Νέος
γύρος διαπραγματεύσεων ξεκινά αύριο στη Χαλυβουργία μεταξύ εργαζομένων
και εργοδοσίας. Η συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών έχει καθοριστεί για
τις 12 το μεσημέρι στο εργοστάσιο του Βόλου όπου αναμένεται η εταιρεία
να καταθέσει τις προτάσεις της για τη συνέχεια.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Κυριαζή
Οι εργαζόμενοι στη Χαλυβουργία όπως είναι γνωστό μέχρι τέλος Οκτωβρίου απασχολούνται με μειωμένες αποδοχές κατά 14% μετά από το αίτημα για δίμηνη παράταση που είχε καταθέσει η εταιρεία, επικαλούμενη μία σειρά από...
οικονομικούς λόγους.
Στην αυριανή συνάντηση αναμένεται να τεθούν όλα τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί και θα συζητηθεί το πλαίσιο για τη νέα επιχειρησιακή σύμβαση που το σωματείο θα επιδιώξει να είναι ετήσια, προκειμένου να υπάρξει διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Το προσωπικό της Χαλυβουργίας στα δύο εργοστάσια σε Βελεστίνο και ΣΥΡΜΑ ανέρχεται περίπου στα 300 άτομα. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και πλέον οι εργαζόμενοι έχουν υποχρεωθεί σε μειώσεις αποδοχών αλλά και εκ περιτροπής εργασία και έχουν περάσει κυριολεκτικά «δια πυρός και σιδήρου» προκειμένου να παραμείνουν όρθιοι και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία των μονάδων.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Κυριαζή
Οι εργαζόμενοι στη Χαλυβουργία όπως είναι γνωστό μέχρι τέλος Οκτωβρίου απασχολούνται με μειωμένες αποδοχές κατά 14% μετά από το αίτημα για δίμηνη παράταση που είχε καταθέσει η εταιρεία, επικαλούμενη μία σειρά από...
οικονομικούς λόγους.
Στην αυριανή συνάντηση αναμένεται να τεθούν όλα τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί και θα συζητηθεί το πλαίσιο για τη νέα επιχειρησιακή σύμβαση που το σωματείο θα επιδιώξει να είναι ετήσια, προκειμένου να υπάρξει διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Το προσωπικό της Χαλυβουργίας στα δύο εργοστάσια σε Βελεστίνο και ΣΥΡΜΑ ανέρχεται περίπου στα 300 άτομα. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και πλέον οι εργαζόμενοι έχουν υποχρεωθεί σε μειώσεις αποδοχών αλλά και εκ περιτροπής εργασία και έχουν περάσει κυριολεκτικά «δια πυρός και σιδήρου» προκειμένου να παραμείνουν όρθιοι και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία των μονάδων.
Η εταιρεία, για τις περικοπές που έχει κάνει,
επικαλείται την ανάγκη για μείωση του λειτουργικού κόστους της εταιρείας
και ειδικότερα το υψηλό κόστος της ενέργειας. Οι πληροφορίες που
υπάρχουν είναι ότι οι ενεργοβόρες βιομηχανίες ασκούν πιέσεις προς τα
αρμόδια Υπουργεία και την Κυβέρνηση, προκειμένου να υπάρξει μείωση του
βιομηχανικού ρεύματος, υπογραμμίζοντας μάλιστα με πολύ εμπεριστατωμένο
τρόπο τις επιπτώσεις που έχει στην ανταγωνιστικότητα των εταιρειών τους
η υψηλή τιμή του ρεύματος στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Μάλιστα οι εκπρόσωποι των βιομηχανικών πολλάκις το
τελευταίο διάστημα έχουν καταστήσει σαφές, ότι εάν δεν μειωθεί το κόστος
ενέργειας τουλάχιστον κατά 30%, τότε θα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα
επιβίωσης των επιχειρήσεων.
Οπως υποστηρίζουν, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, το
οποίο καταβάλλει η βιομηχανία, είναι από 30% έως και 100% ακριβότερο σε
σχέση με τις χώρες της Ε.Ε., όπως και σε σχέση με τις χώρες που είναι
ανταγωνιστικές στον τομέα της βιομηχανίας. Αντίστοιχα ακριβότερο είναι
και το κόστος του Φυσικού Αερίου, το οποίο καταναλώνουν οι ελληνικές
βιομηχανίες.
«Με αυτό το κόστος ενέργειας η ελληνική βιομηχανία δεν
μπορεί να είναι ανταγωνιστική», επισημάνθηκε επίσης και τονίστηκε ότι
καταστρέφεται η ραχοκοκαλιά της Βιομηχανίας εάν και εφόσον δεν υπάρξει
πολιτική βούληση να μειωθεί το κόστος ενέργειας.
Μάλιστα οι εκπρόσωποι της ΕΒΙΚΕΝ έκαναν πρόσφατα γνωστό
ότι εάν μειωθεί το κόστος ενέργειας, οι ελληνικές βιομηχανίες είναι
έτοιμες να συνάψουν ακόμη και κοινωνικό συμβόλαιο, ώστε να διατηρηθούν
οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας, αλλά και να γίνουν άμεσα νέες
προσλήψεις προσωπικού.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα