Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Ο Μπόμπολας παίρνει τα αεροδρόμια από Μυτιληναίο και Κοπελούζο

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Παρασκευή, Νοεμβρίου 21, 2014
Η κοινοπραξία συμφερόντων Μπόμπολα στην οποία συμμετέχει και η γαλλική Vinci είναι σύμφωνα με τις πληροφορίες ο επικρατέστερος παίχτης στους διαγωνισμούς παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

 Σήμερα αναμένεται...
-το πιθανότερο- να ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ τον προτιμητέο πλειοδότη στο διαγωνισμό για τη παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες "φαβορί" θεωρείται η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. -συμφερόντων Μπόμπολα-. Όποια και να είναι η απόφαση του Ταμείου, το επενδυτικό σχήμα που θα λάβει το πράσινο φως θα περάσει στο επόμενο στάδιο, ήτοι την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.
Το ενδιαφέρον από την έναρξη του διαγωνισμού ήταν σημαντικό και στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ έφθασαν 11 προσφορές. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προχώρησαν 7 επενδυτικά σχήματα, για να μείνουν τελικώς δεσμευτικές προσφορές από τρία επενδυτικά σχήματα.
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής κοινοπραξίες:
-Corporation America S.A. – METKA Α.Ε. (Μυτιληναίος). Ο αργεντίνικος όμιλος λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως και κατέρχεται από κοινού με την ελληνική ΜΕΤΚΑ.
-Fraport AG - (Ομιλος Κοπελούζου). Η διαχειρίστρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης με τη συνεργία του ομίλου Κοπελούζου έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί από κοινού στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αγίας Πετρούπολης.
-VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. (Συμφερόντων Μπόμπολα). Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος με σημαντική παρουσία του στη χώρα μας συμπράττει με την ελληνική κατασκευαστική, σε μία συνεργασία που προϊδεάζει επίσης και σε κοινή κάθοδο στον επικείμενο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο του Καστελίου στο Ηράκλειο.
Καλό timing
Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρόμιων της χώρας προχωρά -αν και μετά από αρκετές καθυστερήσεις- στην καλύτερη δυνατή περίοδο, καθώς τα μέχρι τώρα μηνύματα που έρχονται για την κλάδο του τουρισμού κάνουν λόγο για νέο ρεκόρ το 2014. Η διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων συνιστά μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις, με τις επενδύσεις από τους υποψήφιους να ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ.
Στο «πλευρό» του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας έχει στην κυριολεξία εκτινάξει τα στατιστικά των υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων με αποτέλεσμα τα περισσότερα από αυτά να σημειώνουν αλλεπάλληλα ρεκόρ αφίξεων. Κύκλοι του τουριστικού κλάδου υπολογίζουν ότι η κίνηση στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. επιβάτες (από 18 εκατ. επιβάτες το 2013), αποκτώντας νέα δυναμική, καθώς πολλά από αυτά θα μπορούν να υπολογίζουν σε εκατοντάδες πτήσεις τσάρτερ, που θα τα μετατρέψουν σε κερδοφόρα. Για τον λόγο αυτό στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν ιδανική τη συγκυρία για την επίτευξη υψηλού τιμήματος.
Το έργο
Οι ιδιώτες που θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών θα αναλάβουν:
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου πρόσβασης και ασφάλειας προσώπων/χειραποσκευών/μεταφερόμενων αντικειμένων και οχημάτων.
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου ασφαλείας των αποσκευών (hold baggage), φορτίου ταχυδρομείου, προμηθειών πτήσεων και προμηθειών αερολιμένα που διακινούνται στον αερολιμένα.
- Τη φύλαξη των εγκαταστάσεων των αερολιμένων με στατικές φυλάξεις ή με τη διεξαγωγή περιπολιών (πεζών και εποχούμενων) στους ελεγχόμενους και μη χώρους των αερολιμένων.
Τα αεροδρόμια προς παραχώρηση
Υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από επτά αεροδρόμια η καθεμία. Τα αεροδρόμια θα παραχωρηθούν για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.
-Τα αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στην πρώτη ομάδα είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.
-Η δεύτερη ομάδα  απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.


 πηγή: sofokleousin
  • Blogroll

  • Blog Archive