Το σχέδιό τους είναι απλό… μας θέλουν αμόρφωτους φτηνά εργατικά χέρια δούλους του 21ου
αιώνα χωρίς δικαιώματα και μέλλον.
Αγαπητέ-η συμμαθητή-συμμαθήτρια,
φίλε-φίλη…
Η νέα χρονιά ξεκίνησε
και όπως θα κατάλαβες τίποτα δεν είναι όπως πέρυσι. Αρκετοί από τους καθηγητές
μας απουσιάζουν, και πάρα πολλοί συμμαθητές μας ψάχνουν να βρουν σε ποια
ειδικότητα θα σπουδάσουν αφού το υπουργείο κατήργησε ένα μεγάλο αριθμό
ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ και στα ΕΠΑΛ και μαζί τους κατήργησε και τα όνειρα των
συμμαθητών μας που ήθελαν να φοιτήσουν σ’ αυτές.
Τα σχολεία παρουσιάζουν εικόνα διάλυσης με πολλούς καθηγητές να είναι σε
διαθεσιμότητα, τους σχολικούς φύλακες να έχουν απολυθεί, τα κτίρια να είναι
...
βρώμικα και ασυντήρητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα να μην καλύπτεται από τους
εναπομείναντες καθηγητές και να είμαστε αναγκασμένοι απλώς να ερχόμαστε στο
σχολείο και να φεύγουμε.
Η χαρά και το κέφι που
είχαμε για τη νέα σχολική χρονιά μετατράπηκε σε αγωνία για το αύριο.
Σε ποια ειδικότητα να
πάω αφού αυτή που επέλεξα καταργήθηκε;
Θα πάρουμε τελικά πτυχίο;
Θα έρθουν πίσω οι
καθηγητές μας;
Τι θα γίνει με το
σχολείο μας;
Έφτιαξαν ένα Γενικό
Λύκειο το οποίο με μεγάλο καμάρι ο υπουργός διαφημίζει ως Νέο Λύκειο στο οποίο
θα μας βάζουν να δίνουμε πανελληνίου τύπου εξετάσεις κάθε χρόνο!
Δηλαδή για να προαχθούμε από την Α’ στη Β’ τάξη και από τη Β’
στη Γ’ και για να απολυθούμε θα δίνουμε πανελληνίου τύπου εξετάσεις και μετά
ξανά πανελλήνιες για να μπούμε σε κάποιο ΤΕΙ – ΑΕΙ.
Σ΄αυτές τις εξετάσεις
από τάξη σε τάξη τα μισά θέματα θα τα βάζουν οι καθηγητές μας και τα άλλα μισά
θα βάζει το υπουργείο από τράπεζα θεμάτων και θα έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία. Με
αυτό τον τρόπο δυσκολεύει πάρα πολύ ακόμα και η προαγωγή μας. Οι καθηγητές μας
ξέρουν που δυσκολευόμαστε, γνωρίζουν τις ανάγκες μας, μπορούν να μας πουν
τα σημεία στα οποία θα δώσουμε
περισσότερη προσοχή και όταν γράφουμε μπορούν να έρθουν στην τάξη να μας πουν
μερικές διευκρινήσεις, 2-3 λέξεις κλειδιά, να ξεμπλοκάρει το μυαλό μας, να
γράψουμε κάτι παραπάνω και να περάσουμε το μάθημα. Τώρα που τα μισά θέματα θα
είναι από το υπουργείο δυστυχώς δεν θα μπορεί να γίνεται αυτό.
Ο ίδιος εξεταστικός
γολγοθάς ισχύει και για τα ΕΠΑΛ αλλά μόνο για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
Επιπλέον για να
περάσουμε την τάξη θα πρέπει να έχουμε γενικό μέσο όρο πάνω από 10 και επίσης
πάνω από 10 σε μαθηματικά, άλγεβρα, γεωμετρία, αρχαία Ελληνικά, γλώσσα και
λογοτεχνία. Το ίδιο ισχύει και για τα μαθήματα προσανατολισμού. Και για να στο
κάνω πιο απλό μπορεί να έχουμε γενικό
μέσο όρο 12 ή 13 αλλά να μη γράψουμε καλά στα αρχαία ή στα μαθηματικά ή σε
κάποιο μάθημα προσανατολισμού και να πάμε για Σεπτέμβρη!
Και οι δυσκολίες μας
δεν σταματούν εδώ. Για να περάσουμε σε κάποιο ΤΕΙ ή ΑΕΙ θα προσμετρούνται οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου. Δηλαδή θα πρέπει να έχουμε πάρα πολύ
καλούς βαθμούς και στις 3 τάξεις του Λυκείου σε όλα τα μαθήματα υποχρεωτικά
ακόμα και σε αυτά που δεν μας αρέσουν.
