Κυριακή 27 Ιουλίου 2014


....Οι «δεν πληρώνω» γιγαντώθηκαν ως κίνημα, κάνοντας τους συναγερμούς στους σταθμούς να ηχούν με διαδοχικές διελεύσεις οχημάτων που δεν έπαιρναν απόδειξη πληρωμής....
 
Κατά καιρούς τοπικές κοινωνίες έχουν εκπέμψει SOS για τους υπερφορτωμένους παρακαμπτήριους δρόμους, εξαιτίας των υψηλών διοδίων. Μηδενική, όμως, ανταπόκριση. Μέχρι που η οργή επέστρεψε δυστυχώς κάτω από βαρύ πένθος μετά από το πολύνεκρο στην παλιά εθνική οδό Βόλου - Λάρισας, ανάμεσα στο Ριζόμυλο και το Στεφανοβίκειο, όπου τρεις αθώες ζωές «έσβησαν» στην ....
άσφαλτο.
Ακόμη και τις ώρες που διακόπηκε η κυκλοφορία, εκείνο το βράδυ της τραγωδίας, η εικόνα του μποτιλιαρίσματος πάνω στην εθνική οδό, ήρθε απλά να επιβεβαιώσει ότι το κακό παραμόνευε ανά πάσα στιγμή. Ουρές χιλιομέτρων είχαν σχηματίσει νταλίκες και φορτηγά…                                                                    
 Οταν οι σταθμοί διοδίων πολλαπλασιάστηκαν με καταιγιστικούς ρυθμούς κατά μήκος των εθνικών οδών, οι χάρτες με τις εναλλακτικές διαδρομές που εμφανίζονταν ο ένας μετά τον άλλον στο διαδίκτυο, προτρέποντας τους οδηγούς για το ποιους παραδρόμους και παρακαμπτήριους να ακολουθήσουν, ανάλογα με τη διαδρομή τους, ώστε να αποφύγουν το υψηλότατο κόστος θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «ελληνική μαγκιά». 
Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ 
Η αποφυγή, όμως, των σταθμών διοδίων αποτέλεσε ανάγκη για ΙΧηδες που διανύουν καθημερινές αποστάσεις πάνω στην εθνική οδό για την εργασία τους, αλλά κυρίως για αυτοκινητιστές, οι οποίοι για να μειώσουν το κόστος της διαδρομής μέσα σε μύρια όσα οικονομικά προβλήματα που τους έχουν γονατίσει επέλεγαν διαδρομές, στις οποίες έπαιζαν σε ρουλέτα τη ζωή τους, αλλά και των υπολοίπων οδηγών.
Η τελευταία αύξηση της τιμής των διοδίων κατά 60% τον περασμένο Φεβρουάριο επιδείνωσε την κατάσταση. Περιόρισε την κίνηση στις νέες -αλλά σε πολλά σημεία τους με σοβαρές παγίδες- εθνικές οδούς και αύξησε τον όγκο της κυκλοφορίας σε παρακαμπτηρίους. Η κατάσταση ξέφυγε και οι χάρτες με τις «από πίσω διαδρομές» αποδεικνύονταν ότι δεν επρόκειτο πλέον για μία «πονηριά του Ελληνα», αλλά για αναγκαίο κακό.
Τοπικές κοινωνίες χτύπησαν κατά καιρούς καμπανάκια για τους κινδύνους που δημιουργούσαν τα διόδια-φωτιά, πρωτοβουλίες πολιτών κινητοποιήθηκαν σηκώνοντας τις μπάρες για την ελεύθερη διέλευση των οχημάτων και οι «δεν πληρώνω» γιγαντώθηκαν ως κίνημα, κάνοντας τους συναγερμούς στους σταθμούς να ηχούν με διαδοχικές διελεύσεις οχημάτων που δεν έπαιρναν απόδειξη πληρωμής.
Οι εταιρείες εκμετάλλευσης των διοδίων, όμως, συνέχισαν το χαβά τους, αγνοώντας τα εμπόδια που δημιουργούσε η τακτική των διαρκών αυξήσεων σε σταθμούς και κόμιστρα για τη χρήση των νέων εθνικών οδών από τους πολίτες.

