Ποσό 9.731.303 ευρώ ως αποζημίωση πρόκειται να εισπράξει ο "Μορέας", από το ελληνικό Δημόσιο για τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας.
Ο προϊστάμενος της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Υποδομών έδωσε χθες γραπτή εντολή για να πληρωθεί το συγκεκριμένο ποσό στον παραχωρησιούχο. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, αφορά ποσό που έχουν επιδικάσει ως αποζημίωση τα διαιτητικά δικαστήρια, με βάση τη...
σύμβαση παραχώρησης.
Δηλαδή, ο Ελληνας φορολογούμενος σε αυτή τη δύσκολη για τον ίδιο και τον τόπο περίοδο καλείται να πληρώσει τα "σπασμένα", τις παθογένειες εκτέλεσης των δημοσίων έργων που καθυστερούν λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ευρημάτων και εξαιτίας προβλημάτων στη χρηματοδότηση.
Συγκεκριμένα, αιτία της αποζημίωσης είναι η καθυστέρηση στην υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα που περιλαμβάνει και το Παραδείσια - Τσακώνα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα ο "Μορέας" να χάσει έσοδα.
Η απώλεια εσόδων, σύμφωνα με τις δικαστικές αποφάσεις, αφορούν τα διόδια κατά πρώτο λόγο στο Πήδημα και στη Βελιγοστή.
Η τελευταία περίπτωση σχετίζεται με το Παραδείσια - Τσακώνα που ολοκληρώθηκε 2 χρόνια μετά το αρχικό χρονοδιάγραμμα, λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του έργου (το έσωσε η ένταξη στο ΕΣΠΑ).
Δευτερευόντως αφορούν τα διόδια στη Γέφυρα Μάναρη, καθώς πήγε πίσω 4 μήνες η παράδοση του τμήματος που περιλαμβάνει τη σήραγγα στο Καλογερικό και τα διόδια στο Σπαθοβούνι.
Για το συγκεκριμένο σημείο το δικαστήριο δικαίωσε τον "Μορέα", καθώς για 1,5 χρόνο παρέμεινε ανοιχτή μια δίοδος πριν τα διόδια, η οποία θα έπρεπε να έχει κλείσει μετά την κατασκευή του κόμβου του Αγίου Βασιλείου.
eleftheriaonline.gr
Ποιος ο Μορέας:
Η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. ιδρύθηκε στις 22/12/2006 και η μετοχική της σύνθεση είναι η ακόλουθη:
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67% (συμφερόντων Μπόμπολα)
J& P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15%
ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%
Στις 31 Ιανουαρίου 2007, ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων υπέγραψε με την Παραχωρησιούχο Εταιρεία, ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης είναι 30 χρόνια. Η Σύμβαση Παραχώρησης κυρώθηκε με το Ν.3559/2007 (ΦΕΚ 102 Α/ 14.5.2007), ενώ η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κρατική Ενίσχυση ελήφθη στις 31.01.2008. Το Έργο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που ενεργεί για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου.
Ως εκ τούτου, παρακολουθείται σε καθημερινή βάση για λογαριασμό του Δημοσίου, τόσο από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/ Λειτουργίας - Συντήρησης Έργων Παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ - για θέματα λειτουργίας και συντήρησης) όσο και από την Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/ Μελέτη Κατασκευή Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου (ΕΥΔΕ/ΜΚΕΠΠ - για θέματα μελέτης-κατασκευής).
Ο προϊστάμενος της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Υποδομών έδωσε χθες γραπτή εντολή για να πληρωθεί το συγκεκριμένο ποσό στον παραχωρησιούχο. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, αφορά ποσό που έχουν επιδικάσει ως αποζημίωση τα διαιτητικά δικαστήρια, με βάση τη...
σύμβαση παραχώρησης.
Δηλαδή, ο Ελληνας φορολογούμενος σε αυτή τη δύσκολη για τον ίδιο και τον τόπο περίοδο καλείται να πληρώσει τα "σπασμένα", τις παθογένειες εκτέλεσης των δημοσίων έργων που καθυστερούν λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ευρημάτων και εξαιτίας προβλημάτων στη χρηματοδότηση.
Συγκεκριμένα, αιτία της αποζημίωσης είναι η καθυστέρηση στην υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα που περιλαμβάνει και το Παραδείσια - Τσακώνα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα ο "Μορέας" να χάσει έσοδα.
Η απώλεια εσόδων, σύμφωνα με τις δικαστικές αποφάσεις, αφορούν τα διόδια κατά πρώτο λόγο στο Πήδημα και στη Βελιγοστή.
Η τελευταία περίπτωση σχετίζεται με το Παραδείσια - Τσακώνα που ολοκληρώθηκε 2 χρόνια μετά το αρχικό χρονοδιάγραμμα, λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του έργου (το έσωσε η ένταξη στο ΕΣΠΑ).
Δευτερευόντως αφορούν τα διόδια στη Γέφυρα Μάναρη, καθώς πήγε πίσω 4 μήνες η παράδοση του τμήματος που περιλαμβάνει τη σήραγγα στο Καλογερικό και τα διόδια στο Σπαθοβούνι.
Για το συγκεκριμένο σημείο το δικαστήριο δικαίωσε τον "Μορέα", καθώς για 1,5 χρόνο παρέμεινε ανοιχτή μια δίοδος πριν τα διόδια, η οποία θα έπρεπε να έχει κλείσει μετά την κατασκευή του κόμβου του Αγίου Βασιλείου.
eleftheriaonline.gr
Ποιος ο Μορέας:
Η ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. ιδρύθηκε στις 22/12/2006 και η μετοχική της σύνθεση είναι η ακόλουθη:
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., με ποσοστό 71,67% (συμφερόντων Μπόμπολα)
J& P-ΑΒΑΞ, με ποσοστό 15%
ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, με ποσοστό 13,33%
Στις 31 Ιανουαρίου 2007, ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων υπέγραψε με την Παραχωρησιούχο Εταιρεία, ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε., Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης είναι 30 χρόνια. Η Σύμβαση Παραχώρησης κυρώθηκε με το Ν.3559/2007 (ΦΕΚ 102 Α/ 14.5.2007), ενώ η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κρατική Ενίσχυση ελήφθη στις 31.01.2008. Το Έργο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που ενεργεί για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου.
Ως εκ τούτου, παρακολουθείται σε καθημερινή βάση για λογαριασμό του Δημοσίου, τόσο από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/ Λειτουργίας - Συντήρησης Έργων Παραχώρησης (ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ - για θέματα λειτουργίας και συντήρησης) όσο και από την Υπηρεσία Δημοσίων Έργων/ Μελέτη Κατασκευή Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου (ΕΥΔΕ/ΜΚΕΠΠ - για θέματα μελέτης-κατασκευής).