Επιβεβαίωση των αποκαλύψεων της «Εφ.Συν.» για την επιμήκυνση στην παραχώρηση των διοδίων σε εργολάβους. →Επιβεβαίωση των αποκαλύψεων της «Εφ.Συν.» για την επιμήκυνση στην παραχώρηση των διοδίων σε εργολάβους
Πάνω από 3 δισ. ευρώ έχουν εισπράξει έως τώρα οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων από διόδια και από τη συμβολή του Δημοσίου. Με τις νέες συμφωνίες υπολογίζεται να πάρουν επιπλέον 2,2 δισ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζονται τα 350 εκατ. που άρχισαν ήδη να μπαίνουν στα ταμεία τους για...
καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις απαλλοτριώσεις χώρων, τις δύο «γκρίζες ζώνες» των συμβάσεων του 2007 που αξιοποίησαν οι ανάδοχοι στις πολύμηνες διαπραγματεύσεις.
Το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών στην ουσία επιβεβαίωσε τις χθεσινές αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.», σύμφωνα με τις οποίες το Δημόσιο με τις νέες συμφωνίες θα αναλάβει το επιχειρηματικό ρίσκο και για τους αυτοκινητόδρομους Κόρινθος-Πάτρα και Μαλιακός-Κλειδί, παραχωρώντας στους εργολάβους την εκμετάλλευση των διοδίων για άλλα τρία χρόνια μετά την ισχύουσα 30ετία. Η παράταση προβλέπεται σε ενδεχόμενο μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων ή όταν η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων των εργολάβων είναι κάτω από 6%. Συνεργάτης του αρμόδιου υπουργού δήλωσε χθες αισιόδοξος, εκτιμώντας ότι ώς το 2038, οπότε λήγει ο προβλεπόμενος χρόνος παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων, θα έχει αναστραφεί το οικονομικό κλίμα και επομένως η κυκλοφορία θα έχει επανέλθει στα κανονικά επίπεδα. Δεν είχε πάντως απάντηση σε ερωτήματα για τις ευθύνες αυτών που περιέλαβαν στις αρχικές συμβάσεις χρονικό περιθώριο μόλις έξι μηνών για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών και ενός χρόνου για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, που «σέρνονται» εδώ και έξι χρόνια! Δεν ήταν επίσης έτοιμος να μας κατονομάσει τους συντάκτες των περίφημων κυκλοφοριακών μοντέλων, τα οποία επικαλούνται οι εργολάβοι για να παρουσιάσουν μείωση των μετακινήσεων κατά 50%.
Εκτός από το Δημόσιο, «πλάτη» για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους έχουν βάλει και οι τέσσερις ελληνικές τράπεζες (Εθνική, Πειραιώς, Alpha και Eurobank) που μετέχουν στη χρηματοδότηση και αύξησαν τη συμμετοχή τους από το 40% των αρχικών συμβάσεων σχεδόν στο 65% για να καλύψουν το κενό που δημιούργησε η αποχώρηση επτά ξένων πιστωτικών ιδρυμάτων.
Χ.ΤΖ. efsyn.gr