μήνυση εναντίον τριών ελεγκτών οι οποίοι τον κτύπησαν. Στη μέση ο δικηγόρος και δεξιά ο πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής του Κινήματος «Δεν Πληρώνω»
Βροχή καταγγελιών δέχεται το Κίνημα «Δεν Πληρώνω» από πολίτες οι οποίοι όχι απλώς έχουν προπηλακιστεί με τον πιο χυδαίο τρόπο, αλλά υπέστησαν ξυλοδαρμό και χλευάστηκαν δημοσίως, γιατί δεν είχαν εισιτήριο.
Δύο από αυτές τις καταγγελίες τις οποίες παρουσιάζει η «Ε», έχουν ήδη καταλήξει σε μηνύσεις. Οι ιστορίες του Παναγιώτη Μιχελή, ΑμεΑ 67% και της 26χρονης Δέσποινας Π. (σ.σ. τα στοιχεία της στη διάθεση της εφημερίδας) είναι αρκούντως ενδεικτικές για τη συμπεριφορά ορισμένων -ευελπιστούμε- ελεγκτών σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ο κ. Μιχελής επιβιβάστηκε στο λεωφορείο Β9 από την οδό Χαλκοκονδύλη: «Ηταν 8 μ.μ. και στο ύψος του Αγίου Παντελεήμονα μπήκαν μέσα 3 ελεγκτές. Ηταν...
άνδρες γύρω στα 40 με 50. Οταν ζήτησαν το εισιτήριό μου, τους είπα ότι δεν έχω και πως είμαι ΑμεΑ (άτομο με αναπηρία) 67%, λόγω εγκεφαλίτιδας. Σηκώθηκα και πήγα να κατέβω. Με εμπόδισαν και μου είπαν "δεν πας πουθενά". Συνέχισα και τότε οι δύο βρίζοντας, με κλότσησαν δυνατά στο σώμα και ο ένας με χτύπησε δυνατά στο κεφάλι! Κατέβηκα συγχυσμένος από το όχημα. Στο δρόμο ζαλιζόμουν και έκανα εμετό. Ενιωθα αδυναμία και ζάλη».
«Ηρθε ένας άνδρας σοκαρισμένος, ασθμαίνων και κάτωχρος, ο οποίος διέκοψε τη συνέλευση», εξηγεί ο γιατρός Β. Παπαδόπουλος, πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής του κινήματος «Δεν Πληρώνω».
«"Θέλω να σας κάνω μια σοβαρή καταγγελία", μας είπε και σωριάστηκε σε μια καρέκλα. Κάποιος συναγωνιστής τού έδωσε αμέσως νερό και αφού ήπιε λίγο και πήρε δυο ανάσες, μας διηγήθηκε το απίστευτο συμβάν.
Προχθές, λίγη ώρα μετά τη δημοσιοποίηση του άδικου χαμού του παιδιού, δέχτηκα τηλεφώνημα από τον Παναγιώτη. "Θα μπορούσα να ήμουν εγώ στη θέση αυτού του παιδιού", μας είπε συγκινημένος. "Οι τραμπούκοι αυτοί... είναι εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου"...».
Με τη νομική συμπαράσταση του κινήματος «Δεν Πληρώνω», ο κ. Μιχελής κατέθεσε μήνυση πριν από δύο μήνες κατά των τριών ελεγκτών. «Αύριο μπορεί να θρηνήσουμε και άλλα θύματα. Πρέπει να αντιδράσουμε σε αυτή την εγκληματική αυθαιρεσία. Πρώτα από όλα με την αλληλεγγύη μας», τονίζει.
Εξίσου βάρβαρη ήταν και η συμπεριφορά ελεγκτών στην 26χρονη νεαρή. Μάλιστα, το περιστατικό συνέβη στη γραμμή 12, όπως και του αδικοχαμένου νεαρού: «Ανεργη, ήμουν σε απόλυτη οικονομική αδυναμία. Είχα πάρει το λεωφορείο από το σπίτι μου, για να πάω σε ραντεβού προς ανεύρεση εργασίας. Οι δύο ελεγκτές, αφού διαπίστωσαν ότι δεν είχα εισιτήριο, μου συμπεριφέρθηκαν με άκρως εξευτελιστικό τρόπο. Με κατέβασαν βιαίως κι άρχισαν να με βρίζουν δυνατά μέσα στον κόσμο, ειδικά όταν διαπίστωσαν ότι ήξερα τα δικαιώματά μου, μου ζήτησαν ταυτότητα. Κι όταν τους είπα ότι δεν είστε αστυνομικοί για να μου ζητάτε την ταυτότητά μου, με χτύπησαν και προσπάθησαν να μου ανοίξουν την τσάντα».
Η Δέσποινα υπέβαλε μήνυση πριν από μερικές μέρες γιατί, όπως εξηγεί, το ποτήρι είχε ξεχειλίσει, καθώς ήταν η δεύτερη φορά που έπεφτε θύμα βίαιης συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια ελέγχου.
Σε κάθε περίπτωση, ο άδικος θάνατος του νεαρού έχει θέσει σε εγρήγορση το αφυπνισμένο κομμάτι της κοινωνίας. Τα μέλη του κινήματος «Δεν Πληρώνω» έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις: «Τις δύο τελευταίες μέρες ενημερώνουμε και ενδυναμώνουμε τον κόσμο στις στάσεις και τα λεωφορεία να ασκούν τα συνταγματικά δικαιώματα που έχουν, έναντι των ελεγκτών. Επίσης, έχουμε προγραμματίσει για την ερχόμενη Δευτέρα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μεταφορών. Αυτό που συνέβη, εμείς ως κίνημα δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι. Θα αγωνιστούμε για να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση, για να τιμωρηθούν από τη Δικαιοσύνη οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί, και τέλος για να σταματήσουν οι κεφαλοκυνηγοί στα ΜΜΜ», λέει ο κ. Παπαδόπουλος.
  • Blogroll

  • Blog Archive