Ξεπερνούν τα 7,5 ΔΙΣ (!) ευρώ οι απώλειες του Δημοσίου, με βάση τους όρους των νέων συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια, όπως αποκαλύπτει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Σύμφωνα με έκθεση του γενικού λογιστηρίου του κράτους οι συνολικές απώλειες του δημοσίου για το διάστημα παραχώρησης των έργων, λόγω της καθιέρωσης "μηχανισμού ανακύκλωσης" εσόδων, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις των Συμφωνιών Τροποποίησης ανά έργο ως ακολούθως:
- 1,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί"
- 1,2 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας"
- 2,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο "Ιονία Οδός"
- 3,1 δισ. ευρώ περίπου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα
Την ίδια ώρα που το ελληνικό Δημόσιο θα χάσει το τεράστιο αυτό ποσό, το σχετικό νομοσχέδιο συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και αναμένεται να επικυρωθεί στην Ολομέλεια μέσα στην εβδομάδα.
Με κατεπείγοντα χαρακτήρα – ώστε να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 10 Δεκεμβρίου οι διαδικασίες για την έγκαιρη εκταμίευση των κοινοτικών κονδυλίων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος – ξεκίνησε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση για την κύρωση των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων… Συμβάσεις που μεταξύ άλλων προβλέπουν αυξήσεις στα διόδια που φτάνουν ακόμη και το… εξωφρενικό ποσοστό του 60%.