Όπως καταλαβαίνεις
αγαπητέ συμμαθητή-τρια χωρίς
φροντιστήριο θα είναι αμφίβολη ακόμα και η προαγωγή μας και το να περάσουμε σε
ΤΕΙ-ΑΕΙ μάλλον άπιαστο όνειρο.
Το Νέο Λύκειο του κ. υπουργού είναι για “λίγους και
εκλεκτούς” για τα πλουσιόπαιδα που οι γονείς τους έχουν λεφτά να πληρώνουν
φροντιστήρια από την πρώτη κιόλας τάξη. Και σίγουρα το Νέο Λύκειο δεν είναι για μας που ζούμε στη
φτωχογειτονιά που οι γονείς μας είναι άνεργοι ή τους έχουν πετσοκόψει το μισθό
και πληρώνουν τα χαράτσια το ένα μετά το άλλο.
Οι αλλαγές όμως δεν
αφορούν μόνο το Γενικό Λύκειο αλλά και την Τεχνολογική Εκπαίδευση στην οποία θα
στραφούμε οι περισσότεροι μια και δεν θα μπορούμε να παρακολουθήσουμε το Νέο
Λύκειο.
Συγκεκριμένα καταργούνται όλες οι ΕΠΑΣ και αρκετές ειδικότητες
από τα ΕΠΑΛ (Τομείς
Υγείας και Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών). Οι ειδικότητες αυτές ήταν οι πιο
πολυπληθείς. Στη θέση τους ιδρύονται οι ΣΕΚ (Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης)
και τα ΙΕΚ (δημόσια και ιδιωτικά) στα
οποία μπορούμε να πάμε από το Γυμνάσιο.
Στο 3ο έτος των ΣΕΚ θα κάνουμε μαθητεία και στη
συνέχεια θα δίνουμε εξετάσεις πιστοποίησης προκειμένου να πάρουμε πτυχίο. Δηλαδή θα βρίσκουμε έναν εργοδότη ο
οποίος μέσω του ΟΑΕΔ θα μας προσλαμβάνει και θα εργαζόμαστε για 9 ευρώ τη μέρα.
Όσο κοστίζουν ένα πακέτο τσιγάρα και ένας καφές. Τσάμπα χαμαλίκι δηλαδή.
Τόσο αποτιμούν δηλαδή τις ανάγκες μας; Αυτό δημιουργεί μια πολύ κακή συνθήκη
ακόμα και για τους “τυχερούς” που πρόλαβαν να πάρουν τα πτυχία τους από τις
παλιές ΕΠΑΣ και τα ΕΠΑΛ. Γιατί για ποιο λόγο
ένας εργοδότης να προσλάβει έναν παλιό πτυχιούχο και να τον πληρώνει με πλήρες
ημερομίσθιο όταν έχει τη δυνατότητα να προσλάβει κάποιον από τη μαθητεία ο
οποίος θα του κοστίζει και φθηνότερα;
Και εννοείται ότι κανείς δεν αποφοιτεί αν δεν κάνει μαθητεία.
Μα εδώ τα μαγαζιά
κλείνουν το ένα μετά το άλλο… που θα μπορέσουμε να απορροφηθούμε ώστε να
κάνουμε έστω και αυτή τη μαθητεία; Πολύ φοβάμαι ότι θα περιμένουμε πολύ καιρό
και θα παρακαλάμε τους εργοδότες να μας προσλάβουν να εργαστούμε για ένα εξευτελιστικό
μεροκάματο των 9 ευρώ ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε κάποια στιγμή το πτυχίο
μας.
Η τάξη της μαθητείας υπάρχει και στο 4ο
“προαιρετικό” έτος των ΕΠΑΛ (συν τις εξετάσεις πανελληνίου τύπου στα τρία
προηγούμενα έτη).
Και βάζω εισαγωγικά στη λέξη προαιρετικό
γιατί αν θέλουμε πτυχίο επιπέδου 4 θα
κάνουμε μαθητεία. Αλλιώς θα κάνουμε τις τρείς τάξεις των ΕΠΑΛ και θα
παίρνουμε πτυχίο επιπέδου 3. Λίγο εκβιαστικό δεν είναι αυτό;
Το σχέδιό τους είναι απλό… μας θέλουν αμόρφωτους φτηνά εργατικά χέρια δούλους του 21ου
αιώνα χωρίς δικαιώματα και μέλλον.
Συμμαθητή-τρια είμαστε η νέα γενιά, το μέλλον της χώρας και
δεν έχουν κανένα δικαίωμα να μας καταστρέφουν.
Μας κατηγορούν ότι είμαστε η γενιά της καφετέριας και του facebook. Ας τους δείξουμε ότι δεν είναι έτσι. Ας σηκώσουμε το ανάστημά μας να
διεκδικήσουμε το μέλλον που μας κλέψανε.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΣ
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