«Είναι ακριβά!»
Η προ ημερών παρέμβαση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Johannes Hahn, η επίσκεψη του οποίου στη Θεσσαλία συνέπεσε με το βαρύτατο πένθος για την απώλεια τριών νέων ανθρώπων στην παλιά εθνική οδό Βόλου - Λάρισας, ήταν ξεκάθαρη: «Τα διόδια είναι ακριβά. Η ευρωπαϊκή επιτροπή θα πρέπει να επανεξετάσει το θέμα, το οποία θα συζητήσω με την ελληνική κυβέρνηση. Το ποσό είναι αρκετά μεγάλο. Δεν έχει κανένα νόημα αυτοκινητόδρομοι να χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται από το ευρύ κοινό».
Δεν μίλησε, μάλιστα, θεωρητικά, καθώς ταξιδεύοντας οδικώς ως ιδιώτης αποκόμισε τη δική του εμπειρία. Ταξίδεψε από τα Σκόπια έως την Αθήνα και το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», πέρασε από 11 διόδια και πλήρωσε 30 ευρώ. Είναι υπερβολικά πολλά, σχολίασε και δεν δίστασε να παραδεχθεί ότι «η έκπληξη είναι το 50% της λύσης του προβλήματος».
«Η παραχωρησιούχος εταιρεία βλέπει το δένδρο και χάνει το δάσος. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν τρία διόδια μέσα στην Π.Ε. Λάρισας με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να κινούνται από τους παραδρόμους. Πρέπει να μειωθούν και οι τιμές των διοδίων αλλά και να αλλάξει η χωροθέτησή τους», ενημέρωνε νωρίτερα τον ευρωπαίο επίτροπο ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, στη συνάντησή τους υπό τη σκιά του τραγικού θανατηφόρου τροχαίου στο Στεφανοβίκειο.
8 ευρώ πήγαινε - έλα για απόσταση 15 χιλιομέτρων
Μόνο στο γειτονικό νομό της Λάρισας τα διερχόμενα οχήματα σταματούν σε τρεις σταθμούς διοδίων. Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, είναι αδιανόητο για παράδειγμα να γίνεται χρήση οδικού τμήματος μόλις 15 χιλιομέτρων στη νέα εθνική οδό Λάρισας - Βόλου και το αντίτιμο στο σταθμό Μοσχοχωρίου να είναι 4 ευρώ, δηλαδή 8 ευρώ με επιστροφή.
 Οι τελευταίες δε αυξήσεις της τάξης του 60% στους σταθμούς διοδίων είχαν προκαλέσει σοκ. Δύο εταιρείες -Νέα Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου- έθεσαν τον περασμένο Φερβουάριο σε εφαρμογή τις νέες τιμές στα διόδια των Αφιδνών, των Θηβών, της Τραγάνας, της Πελασγίας και του Μοσχοχωρίου. Αν προστεθούν και οι υπόλοιποι σταθμοί το συνολικό τίμημα για μετάβαση από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη διαμορφώθηκε πλέον στα 29,15 ευρώ και στα 58,30 ευρώ με επιστροφή.
Για τα δε φορτηγά η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη αγγίζει τα 190 ευρώ. 

Το οδικό ταξίδι της ασφάλειας κοστίζει 
«Διαφορετικά παίξε τη δική σου ζωή και των άλλων κορώνα - γράμματα», είναι σαν να λένε οι παράλογες συμβάσεις
Τμήμα  Σταθμοί Διοδίων                          Ποσό (ευρώ)*
Αττική Οδός     Όλοι οι σταθμοί                                    2,80
Αθηνών - Κορίνθου      Ελευσίνας                               2,10
Αθηνών - Κορίνθου      Αγίων Θεωδώρων                    1,80
Κορίνθου - Πατρών      Κορίνθου- Ρίου                         3,10
Κορίνθου - Τρίπολης   Σπαθοβουνίου                            2,40
Αθηνών - Κορίνθου      Νεστάνης                                  2,30
Τρίπολης - ΚαλαμάταςΑσέας                                         1,90
Αθηνών - Λαμίας          Αφιδνών                                   3,35
Αθηνών - Λαμίας          Θήβας                                       3,95
Αθηνών - Λαμίας          Τραγάνας                                  3,90
Αθηνών - Λαμίας          Αγ. Τριάδας                                1,65
Λαμίας – Λάρισας        Πελασγίας                                   3,50
Λαμίας - Λάρισας         Μοσχοχωρίου                            4,00
Λάρισας - Κατερίνης    Μακρυχωρίου                             1,40
Λάρισας - Κατερίνης    Πυργετού                                   2,00
Λάρισας - Κατερίνης    Λεπτοκαρυάς                              2,00
Κατερίνης - Θεσσαλονίκης       Κλειδί (Αιγίνιο)                2,20
Κατερίνης - Θεσσαλονίκης   Μαλγάρων                           1,20
Εγνατία Οδός -  Πολύμυλος                                           2,80
Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου   Και στις δύο κατευθύνσεις       13,20

*Αφορούν επιβατικά αυτοκίνητα ή επιβατικά φορτηγά με μέγιστο βάρος μέχρι 3,5 τόνων
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
  • Blogroll

  • Blog Archive