Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

ΚΥΠΡΟΣ: ΔΙΟΔΙΑ ΓΙΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΣΟΔΩΝ;

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Σάββατο, Οκτωβρίου 05, 2013
Οι αρμόδιοι στην Κύπρο ας αναλογιστούν τι έγινε και γίνεται με την ανάπτυξη λαϊκών κινημάτων πολιτικής ανυπακοής στην Ελλάδα, όταν μπήκαν τα διόδια.
Τα ετήσια έσοδα θα διατίθενται για υλοποίηση μικρών έργων

 Ένα σεντ στα καύσιμα, αντί επιβολή διοδίων Λευκωσία: Την επιβολή αύξησης ενός σεντ ανά λίτρο, στα καύσιμα με σκοπό τη συγκέντρωση περίπου €10 εκατ. - €11 εκατ. ετησίως, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για εκτέλεση μικρών έργων υποδομής, εξετάζει η κυβέρνηση, όπως ανέφερε στον «Φ» ο υπουργός Συγκοινωνιών...
κ. Τάσος Μητσόπουλος.
 Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του «Φ», ο κ. Μητσόπουλος ανέφερε ότι στην Ελλάδα εξοικονόμησαν χρήματα, τα οποία διαθέτουν για σκοπούς υλοποίησης έργων, ακόμη και με την επιβολή διοδίων σε δρόμους. Ερωτηθείς κατά πόσον υπάρχει πρόθεση επιβολής διοδίων και στην Κύπρο, ανέφερε: «Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές πρακτικές, διόδια μπορούν να επιβληθούν σε αυτοκινητοδρόμους μήκους τουλάχιστον 50 χιλιομέτρων. Διαθέτουμε δρόμους με αυτές τις προδιαγραφές, π.χ. οι δρόμοι Λευκωσίας - Λεμεσού, Λεμεσού - Πάφου και Λάρνακας - Λεμεσού, αλλά υπάρχουν πρακτικά προβλήματα, τα οποία καθιστούν την επιβολή διοδίων σχεδόν ανέφικτη. Κι αυτό, επειδή, όπως προέκυψε και από σχετική μελέτη των δεδομένων, οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές.
Πέραν της μικρής σχετικά απόστασης μεταξύ των διαφόρων επαρχιών μας, κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων μας υπάρχει μεγάλος αριθμός εισόδων και εξόδων για τα οχήματα, κάτι το οποίο θα επιβάρυνε τις κοινότητες με τροχαία κίνηση», είπε για να προσθέσει: «Παράλληλα, λόγω και της οικονομικής κρίσης, δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε ειδικά τους κατοίκους πολλών κοινοτήτων, οι οποίοι για να μεταβούν στο διπλανό χωριό θα πρέπει να πληρώσουν διόδια, τη στιγμή κατά την οποία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα διακινούνται μόνο μερικά χιλιόμετρα, π.χ. από τη μια κοινότητα στην άλλη.
 Εξάλλου, οι αυτοκινητόδρομοί μας δεν είναι κλειστοί, οπόταν σε περίπτωση επιβολής διοδίων κάποιοι θα σταματούσαν να χρησιμοποιούν τον υπεραστικό δρόμο και θα πήγαιναν στον προορισμό τους από τους αγροτικούς ή άλλους υπηρεσιακούς δρόμους», σημείωσε.
Σχετικά με την επιβολή τέλους καυσίμων ενός σεντ ανά λίτρο, ο κ. Μητσόπουλος είπε: «Το ένα σεντ δεν αποτελεί σοβαρή επιβάρυνση, αν ληφθεί υπόψη ότι διαφορές ενός σεντ μπορείς να βρεις από το ένα πρατήριο πετρελαιοειδών στο άλλο, οπόταν η αύξηση θα είναι ανεπαίσθητη».
 Όπως εξήγησε, πρόκειται για ένα θέμα, για το οποίο υπάρχει επαφή με άλλα υπουργεία και εξετάζονται από κοινού οι συνέπειες, αρνητικές και θετικές.
 Το σίγουρο είναι ότι θα δημιουργηθεί επιπρόσθετο έσοδο γύρω στα €10 εκατ. - €11 εκατ., κάτι το οποίο «θα μας βοηθήσει να υλοποιήσουμε πολλά μικρά έργα, αφού σε πρώτο στάδιο θα πρέπει να καταβάλουμε το 10% του κόστους των έργων αυτών. Οπόταν αν θα χρειαστούμε τον πρώτο χρόνο €1 εκατ. για ένα έργο, τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε την υλοποίηση 10 έργων του ενός εκατομμυρίου, κάτι το οποίο θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την κοινωνία», συμπλήρωσε ο υπουργός. Γράφει: Βάσος Βασιλείου

 philenews
  • Blogroll

  • Blog Archive