Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

«Κόλλησε» η βελόνα στα αναλογικά διόδια

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Σάββατο, Ιουλίου 26, 2014
Επιμένει το υπουργείο Υποδομών στην εγκατάσταση και λειτουργία διοδίων αναλογικού - ηλεκτρονικού τύπου και όχι μετωπικών στην Εγνατία Οδό.
Παρά τις ενστάσεις από τους επικεφαλής της τρόικας, το υπουργείο Υποδομών εμμένει στην απόφαση για εγκατάσταση ηλεκτρονικών - αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, παρ' ότι, όπως ...
λέγεται, η επιλογή αυτή φέρνει κάποια αναστάτωση στο σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, που έχει αναλάβει τις διαδικασίες για το διαγωνισμό παραχώρησης του οδικού άξονα και των καθέτων αξόνων του.
Η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων συνεπάγεται μεγαλύτερη δαπάνη εκκίνησης κι έχει διαφορετικό κόστος παρακολούθησης της λειτουργίας. Ωστόσο, από τεχνολογικής πλευράς, αποτελεί το πλέον σύγχρονο σύστημα, αλλά και το πλέον δίκαιο για το χρήστη, που πληρώνει διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει.
Τοπικές μετακινήσεις
Για την Εγνατία Οδό, που το 80% των μετακινήσεων είναι τοπικού χαρακτήρα, η λειτουργία αναλογικών σταθμών διοδίων συνεπάγεται για τους χρήστες χαμηλότερο κόστος, δίχως αυτό να σημαίνει αναγκαστικά ότι τα έσοδα θα είναι μικρότερα για τον παραχωρησιούχο, αφού οι χρήστες θα έχουν κίνητρο να κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.
Ως σήμερα, στον άξονα της Εγνατίας έχουν τεθεί οε λειτουργία έξι σταθμοί μετωπικών διοδίων. Υπενθυμίζεται ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, που δημοσιεύθηκε στις 10/4/2014, οριστικοποιήθηκε η χρήση αναλογικού συστήματος διοδίων, με ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης.
Η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και η χρέωση θα είναι ανάλογη των χιλιόμετρων που διήνυσε μέσα στον αυτοκινητόδρομο.
Με το σύστημα αυτό, ο χρήστης της Εγνατίας Οδού δεν θα αναγκάζεται σε πυκνές στάσεις για πληρωμές διοδίων ανά 50-60 χλμ. και, το κυριότερο, δεν θα υπάρχει αναντίστοιχη χρέωση για μικρότερες ή μεγαλύτερες διαδρομές.
Υπενθυμίζεται ότι, το 2013, η Εγνατία Οδός είχε έσοδα 37,6 εκατ. ευρώ, έναντι 32,5 εκατ. το 2012. Οι ζημιές προ φόρων έφτασαν τα 123 εκατ., έναντι 120 εκατ. το 2012. Οι ζημιές οφείλονται, κυρίως, στο αυξημένο κόστος συντήρησης του οδικού άξονα, αλλά και στην κάλυψη δανείων.
enet.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive