ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΜΑ ΞΕΖΟΥΜΙΣΕΙ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΔΙΟΔΙΩΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ!
Στην τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων, σχέδιο αντίστοιχο με εκείνο για τα ακίνητα, ποντάρει το ΤΑΙΠΕΔ για να ενισχύσει τις επιδόσεις του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Πρόκειται για σχέδιο που είχε «παγώσει» επί μήνες εξαιτίας σειράς...
προβλημάτων, και κυρίως επειδή
καθυστερεί η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες και τις κατασκευαστικές εταιρείες για την επανεκκίνηση των έργων σε Ολυμπια Οδό, Ιόνια Οδό, Αξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) και Μαλιακός – Κλειδί.
Τώρα, το αρχικό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ για τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων που θα έχει το Δημόσιο από διόδια, επανέρχεται, όπως προκύπτει και από την τελευταία τριμηνιαία έκθεση αξιολόγησης που δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα το Ταμείο.
Σύμφωνα πάντως με την έκθεση, τα έσοδα σε επίπεδο έτους, μάλλον θα προσεγγίσουν τα 1,3 δισ. ευρώ, μετά και το πρόσφατο deal της πώλησης και επαναμίσθωσης των 28 κτιρίων του Δημοσίου (που θα προσθέσουν επιπλέον 261 εκατ. ευρώ).
Σύμφωνα με την έκθεση, το καλύτερο τρίμηνο θα είναι το τέταρτο καθώς ξεκίνησε με την είσπραξη των 622 εκατ. ευρώ για την πώληση του 33% του ΟΠΑΠ.
Όσο για την πορεία των πιο κρίσιμων ιδιωτικοποιήσεων, πολλές απ’ αυτές παραμένουν «κολλημένες». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτές των λιμανιών (ΟΛΠ και ΟΛΘ), με τους σχετικούς διαγωνισμούς να εξαγγέλονται επί μήνες χωρίς να προκηρύσσονται. Στη δε, περίπτωση της ΔΕΠΑ, είναι σαφές ότι αν δεν επιλυθεί πρώτα το θέμα των χρεών προς αυτήν των ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών, νέος διαγωνισμός δεν πρόκειται να προκηρυχθεί.
Κέρδη 2,1 εκ. ευρώ για ΤΑΙΠΕΔ
Τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε το Ταμείο κάνουν λόγο για καθαρά κέρδη ύψους 2,1 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2013. Τα θετικά αποτελέσματα σχετίζονται με τις αμοιβές των συμβούλων για την απεμπλοκή των οδικών αξόνων, οι οποίες λογίζονταν μέχρι σήμερα στις οικονομικές καταστάσεις της κρατικής εταιρείας ως επισφαλείς απαιτήσεις. Επειδή το έργο των Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων είχε σταματήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, το Ταμείο είχε καταγράψει ως επισφάλειες περί τα 3,3 εκατ. ευρώ (αμοιβές των συμβούλων).
Σε ένα άλλο μέτωπο, αυτό της Εγνατίας Οδού, η προκήρυξη του διαγωνισμού αποτελεί θέμα εβδομάδων. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με την Τράπεζα Πειραιώς με την οποία η Εγνατία είχε συνάψει δάνεια άνω των 250 εκ. ευρώ. Η Πειραιώς είχε προσφύγει κατά της μεταβίβασης της εταιρείας στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να διασφαλίσει την αποπληρωμή των δανείων της, τα οποία θα κάλυπτε η είσπραξη των διοδίων.
Τελικά συμφωνήθηκε πως η αποπληρωμή των δανείων (που αγγίζουν τα 250 εκατ. ευρώ) θα επιβαρύνει τον ιδιώτη που θα αναλάβει την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού.
ΤΑ ΝΕΑ
Στην τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων, σχέδιο αντίστοιχο με εκείνο για τα ακίνητα, ποντάρει το ΤΑΙΠΕΔ για να ενισχύσει τις επιδόσεις του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Πρόκειται για σχέδιο που είχε «παγώσει» επί μήνες εξαιτίας σειράς...
προβλημάτων, και κυρίως επειδή
καθυστερεί η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες και τις κατασκευαστικές εταιρείες για την επανεκκίνηση των έργων σε Ολυμπια Οδό, Ιόνια Οδό, Αξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) και Μαλιακός – Κλειδί.
Τώρα, το αρχικό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ για τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων που θα έχει το Δημόσιο από διόδια, επανέρχεται, όπως προκύπτει και από την τελευταία τριμηνιαία έκθεση αξιολόγησης που δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα το Ταμείο.
Σύμφωνα πάντως με την έκθεση, τα έσοδα σε επίπεδο έτους, μάλλον θα προσεγγίσουν τα 1,3 δισ. ευρώ, μετά και το πρόσφατο deal της πώλησης και επαναμίσθωσης των 28 κτιρίων του Δημοσίου (που θα προσθέσουν επιπλέον 261 εκατ. ευρώ).
Σύμφωνα με την έκθεση, το καλύτερο τρίμηνο θα είναι το τέταρτο καθώς ξεκίνησε με την είσπραξη των 622 εκατ. ευρώ για την πώληση του 33% του ΟΠΑΠ.
Όσο για την πορεία των πιο κρίσιμων ιδιωτικοποιήσεων, πολλές απ’ αυτές παραμένουν «κολλημένες». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτές των λιμανιών (ΟΛΠ και ΟΛΘ), με τους σχετικούς διαγωνισμούς να εξαγγέλονται επί μήνες χωρίς να προκηρύσσονται. Στη δε, περίπτωση της ΔΕΠΑ, είναι σαφές ότι αν δεν επιλυθεί πρώτα το θέμα των χρεών προς αυτήν των ιδιωτών ηλεκτροπαραγωγών, νέος διαγωνισμός δεν πρόκειται να προκηρυχθεί.
Κέρδη 2,1 εκ. ευρώ για ΤΑΙΠΕΔ
Τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε το Ταμείο κάνουν λόγο για καθαρά κέρδη ύψους 2,1 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2013. Τα θετικά αποτελέσματα σχετίζονται με τις αμοιβές των συμβούλων για την απεμπλοκή των οδικών αξόνων, οι οποίες λογίζονταν μέχρι σήμερα στις οικονομικές καταστάσεις της κρατικής εταιρείας ως επισφαλείς απαιτήσεις. Επειδή το έργο των Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων είχε σταματήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, το Ταμείο είχε καταγράψει ως επισφάλειες περί τα 3,3 εκατ. ευρώ (αμοιβές των συμβούλων).
Σε ένα άλλο μέτωπο, αυτό της Εγνατίας Οδού, η προκήρυξη του διαγωνισμού αποτελεί θέμα εβδομάδων. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με την Τράπεζα Πειραιώς με την οποία η Εγνατία είχε συνάψει δάνεια άνω των 250 εκ. ευρώ. Η Πειραιώς είχε προσφύγει κατά της μεταβίβασης της εταιρείας στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να διασφαλίσει την αποπληρωμή των δανείων της, τα οποία θα κάλυπτε η είσπραξη των διοδίων.
Τελικά συμφωνήθηκε πως η αποπληρωμή των δανείων (που αγγίζουν τα 250 εκατ. ευρώ) θα επιβαρύνει τον ιδιώτη που θα αναλάβει την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού.
ΤΑ ΝΕΑ