Μια μέθοδο, η οποία επιτρέπει στον χρήστη να «νιώσει» την υφή αντικειμένων που εμφανίζονται πάνω σε μία οθόνη αφής, ανέπτυξαν οι ερευνητές της Disney.
“Οπως
αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, η εν λόγω τεχνική περιλαμβάνει την
εκπομπή/ αποστολή μικρών δονήσεων μέσω της οθόνης, οι οποίες κάνουν στον
χρήστη να «νιώσει» την υφή και το περίγραμμα του αντικειμένου που αγγίζει.
Σύμφωνα με τους ερευνητές της Disney, οι δονήσεις
είναι σε θέση να «ξεγελάσουν» τα ανθρώπινα δάκτυλα, δίνοντάς τους την
εντύπωση ότι αγγίζουν μία....
πραγματική επιφάνεια. Όπως προσθέτουν, ο
ειδικός αλγόριθμος ο οποίος καθορίζει την παραγωγή τις
απαιτούμενων δονήσεων θα μπορούσε πολύ εύκολα να προστεθεί στα υπάρχοντα
συστήματα οθονών αφής.
Την τεχνική ανέπτυξαν ο Δρ. Άλι Ισράρ
και οι συνάδελφοί του στο ερευνητικό εργαστήριο της Disney στο
Πίτσμπεργκ. Στην ουσία, αυτό που κάνει είναι να αναδημιουργεί αυτό που
λαμβάνει χώρα όταν ένα δάκτυλο περνά πάνω από μία ανώμαλη επιφάνεια.
Όπως λέει ο Ιβάν Πουπίρεφ, επικεφαλής της ομάδας έρευνας διαδραστικότητας στο Πίτσμπεργκ, ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται την τρισδιάστατη
ανωμαλία σε μία επιφάνεια κυρίως μέσω του τεντώματος του δέρματος,
σύμφωνα με το naftemporiki.gr. Για να «ξεγελαστεί» ο εγκέφαλος, οι
δονήσεις που μεταδίδονται μέσω της οθόνης προκαλούν τεχνητά το τέντωμα
του δέρματος στην άκρη του δακτύλου, έτσι ώστε να γίνεται αισθητή η
ύπαρξη ανωμαλίας στην οθόνη αφής, ακόμα και αν κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει
στην πραγματικότητα.
Οι
ερευνητές ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί
για να «παράξει» περιγράμματα και υφές που συναντώνται σε διάφορα
αντικείμενα. Όσο πιο έντονα είναι τα χαρακτηριστικά του αντικειμένου,
τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η δόνηση για να εξομοιωθεί η αίσθηση.
nez.gr