Ταξιδέψαμε οδικώς από την Αθήνα έως το Σάλτσμπουργκ.
Περάσαμε έξι χώρες. Διανύσαμε 1898 χιλιόμετρα.
Σταματήσαμε συνολικά 25 φορές σε διόδια.
Από τις εικοσιπέντε στάσεις οι 12 ήταν στην...
Ελλάδα!Σταματήσαμε συνολικά 25 φορές σε διόδια.
Από τις εικοσιπέντε στάσεις οι 12 ήταν στην...
Ο READYO.GR, ταξίδεψε οδικώς έως το γραφικό Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας. Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να μιλήσουμε για το οδικό δίκτυο και να μπούμε σε δυσάρεστες συγκρίσεις γιατί -σε αυτό το ρεπορτάζ- δεν είναι αυτός ο στόχος μας.
Σκοπός μας είναι να σας μεταφέρουμε όσα βίωσε το...πορτοφόλι μας στους σταθμούς διοδίων σε Ελλάδα, Σκόπια, Σερβία, Κροατία, Σλοβενία και Αυστρία και να σας αφήσουμε μόνους σας να βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Για τη δική σας διευκόλυνση, σας παραθέτουμε τον παρακάτω πίνακα, όπου αναφέρονται αναλυτικά τα χιλιόμετρα που διανύσαμε στην κάθε χώρα, το συνολικό κόστος των διοδίων αλλά και ο αριθμός των στάσεων που χρειάστηκαν ανά χώρα:
*Στον πίνακα συμπεριλαμβάνονται και τα έξοδα για vignette, όπου υπάρχουν
Από τον ανωτέρω πίνακα προκύπτει ξεκάθαρα πως στην Ελλάδα χρειάζεται να καταβάλεις ποσό τρεις φορές μεγαλύτερο από εκείνο που πληρώνεις στην Σερβία για να διανύσεις οδικώς μια περίπου ίση απόσταση.
Συγκρίνοντας ωστόσο την περίπτωση της Ελλάδος με της Αυστρίας, η δεύτερη μοιάζει αρχικά πιο ακριβή, καθώς για μια απόσταση μόλις 207 χιλιομέτρων καλείσαι να πληρώσεις περίπου 20 ευρώ την ώρα που στην χώρα μας καταβάλεις κάτι λιγότερο από 31 ευρώ για υπερδιπλάσια απόσταση.
Ωστόσο, αν μελετήσει κανείς πιο προσεκτικά τα κόστη (ακολουθεί αναλυτική αναφορά), θα διαπιστώσει πως στην Αυστρία τα 8,5 ευρώ δίνονται για την αγορά vignette, δεκαήμερης άδειας. Άρα, το κόστος των διοδίων εκεί, κάθε άλλο παρά υψηλότερο είναι. Αντιθέτως, αν συνυπολογίσει κανείς την μισθολογική απόσταση που έχουμε από τον μέσο Αυστριακό εργαζόμενο -σε μια χώρα με χαμηλότατο δείκτη ανεργίας- εύκολα αντιλαμβανεται, πως τα διόδια στην πατρίδα μας είναι αδικαιολόγητα... αλμυρά.
Πέραν του κόστους, οι στάσεις που απαιτούνται στην Ελλάδα είναι τόσες που καθιστούν το ταξίδι κουραστικό, επικύνδινο και ορισμένες φορές πολύ πιο χρονοβόρο, όταν οι ουρές των οχημάτων στα διόδια είναι μεγάλες.
Ακολουθούν αναλυτικά τα διόδια τα οποία περάσαμε ανά χώρα. Όπου το νόμισμα είναι διαφορετικό από ευρώ γίνεται σε διπλανή στήλη μετατροπή του κόστους:
GR
2,00 € Διόδια Πυργετού
1,20 € Εγναντία Οδός- 6ο χλμ Θεσ/κης - Θέρμης
2,00 € Διόδια Λεπτοκαρυάς
2,05 € Διόδια Καπανδριτίου πλευρικός προς Λαμία
2,80 € Αττική Οδός Κηφισίας
3,95 € Διόδια Θήβας Μετωπικός
3,90 € Διόδια Τραγάνας Μετωπικός
1,65 € Διόδια Αγίας Τριάδας Μετωπικός
3,50 € Διόδια Πελασγίας
4,00 € Διόδια Μοσχοχωρίου
1,40 € Διόδια Μακρυχωρίου
2,20 € Διόδια Κλειδιού
30,65 € 29,22%
* Έως την Μαλακάσα επελέγη η διαδρομή από τον Παράδρομο εξ'ου και αναφέρεται ο πλευρικός αυτοκινητόδρομος
FYROM (amounts in Denar)
50 0,86 €
50 0,86 €
50 0,86 €
60 1,04 €
Serbia (amounts in Euros) In Eur.
2,00 €
3,00 €
6,50 €
Croatia (amount in Kuna) In Eur.
6 0,83 €
121 16,78 €
Slovenia In Eur.
15,00 € vignette-αγορά από βενζινάδικο (της μικρότερης διαρκείας)
7,00 €
AT In Eur.
11,00 €
8,50 € 10 Days vignette-αγορά από βενζινάδικο (δεν υπάρχει μικρότερης διαρκείας)